Auttakaa keksimään kaksitavuisia pojan nimiä...

  • Viestiketjun aloittaja alkuperäinen
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Tarvis keksiä etunimi, kun toiseksi nimeksi tulee Antti. Itse tykkäisin esim. näistä:

Urho Antti
Otso Antti
Juho Antti
Eino Antti

mutta mies ei ole innostunut mistään noista. Mulla ei ole mitään pakkomiellettä o-loppuisiin, vaan ihan sattumalta noi kaikki päättyy samaan.

Saa toki ehdottaa myö jotain muuta kuin lyhyttä kaksitavuista nimeä, joka sopii tuon Antin eteen. Itse en vaan ole keksinyt yhtään sellaista, joka rytmittyisi nätisti.

Kiitos kaikista ehdotuksista jo etukäteen... Täälä on epätoivoa ilmassa!
 
"tiipii"
No musta taas tuntuu, että Antti toisena nimenä ja kaksitavuinen ekana ei vaan oikein toimi! Eikö vois olla tyyliin *Topi Antti Elias* tai *Elmo Antti Johannes*.. Monesti tulee paljonki "rimmaavampi*, jos lisää sen yhden nimen, vaikkei sillä mitään teekään, kuten moni aattelee...
 
Vaikea keksiä sopivaa nimeä Antin kanssa.
Anssi Antti
Vesa Antti
Viljo Antti
Ville Antti
Onni Antti
 
alkuperäinen
No oletin, että viestistä saisi vaikka rivien välistä luettua, että muut kriteerit on:
- sopii yhteen sen toisen nimen kanssa
- samanhenkinen kuin nuo, mistä itse tykkään, eli ei esim Jimi, Miro jne.
- suomalainen

Kaikki täytyisi ilmeisesti kirjoittaa auki? Noh, tässä nyt siis lisää kriteereitä. Olen kyllä selannut nimipäiväkalenteriakin, mutta toi Antti on hankala toiseksi nimeksi mun mielestä. En jotenkin saa mitään sopimaan yhteen sen kanssa ja siksi haluaisin kuulla, mitä muut ehdottavat.
 
Roni, Joni, Jani, Jiri, Jori, Jore, Lari, Lauri, Matti, Pekka, Jukka, Juha, Mika... Onhan noita vaikka muille jakaa, kannattaa varmaan kattoo kalenterista nii löytyy sopiva varmaan parhaiten..


*muoks* Miksei se Antti voi olla etunimi?
 
Viimeksi muokattu:
alkuperäinen
[QUOTE="tiipii";24671154]No musta taas tuntuu, että Antti toisena nimenä ja kaksitavuinen ekana ei vaan oikein toimi! Eikö vois olla tyyliin *Topi Antti Elias* tai *Elmo Antti Johannes*.. Monesti tulee paljonki "rimmaavampi*, jos lisää sen yhden nimen, vaikkei sillä mitään teekään, kuten moni aattelee...[/QUOTE]

Meidän esikoisella on vaan 2 nimeä, joten siksi tarkoitus oli laittaa kaksi tällekin, mutta tuo toinen nimi aiheuttaa ongelmia...
 
"saimi"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24671255:
Maisteltuani näitä hetken Viljo Antti on alkanut kuulostaa aika kivalta! Ehdotan sitä miehelle kunhan kotiutuu. Anssi Antti taas ei mun korvaan sovi ollenkaan... Vesa, Ville ja Onni on OK...
Onks Viljoo näkynyt?
 

Yhteistyössä