Osallistuisitteko tällaiseen "kimppalahjaan"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Mieheni veljen vaimolta tuli eilen tekstari, jonka sisältö oli kutakuinkin tämä:

"Hei, olemme viemässä Maijan (anoppini) synttärilahjaksi Espanjaan. Osallistutteko lahjaan?".

Kyselin sitten ko. kälyltä lisää ja sain tietää, että reissuun on lähdössä anoppi, mieheni veli ja tämän vaimo (jolta viesti tuli), sekä mieheni sisko miehensä kanssa. Eli me olemme mieheni kanssa ainoat joita ei ole reissuun pyydetty, mutta meidän oletetaan osallistuvan reissun kustannuksiin. Ja kaiken huipuksi käly vihjasi, että kustannukset voisi jakaa meidän kolmen perheen kesken eli meille tulisi maksettavaksi pari sataa.

Osallistuisitteko te tähän "lahjaan"? Me emme, vaan sanoin, että olemme jo suunnitelleet hankkivamme muuta.

Voisin osallistuakin jos lahjalla kustannettaisiin osuus anopin matkasta, ja matkalle lähtijät maksaisivat myös oman matkansa + saman osuuden anopin matkasta. Aika kallis lahja kyllä, toivottavasti on jotain tasavuosia.

vastaisin varmaan että "voi että olis ollu kiva lähtee tohon mukaan! ollaan aina haluttu käydä espaniassa ja pieni loma olis kyllä tehny hyvää ;) kiitos kysymästä mutta valitettavasti ei ehditä ja meillä on jo lahja hankittuna"

:kieh:

• Tykkää
Reactions: Sagapaga
No eihän se toki ole minulta poissa, vaikka anoppi pääsee matkaan ja minä en. Enhän minä ole muiden matkaa maksamassa? Eihän vaikka kylpylälomalahjakortissakaan yleensä odoteta, että antaja menisi mukaan? Tai häälahjaraha "häämatkakassaan".

Onko muiden negatiivinen suhtautuminen vain sitä, että heitä ei ole otettu mukaan valmisteluihin tai kutsuttu vielä mukaan? Vai ilmaistu, että he eivät ole tervetulleita? Kysyikö ap, että vieläkö mahtuu mukaan, jos reissu kiinnostaa?

Kyllä voisin osallistua.

Lisäys: tässsähän olisi minulle nimenomaan bonusta se, ettei minua ole edes pyydetty mukaan, en lähtisi tuollaiselle matkalle, mutta mielelläni auttaisin anoppia pääsemään matkalle.

Viimeksi muokattu:
No jos summa teidän perheeltä on parisataa niin kyllä se kattaa vain sen anopin osuuden matkasta (tai osan siitä, mutta ei tosiaankaan niiden muiden matkaa). Voisin osallistua ja meillä on näin joskus tehtykin kun on lahjaksi annettu matkaa tai risteilyä, että joku lähtee kielitaidottoman kanssa mukaan (ja maksaa oman matkansa).. kuuluu tavallaan siihen lahjaan ettei nyt yksin tarvitse lähteä matkustamaan.

Tökeröä tuosta tekee sen, että teitä ei ole pyydetty mukaan kun kaikki muut on lähdössä yhteiselle matkalle.

Lähinnä minua tässä ärsyttää se, että maksajiksi kyllä kelpaisimme, mutta emme reissuun mukaan! Ja ovat siis jo varanneet matkan tuolle porukalle, enkä muutoinkaan haluaisi tunkea mukaan "kuokkimaan", kun meitä eivät ole itse pyytäneet.

ap

Olenko ainut joka ymmärtä osallistumispyynnön niin, että haluatteko tulla mukaan reissuun (sekä maksamaan kolmasosan anopin osuudesta)? Osallistuisin, jos se olisi taloudellisesti mahdollista. Ja jos emme itse pääsisi reissuun mukaan ja varsinkin, jos meitä ei edes sinne toitottaisi, niin saattaisisin osallistua lahjaa esim. maksamalla jonkun hemmottelun sinne reissunpäälle.

Lähinnä minua tässä ärsyttää se, että maksajiksi kyllä kelpaisimme, mutta emme reissuun mukaan! Ja ovat siis jo varanneet matkan tuolle porukalle, enkä muutoinkaan haluaisi tunkea mukaan "kuokkimaan", kun meitä eivät ole itse pyytäneet.

ap

Tässä tapauksessa en osallistuisi. Viesti on, emme halua teitä mutta rahanne kyllä. Kuten muutkin ehdottivat, sano hankkineesi lahjan. Toisekseen kukaan muu ei voi määritellä lahjan hintaa kuin sinä itse. Jos myöhemmin viittaavat lahjansa (300) kalleuteen niin itsepä valitsivat. Joten älä varaa lahjaan heidän määrittelemäänsä summaa. Huom.

Yhteistyössä