Purkautuuko kihlaus jos "hukkaa" kihlasormuksen??

"jali"
Kihlaus on sopimus naimisiinmenosta. Sormusta pidetään usein kihlauksen merkiksi, mutta se pitääkö sormusta vai ei, ei vaikuta mitenkään siihen onko kihloissa vai ei.
 
Kannattaa varmaan ihan sanallisesti purkaa se kihlaus eikä mennä "hukkaileen" sormusta..
Mun täti oli kova plikka nakkelemaan sormusta kiukuspäissään pitkin pientareita.
Sitten kun oli taas sillä päällä että vois ollakin kuitenkin sittenkin ehkä taas kihloissa, ainakin hetken, niin sitten sitä sormusta etsittiin yökaudet taskulampun kanssa pitkin nurmikenttää.....
 
ewrwqr
[QUOTE="jali";24656735]Kihlaus on sopimus naimisiinmenosta. Sormusta pidetään usein kihlauksen merkiksi, mutta se pitääkö sormusta vai ei, ei vaikuta mitenkään siihen onko kihloissa vai ei.[/QUOTE]

Mun kaverit joutui just lopettaan häiden suunnittelun kun se mies hukkasi sormuksensa :( Kaveri on vähän paskana siitä...

Tietääks joku että saako ne mennä joskus uudestaan kihloihin?
 
[QUOTE="jali";24656735]Kihlaus on sopimus naimisiinmenosta. Sormusta pidetään usein kihlauksen merkiksi, mutta se pitääkö sormusta vai ei, ei vaikuta mitenkään siihen onko kihloissa vai ei.[/QUOTE]

Jees tänksboks
 
"jali"
Ei kaikki tiedä aina kaikkia asioita ja kihlauksen merkityskin vaihtelee sen mukaan keneltä kysyy. Joku voi ajatella niinkin, että "enhän mä nyt ole kihloissa kun baariin mennessä laitan tän sormuksen taskuun..."
 
"jali"
Mä mietin, et miten tän kihlauksen saisi purettuu...siihen pisteeseen, et seukattaisiin taas mut ei oltaisi kihloissa. Koska sormus on äly ruma ja halpa :(
Tietty siten, että sovitte tai jompi kumpi sanoo, että kihlaus on nyt purettu. Jos kumminkin laitatte taas sormukset myöhemmin sormeen, ei se tarkoita että ootte taas kihloissa, vaan kihlaus on nimen omaan sopimus.
 

Yhteistyössä