Olen syntynyt 60-luvun loppupuolella.
Kengät; retut, hollannikkaat, lapikkaat, huopikkaat.
Vaatteita; sammarit, sarkahousut, enstexhousut, pallopaidat, froteeshortsit, terylenit, karvahatut.
Karkit; merkkarit, avaruusrahat, pennin nallet, viiden pennin nallet, liikennemerkkitikkarit, hedelmämerkkarit, salmiakkipommit, sitruunapommit, lakupommit
Limpparit; sitso, zoo, aku ankka, punainen jaffa(joka aiheutti muka syöpää),jive,
Lehdet; Help, Suosikki, Aku Ankka, Nakke Nakuttaja, Jippo, Nonstop
Huonekalu, sisustus; lasikuitupöytä, keinonahkasohvat, karvalankamatot, oranssit, turkoosit, punaiset seinät.
Ruuat; pizza tuli suomeen, ranskalaisia sai ravintolassa, jalostajan hernekeitto ja lihapullat.
Lisäravinteet; raekalkki ja vitoli, kuumeeseen aina vaan mustaherukkamehua. Muita särkylääkkeitä ei ollu ku disperiini ja asperiini. Hellämietonen shampoolla pestiin hiukset.
Ala-asteen aamuhartaudet; opettajat vuorotellen soitti urkuharmoonia ja oppilaat lauloi virsiä. Hiihtokilpailuihin oli pakko osallistua ja kuumaa mustaherukkamehua oli juotava. Laktoosi intoleranssista ei oltu kuultukaan. Minä olin luokan toinen avioerolapsi, vain kahdella kahdestakymmenestä oli allergia, pojillakin oli alaluokilla sukkahousuja, kun tunnilla vastasi niin nousi oppilas seisomaan ja sitten vasta suunsa aukaisi. Mustavalkeella ja väritelkkarilla oli erihintaiset luvat, radiolupa tarvittiin myös. Huoltoasemilla myytiin c-kasetteja, joissa oli coverversioita nimekkäämpien artistien kappaleista, olivat halvempia kuin alkuperäisäänitteet. Stereot olivat harvinaisia, mono riitti useimmille. Metsämansikoita löytyi melko helposti ja lillukoita syötiin, eikä kuoltu. Sukset oli puuta ja sauvat jotain bambunnäköistä. Sarvisahkiolla laskettiin pulkkamäkeä. Stigan rattikelkka ja jääkiekkopeli olivat olemassa, monopoli oli uusinta uutta. Mopokortista ei ollut vielä ajatustakaan, saabit oli kajakkikaksikoita ja naapurissa oli anglia. Kaitafilmikameralla otettiin muutaman minuutin pätkiä, kameroissa oli filmikasetteja ja irtonaiset kuutiosalamat, joista riitti neljään välähdykseen. Terveyssiteet oli paksuja tumpuloita, onneks olin vielä lapsi. Punasta maitoa juotiin ja maito oli muovipusseissa, jotka laitettiin sitä varten olevaan kannuun. Pillimehut oli tetroissa ja lihat leikattiin kaupassa kokonaisista ruhoista, makkarat siivutettiin tiskillä ja jauhelihat tehtiin paikanpäällä. Onhan näitä.