Miten käytätte äitiyslomalla kertyneet lomat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lomalainen

Vieras
Elikkäs ongelmani on nyt tämä et millon kannattaisi käyttää viime vuonna kertyneet lomat?

Olen äitiyslomalla lokakuun alkuun asti ja sitten jään hoitovapaalle. Pomo soitteli ja kyseli et millon pidän lomat, ja hädissäni pyysin että ne säästyisivät siihen saakka kunnes palaan töihin.. mutta mutta alkoi mietityttään että kannattaako niitä säästellä vai pitäisikö pitää nyt äitiysloman jatkoksi ennen hoitovapaata? jos niin edes voin enää tehdä, kun hoitovapaa paperit on jo tehty. (ei kylläkään vielä kelan kanssa).jos pitäisin saisin niistä tietysti rahat nyt, ja voisin laittaa ne esim. säästöön kasvaan korkoa.. päätöksenteon vaikeus..

Miten te olette loma-asianne järjestäneet?

Mä pidin kesäloman jo pois, äitiysloman jälkeen. oon nyt vanhempainlomalla. Eli en saa lomaalomaa, mutta kesälomarahat tuli ja meni jo:D 1 viikko olis vielä pitämättä, sen pidän vanhempainloman jälkeen

Mä pidin äitiysloman ja hoitovapaan välissä pois kun luulin ettei niitä voi jättää varastoon. Jos olisin tiennyt niin olisin säästänyt ne siihen kun palasin töihin. Tuli pitkä aika odotella että sai taas täydet lomat kerrytettyä.

-Musta ne on kätevin pitää siihen äitiysloman jälkeen. Tosin itse palaankin töihin sit sen jälkeen. Lomarahat helpottaa töihinlähtöä: voin laittaa siitä rahaa tuleville kukausille käyttövaroihin, kun teen lyhennettyä päivää. Tosin jos jo olet tehnyt paperit hoitovapaasta, lienee järkevintä pitää ne siinä vaiheessa kun olet palaamassa töihin.

Pidin osan äitiysloman jälkeen ennen hoitovapaan alkua (3vkoa, että sai rahaa...) ja loput laitoin säästöön, koska tiesin että palaan töihin muutaman kuukauden hoitovapaan jälkeen. Nyt olikin tänä vuonna sitten ihanan paljon lomaa: keväällä viikko, kesällä neljä vkoa ja vieläkin on 13 päivää jäljellä syksyksi / talveksi.

Kuopuksen äitiysloman päätteeksi pidin kertyneet 2kk.
Nyt tulevan vauvan kohdalla ajattelimme toimia niin että äitiysloman päätteeksi isä pitää ensin kesälomansa + isäkuukauden, ehdin olla töissä reilu 2kk sinä aikana ja sen jälkeen pidän oman lomani.

Minun piti kertyneistä lomista pitää 15 päivää ja loput jäi säästöön. Ensin jätin kaikki siihen,kun palaan töihin mutta töistä soitettiin sitten,että 15 päivää on pidettävä heti äitiysloman jälkeen.

Meillä pomo pakottaa pitämään kaikki kertyneet lomat vanhempainvapaan aikana, huoh.. Loma-ajan palkan kyllä saa mutta ne vapaat vaan katoavat jonnekkin.. :( Melko reilua...

Elikkäs ongelmani on nyt tämä et millon kannattaisi käyttää viime vuonna kertyneet lomat?

Olen äitiyslomalla lokakuun alkuun asti ja sitten jään hoitovapaalle. Pomo soitteli ja kyseli et millon pidän lomat, ja hädissäni pyysin että ne säästyisivät siihen saakka kunnes palaan töihin.. mutta mutta alkoi mietityttään että kannattaako niitä säästellä vai pitäisikö pitää nyt äitiysloman jatkoksi ennen hoitovapaata? jos niin edes voin enää tehdä, kun hoitovapaa paperit on jo tehty. (ei kylläkään vielä kelan kanssa).jos pitäisin saisin niistä tietysti rahat nyt, ja voisin laittaa ne esim. säästöön kasvaan korkoa.. päätöksenteon vaikeus..

Miten te olette loma-asianne järjestäneet?

Itse säästin lomat ja pidän niitä pois talven aikana. Syysloma, pitkä joululoma yms. Palasin töihin elokuussa.

Yhteistyössä