Miten reagoitte huonoon palveluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
- sanotteko suoraan palvelunantajalle
- annatteko pomolle palautetta
- laitatteko paikan boikottiin kohdallanne
- pistättekö jutun lehteen yms.
- ette välitä lainkaan

Taas pistin yhden paikan Kouvolassa omaan boikottiin. Onneksi täällä on muitakin vastaavia, joten sinne ei ole pakko mennä.

Olen antanut kirjallista palautetta jälkikäteen. Jos ongelmia on enemmän kuin esim yksittäinen ihminen, niin eihän sellaiseen paikkaan kannata uudestaan tulla. Mutta ei Prisma mennyt boikottiin, vaikka yhdellä kassaimmeisellä oli ERITTÄIN huono päivä - mutta kirvoitti kyllä kielenkannat palautetta raapustaessani. Kerran olen etsinyt "pomoa" jotta asia menisi oikeasti eteenpäin autokaupan suhteen.

Tasalaatuista kouluarvosanoin arvosteltuna kasin palvelua saa mistä tahansa ja milloin tahansa. Siitä ei jää mitään muistoa. Huono palvelu herättää ja piristää.

Menin työporukan kanssa huoltoasemalle kahville. Kuljettiin siinä linjastoa pitkin ja kerättiin kanvia ja pullaa tarjottimille. Minä otin vain kahvin. Kun tulin kassalle huomasin kassan vieressä vadillisen munkkeja. Kysyin kassatytöltä onko munkit tuoreita. Tyttö sanoi niiden olevan. Katsoin munkkeja tarkemmin ja näin, että niiden päältä oli sokeri jo sulanut. Kysyin tytöltä milloin hänen mielestään munkit ovat vanhoja. "Sit ku ne on vihreitä" kuului hapan vastaus. Myöhemmin päivällä käytiin uudellen kahvilla samassa paikassa. Silloin sen tytön kaveri tuli käymään ja kuulin kuinka tyttö kertoi murheellisena saaneensa ruotsista reput. Tätä olen muistellut usein hymyssä suin ja käyn ko. asemalla aina kahvilla, kun satun siellä päin liikkumaan.

Tämän jutun tarkoituksena havainnollistaa miksi minusta on tärkeää, että palveluhenkilökunta on aitoja ihmisiä joista näkyy heidän ilonsa ja surunsa. Tasalaatuinen koulutuksella aikaansaatu hyvä palvelu on piemmän päälle tympeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Oi niitä muistoja;24628313:
Tasalaatuista kouluarvosanoin arvosteltuna kasin palvelua saa mistä tahansa ja milloin tahansa. Siitä ei jää mitään muistoa. Huono palvelu herättää ja piristää.

Menin työporukan kanssa huoltoasemalle kahville. Kuljettiin siinä linjastoa pitkin ja kerättiin kanvia ja pullaa tarjottimille. Minä otin vain kahvin. Kun tulin kassalle huomasin kassan vieressä vadillisen munkkeja. Kysyin kassatytöltä onko munkit tuoreita. Tyttö sanoi niiden olevan. Katsoin munkkeja tarkemmin ja näin, että niiden päältä oli sokeri jo sulanut. Kysyin tytöltä milloin hänen mielestään munkit ovat vanhoja. "Sit ku ne on vihreitä" kuului hapan vastaus. Myöhemmin päivällä käytiin uudellen kahvilla samassa paikassa. Silloin sen tytön kaveri tuli käymään ja kuulin kuinka tyttö kertoi murheellisena saaneensa ruotsista reput. Tätä olen muistellut usein hymyssä suin ja käyn ko. asemalla aina kahvilla, kun satun siellä päin liikkumaan.

Tämän jutun tarkoituksena havainnollistaa miksi minusta on tärkeää, että palveluhenkilökunta on aitoja ihmisiä joista näkyy heidän ilonsa ja surunsa. Tasalaatuinen koulutuksella aikaansaatu hyvä palvelu on piemmän päälle tympeää.

Eihän tuo ollut huonoa palvelua vaan suorastaan hulvattoman humoristista. Must toi oli hyvä vastaus..tietty pitää osata analysoida vähän kelle ja missä noin sanoo: ei kellekkään happamelle mummolle. ;)

asiakkaan mielestä se oli huonoa palvelua... asiakkaalla ei riittänyt rahat, lähti maatille ja soitti kaverilleen mun kassalle että ei oo rahaa. Kaveri sanoi, että he hakee jostain rahaa eikä tiiä kauan kestää. Totoesin vain, että "ok, voisiko kylmät tuotteet saada siihen limukaappiin, ettei kylmäketju katkea" totesin vielä, että mitätöin kuitin, koska en tiedä milloin joudun sulkemaan kassan. Heti sen jälkeen se nainen juos sinne kassalle, ja käski pitää kamat säästössä. Kun hän tuli takaisin, niin jouduin tietty laittaa tuotteet uusiksi, ja siitä se mäkätys sitten alkoikin. "jos mä jotain sanon, niin sähän kuuntelet mua!" .. jepjep!
Asiakkaalla oli 8 tuotetta, ja se oli maailmanloppu että piti ne laittaa uusiks koneelle. siihen meni 15 sekunttia. Eihän se nyt hemmetti soikoon mun syy ole, että ei oo tarpeeksi rahaa tilillä. Ja joka kerta kun olen jättänyt kuitin mitätöimättä, aisakas ei ikinä palaa...

