Kiinteistövälittäjän ottamat kuvat......:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
Meillä siis talo tässä olut myynnissä kesästä asti ja tietenkin silloin otettiin kuvia talostamme. Nyt välittäjä halusi ottaa uusia kuvia, eri kulmista (toinen välittäjä otti ne viimeksi, sama firma..)
No, yksi aamu hän sitten pölähti meille aamu 9. ottamaan niitä kuvia...
Oltiin sovittu, että soittaa ensin kun tulee. Ei soittanut siis....
Onneksi meillä oli suht siistiä ja koska meillä taas pian näyttö, ajateltiin että ottakoon nyt ne kuvat sitten.
Nyt kun oli lisännyt ne kuvat, huomattiin että esim. keittiössä on pari sidupulloa, punkkupullo, ja pari tyhjää limupulloa pöydällä+ pari vaatetta "roikkuu" tuolin päällä.
Mitä TE tuumaisitte jos katselisitte tällaista myynti ilmoitusta?? Haittaisko vai ei?
Elämäähän tää on juu, mutta mietin vaikuttaanko tällänen "epäsiisteys" ostajiin?

Kannataisko pyytää välittäjää poistamaan ne uudet kuvat?

No vaikuttaapa aika ammattitaidottomalta välittäjältä kun ei tuommoisia asioita huomioi. En osaa sanoa, mitä teidän kannattas tehdä, mutta kyllä kai siitä näkee kuitenkin millainen asunto kyseessä, vaikka muutamia pulloja ja vaatteita olisikin.

Meillä oltiin käyty kuvaamassa kun ei oltu kotona... Oltiin vaan ilmotettu et "tullaan joskus ens viikolla" mut ei kerrottu edes päivää tms. omilla avaimilla olivat käyneet... No oli sit netissä kuvia joissa näky mm. mun rintsikat pyykkinarulla...

me kun myytiin rivariasuntoa niin välittäjä käski itse ottaa kuvat. Minusta aiavn järjetöntä ja ammattitaidotonta. Vaihtui välittäjä kyllä nopeasti. Tokihan itse oltais hyvät otettu, mutta minusta se kuuluu kyllä välittäjälle.

Mä törmäsin taannoin sellaiseen myynti-ilmoitukseen, jossa oli esim makuuhuoneen kuvassa ikkunan edessä roikkumassa sellainen pienelle pyykille tarkoitettu teline, täynnä alushousuja. Silloin mietin, että mitäköhän sen välittäjän päässä on liikkunut kun on kohdetta kuvannut. Ei ilmeisesti ainakaan se, että kohde menisi äkkiä kaupaksi hyvällä hinnalla...

Vaihda kiinteistövälittäjää. Varmasti vaikuttaa mahdollisiin ostajiin, ja siihen mielukuvaan joka asunnosta tulee kuvien välityksellä, ja mielestäni myös loukkaa yksityisyyttä että kodista tullaan ilmoittamatta räpsimään kuvia nettiin. En mä haluaisi mihinkään kuviini esimerkiksi alusvaatteitani tai kaikkia kotona näkyvillä olevia tavaroita.

Mun kaveri on välittäjänä ja hän tekee pienen "siivouksen" asunnossa ennen kuvien ottoa, jos siis asiakas ei ole siivonnut. Tämä siivous on sitä että piiloon laitetaan pöydiltä sanomalehdet, kaukosäätimet, ruokailuastiat ja välineen, ym. rumentava ylimääräinen. Tuo on mielestäni ammattitaitoa. :)

[QUOTE="vieras";24691564]No vaikkei jäisi myymättä, niin kyllä niitä naapurit ja asunnonetsijät käyvät kuitenkin naureskelemassa.[/QUOTE]
Itsekin oli tapana aina arvostella sotkuisuutta, mutta täällä on niin moneen kertaan kerrottu, että välittäjät ottavat usein kuvat odottamatta arviointikerralla, että enemmän se on välittäjien syy.

Mun mielestä melkeen aina ne välittäjien ottamat kuvat on tosi surkeita. Kuvakulmat ihan persiistä jne. Mua ei ainakaan haittaa sotkuisuus, mutta se että on kuvattu jotain huoneen nurkkaa, ei herätä mielenkiintoa välttämättä edes sen vertaa että menisin kohdetta katsomaan. Jos tää talo joskus myydään, niin haluan ottaa itse kuvat. Ja mä haluan että kohteesta on myös pohjapiirustus, miksei sitä voi vaikka ite piirtää jos ei ole olemassa olevaa.

Hei kiitos moninaisista vastauksista!;) Olemme nyt vähän kahden vaiheilla, pyydetäänkö poistamaan ne kuvat vai ei.... Toisaalta ihan hyvät kuvat, mutta meitä häiritsee ne pullot ja ne vaatteet jotka siinä kuvassa näkyy:/ Niin ja yksi lapsen leluista jököttää keskellä olohuonetta:/

No okei.... toivottavasti kukaa tuttu ei tunnista:O

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13167946256180&itemcmd=move32&listSize=35&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1580534

Yhteistyössä