"mummeliisalla syödään aika epäterveellisesti. Aina mehuja, vanukkaita, marinoituja lihoja, leikkeleitä... Ei kuulu meidän kauppakassiin."
No ei mulla ainakaan ole sellainen käsitys että Mummeliisalla oltaisiin jotenkin super ylipainoisia tai sairaita tollaisen takia? Mehuahan heillä oli muistaakseni sen takia että mies on niin pahasti maidolle allerginen. Sanokaa jos olen väärässä.
Meillä juodaan myös paljon mehuja, tosin pyrin ostamaan sellaisia, missä ei olisi sokeria lisäilty. Ja minusta esim kana- ja kalkkunaleikkeet on ihan terveellisiä, samoin keittokinkku? Eihän niitä ole tarkoitus mättää kilokaupalla. Meetvurstit ja lauantaimakkarathan niitä epäterveellisiä on, tosin meilläkin sorrutaan toisinaan ensiksi mainittuun, mutta hyvin harvoin.
Marinoitua lihaa meillä ei yleensä syödä, mutta joskus kyllä, kun en jaksa alkaa itse vääntämään mitään ihmeellisempää niin on helppo vaihtoehto napata marinoitu. Tosin itse tehty on aina parempaa.
Tänään meillä leivottiin kaikenlaista, minä tein juusto-kinkkutäytteisiä sarvia, kotiviinereitä isoisoäidiltä perityllä reseptillä, ja lapset taas keksivät että haluavat tehdä kookospalloja.
Meillä siis ostettiin tänään kutakuinkin tällaista:
2 prk mehua
2 pss kookoshiutaleita
voita (meillä leivotaan harvoin, ja silloin käytän kyllä voita, on mielestäni terveellisempi kuin mikään outo leivontamargariinimössö)
unikonsiemeniä
kurpitsansiemeniä
seesaminsiemeniä
kinkkusuikaleita
juustoraastetta
tummia hiivaleipävehnäjauhoja
hiivaa
voitaikinalevyjä
2 prk yosa jogurttia
1 tlk riisimaitoa
1tlk laktoositonta maitoa
4 prk A+ jogurttia