Mitäs pidätte sellaisesta nimestä kuin REETTA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytyliinin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytyliinin äiti

Vieras
Tässä yksi kesä tuli sellainen sarja kuin Ronja ja Reetta ja siitä bongasin tuon Reetta-nimen. Kuulostaa kivalta ja ei niin yleiseltä.

Mikä olisi sopiva toinen nimi? Ehkä kolmas? Joku pehmeämpi?

Meidän 10-vuotiaalla tytöllä on parikin Reetta-kaveria. Luulisin, että oli yleisempi tossa 10v sitten kuin mitä nyt, mutta hyvin sopii mun mielestä nytkin vauvalle. On aika sellainen ajaton.

Ihan kiva nimi. Jollain tapaa persoonallinen ja pirteä ja söötti. Kuitenkin aika tavis, ei suurempia tunteita herätä. Semmonen ns. perusnimi kuten yleisemmät Veera tai Emma tms. Samalla lailla suhtaudun Reetta nimeen.

[QUOTE="vieras";24655446]Kreeta niin kuin se Välimeren saari? [/QUOTE]

So what? Onhan Loviisa, Simo, Sofia ja Kristiinakin paikkoja. Ei mun mielestä ainakaan paha merkitys.

Ihan karmee.
Tiedän suhteellisen monta Reettaa ja tosi ankeita ja hikisiä joka ikinen, että ehkä siitä johtuu mun inho tota nimeeki kohtaan. :D

Kreetan ja Gretan tunnen myös, rentoja muijia. Nuo nimet on kai olleet 80-90-luvun taitteessa suosittuja kun mun ikäluokassa tuon nimisiä on..

Oma nimi on Reetta en tykänny pienempänä hirveästi nimestä kun ei ikinä ollut ketään jolla oli sama nimi mutta nykyään tykkään ihan mun nimestä enkä vois ajatella olevani minkään muun nimine :)

Yhteistyössä