Oon pariin kertaan ollut "hankala asiakas". Mä en sulata sitä, että jos asiakkaana kysyn tuotetta ostaessani, voiko tuotteen palauttaa jos ei olekaan sopiva ja saan vastaukseksi "kyllä tuotteen voi palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa", niin tuotteen voi palauttaa, mutta rahoja ei saa takaisin. Saa ainoastaan lahjakortin kyseiseen liikkeeseen. Jos käytäntö on tämä, pitäisi siitä olla jossain maininta. Molemmilla kerroilla oon ollut tiskillä niin kauan, että olen rahat saanut takaisin RAHANA.

Pikkaisen jälkikäteen hävettää kun joutuu tollain käyttäytyyn, mut tollasta mä en hyväksy, että kusetetaan asiakasta. Nyt myöhemmin oon ymmärtänyt joka kerta kysyä asiaa sillä oikealla lauseella eli saako myös rahat takaisin.

[QUOTE="sandra";24628454]Oon pariin kertaan ollut "hankala asiakas". Mä en sulata sitä, että jos asiakkaana kysyn tuotetta ostaessani, voiko tuotteen palauttaa jos ei olekaan sopiva ja saan vastaukseksi "kyllä tuotteen voi palauttaa alkuperäisessä pakkauksessa", niin tuotteen voi palauttaa, mutta rahoja ei saa takaisin. Saa ainoastaan lahjakortin kyseiseen liikkeeseen. Jos käytäntö on tämä, pitäisi siitä olla jossain maininta. Molemmilla kerroilla oon ollut tiskillä niin kauan, että olen rahat saanut takaisin RAHANA.

Pikkaisen jälkikäteen hävettää kun joutuu tollain käyttäytyyn, mut tollasta mä en hyväksy, että kusetetaan asiakasta. Nyt myöhemmin oon ymmärtänyt joka kerta kysyä asiaa sillä oikealla lauseella eli saako myös rahat takaisin.[/QUOTE]

Kaupallahan ei ole mikään velvollisuus ottaa tuotetta takaisin? Se koskee ainoastaan etämyyntiä.

Millä lailla tuossa tapauksessa on kusetettu? Tuotteen voi palauttaa ja voit ostaa sillä lahjakortilla jotain muuta... oot varmaan kova palauttamaan tavaroita ja vaatimaan rahoja takaisin.

Se mun kokemus huoltoaseman kahviossa oli oikeesti hauska. Sellaista ei todellakaan voi sanoa kenelle tahansa. Onneksi mulle on silloin tällöin sattunut jotain vastaavaa.

Mun myötätunto on kyllä noiden palveluihmisten puolella. Kun siellä on oikein lupa olla "oikeassa" niin sitä ollaan sitten vaikka oltais kuinka väärässä.

Mua syytetään huonosta palvelusta jos asiakkaan Visa Electron korttillla ei ole katetta. Ja yleensä asiakas on olutta ostamassa.

No mulla ei oo edes olutta ostamassa. Ja sittenkun lähdetään automaatile tarkistaa, niin koko jonon pitää siinä seistä odottaa. Kuittia ei saa keskeyttää yms.. sain kauheat haukut sunnuntaina yhdeltä asiakkaalta.
Mulla oli kauhea migreeni ja yritin selittää, että joudun lähtemään siitä kassalta joten keskeytin kuitin. JA se täti ehtikin takaisin ennenkuin lähdin, sain ihan hullut huudot siinä. Hän kuulemma hoitaa mulle potkut. Ja siis se kassa tapahtuma, jossa tuotteet laitettiin uusis kesti puoliminuuttia rahastuksen kera. Kun taas se, että HÄN seisottaa jonottaa 4minuutttia.
Siinä se huus ja mesos.. tuli oikein kiva olo.

Ja siis, miks suurinosa asiakkaista luulee, että kaupankassalle voi laukoa mitä tahansa- Esim: itse luetaan väärin mainokset (toisen kaupan) ja sitten tullaa toiseen kauppaan haukkumaan kassa, kun ihmisiä kustaan silmään?!

Kaupallahan ei ole mikään velvollisuus ottaa tuotetta takaisin? Se koskee ainoastaan etämyyntiä.

Millä lailla tuossa tapauksessa on kusetettu? Tuotteen voi palauttaa ja voit ostaa sillä lahjakortilla jotain muuta... oot varmaan kova palauttamaan tavaroita ja vaatimaan rahoja takaisin.

Muissa kaupoissa rahat saa takaisin. Ekalla kerralla tuote oli tietokoneeseen tarkoitettu johto ja toisella kerralla auton varaosa. Molemmilla kerroilla olen ostanut muutakin ja tuotteen kohdalla olen myyjältä kysynyt mielipidettä, että mahdanko tarvita tätä ja myyjän kanssa on tultu yhteisymmärrykseen, että kyllä kannattaa ostaa ja myyjä on kertonut, että alkuperäisessä pakkauksessa voit tuotteen palauttaa jos et tarvitsekaan.

Mun mielestä tuo automaattisesti tarkoittaa sitä, että myös rahat saa takaisin. Ja toi poikkeus pitäisi jossain lukea tai ainakin rehellinen myyjä siitä mainitsisi kaupantekotilanteessa. Mulla ei pienituloisena kotiäitinä ole todellakaan varaa ottaa sitä viidenkympin lahjakorttia liikkeeseen josta en tarvitse mitään. Mun täytyy sillä rahalla ostaa ruokaa.

En ole koskaan saanut niin huonoa palvelua, että olisin ryhtynyt jatkotoimenpiteisiin. Toki hapannaamoja näkyy silloin tällöin, enkä voi heitä ymmärtää koska itse olen asiakaspalvelija ja jaksan Aina hymyillä asiakkailleni. Rakastan työtäni juuri asiakaspalvelun osalta eniten.

Sen sijaan vaikeat asiakkaat ovat ihan oma lukunsa, mutta nekin on vaan päivän piriste omalla tavallaan :D Vähän haastetta elämään jne. Meillä on mm. vakioasiakkaita joiden en ole koskaan nähnyt hymyilevän ja pukahtavat tuskin sanaakaan koskaan.

....No aina välillähän sitä huonoa palvelua saa, mutta yksi esimerkki huonosta palvelusta tulee mieleen parin vuoden takaa. Olin viemässä avovaimon autoa huoltoon ja jätin sen siihen korjaamon ulkopuolelle ja menin etsimään autokorjaajaa, noh, löysinkin sellaisen ja puhui puhelimessa. Tervehdin ja se huikkasi mulle takaisin "Oota ny vähän!". No ei siinä mitään, mutta sitten kun sai puhelunsa päätökseen, ilmoitin hänelle, että mikä auto mulla on ja mitä siihen pitää tehdä. Ajan olin jo varannut. Mekaanikko tuli sitten katsomaan ja kerroin, ettei mennyt leimasta läpi ja sitä ja sitä pitäisi korjata. Korjaajan vastaus oli: "Voi jumalauta, kaikenlaista paskaa tänne kannetaan laitettavaks. Ei jumalauta tollasia pystyyn lahonneita paskoja, voi vittu mitä porukkaa! Ees kahvilla ei pääse." Kyseessä silloin 10v. vanha auto. Sanoin vaan että "No meeppä sää sinne kahvilles." ja menin antamaan esimiehelle palautetta ja sanoin, että täällä ei autoani korjata ja peruutin ajan. Muistin vielä lähtiessäni huikata, että "Mää vien nyt tämän pystyyn lahonneen paskani toiseen korjaamoon, kun täällä on vaan kahville kiire." ja ajoin pois pihasta. Tositarina. En ymmärrä, miten noin huonoa asiakaspalvelua voi olla.

mun kassani prismassa oli kyllä täysin eri puusta veistetty kuin normaalisti. Se että naama on kuin norsun vitulla ja kassa ainoastaan puhuu kun sanoo laskun summan olisi vielä ok, mutta tämä teki kaikkensa että ruokatavarat menisivät pilalle. Esim tölkit paiskottiin liukuhihnalle, jotta hiilihapot varmasti haihtuisivat, maito ja mehupurkit käänneltiin ja väänneltiin niin että ne täyttivät hetkessä koko tiskin ja pakkaus hidastui. Kassa käytti siis tähän enemmän energiaa kuin laki sallii. Puhumattakaan että herkästi hajoavat olisivat siirretty reunaan kuten kaikki muut ystävällisesti tekevät. Seuraava asiakas sai saman kohtelun, ei ollut edes pärstäkerroin syynä... Mun oli pakko pyytää kassaa käsitelemään tavaroita nätimmin.

Täällä juttuja niin huonoista asiakaspalvelijoista kuin asiakkaistakin: www.aasiakkuus.net. Kun olen tuota lukenut ja sen edeltäjää aasiakas.netiä, olen siitä lähtien pyrkinyt olemaan erittäin ystävällinen asiakaspalvelijoille; uskomatonta mitä kaikkea he saavat kestää! Ja ystävällisenä asiakkaana saa varmemmin hyvää palveluakin.

Jos saan huonoa palvelua, panen palautetta kaupan nettisivuilla. Aina jos on saanut niin huonoa palvelua että vaikka alkaa boikotoida koko paikkaa, kannattaa myös kertoa itse kyseiselle kaupallekin. Voivat parantaa tapansa.

Mutta nykyään panen palautetta myös kun saan erityisen hyvää palvelua. Vähän niin kuin lastenkasvatuksessa: helposti keskittyy muistuttamaan siitä mikä meni väärin, mutta pitäisi aina myös kiittää kun on aihetta.

Viesti paikallislehden tekstaripalstalle niin jopas asiat korjaantuvat! Loppuun vielä yleis-maailmanpelastaja: "Päättäjät herätkää", jonka voi liittää ihan mihin asiaan tahansa.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus

Yhteistyössä