Lapseni luokanopettajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Elikkä siis lapseni on nyt 5.luokalla ja on 4.luokasta asti ollut tämän kyseisen opettajan opetuksessa. Kyseessä on 35-vuotias miespuolinen perheenisä, ja ihan pätevä luokanopettaja. Ihan mukava on ihmisenä ja sitä rataa ja poikakin tykkää ja käsittääkseni muutenkin pidetty opettaja. MUTTA ilmeisesti vapaa-ajallaan on todella härski suustaan, kiroilee ja puhuu muutenkin ruokottomia, mitä olen kuullut. Tämän lisäksi olen usein nähnyt tämän ostavan isoja määriä olutta, vaikka on ollut teini-ikäisten lastensa kanssa kaupassa. Sitten olen kuullut, että tämä kyseinen opettaja keittelee sahtia kotonaan, tästä en tiedä onko totta. Ilmeisesti muutenkin viettää aika villiä elämää silloin kun lapset eivät ole kotona. Opettajana kuitenkin hyvä eikä puhu töissä mitä sattuu. Hänen vaimonsa on ihan fiksun oloinen. Mutta: mietityttää kuitenkin, että onko tälläinen ihminen sopiva opettamaan poikaani? Antaako huonon kuvan lapselle? Tekisittekö tässä tilanteessa jotain?

Anna sen opettajan tehdä omalla ajallaan mitä haluaa. Ei se ole 24/7 töissä. Ihan älytöntä puuttua tollaiseen. Hän hoitaa työnsä hyvin, ja sillä selvä.

Täällä maalla sahsin teko kuuluu perinteisiin, siitä en vetäisi mitään johtopäätöksiä.

Kiroilu on harmillisempaa, mutta jos hän ei tee sitä koulussa, niin eihän siitä teille sitten harmia ole.

Rankka työ vaatii rankat huvit ja opettajakin saa vapaa ajallaan ostaa kaljaa vaikka on lastensa kanssa kaupassa. Jos hoitaa työnsä hyvin, niin ei pitäisi olla mitään valittamista jos ei laittomuuksiin mene.

Sahtihan on perinnejuoma, siinä ei ole mitään väärää.

Otatko muuten ite koskaan tai ootko ottanut? Jokainen saa tehdä vapaa-ajalla mitä huvittaa.
Mäki kiroilen joskus vapaa-ajalla, mutta ei mun työnantajan asiakkaat ole vaihtaneet firmaa.

Olen ope ja kiroilen kotona. Jopa pihalla.

Olen ostanut usein kaupasta paljon olutta, jopa tupakkaa olen joskus ostanut, ja polttanutkin. Olen ollut usein humalassa elämäni aikana. Olen myös pissannut luontoon.

Töissä hoidan työni hyvin ja käyttäydyn virkamiehelle sopivalla tavalla. Se, että olen ihminen, ei vaikuta, ainakaan negatiivisesti, opettajantyöhöni. Tuskin näin on lapsesi opettajankaan tapauksessa.

Muista ap, että opettaja on työajallaan töissä. Hänen ei tarvitse olla esikuva lapsellesi 24/7. Se esikuva olet sinä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mä aion asioida Alkossa senkin jälkeen kun olen valmistunut opettajaksi, yleensä ostan useita pulloja kerrallaan. Eikä mua kiinnosta, vaikka joku vanhempi näksisi ja kuvittelisi, että ostan ne itseäni varten.

Juuri ap:n kaltaisten vanhempien takia moni opettaja asuu eri paikkakunnalla kun on töissä. Silloin saa edes kaupasta ostaa rauhassa vaikka sitä olutta ilman, että ammattitaitoa epäillään.

Aloitin tämän ketjun n. 3kk sitten ja piti tulla uudestaan avautumaan tämän aamuisen jälkeen.
Niin, tämä opettaja oli aamulla tankkaamassa autoaan samaan aikaan kuin minä. No, hän siinä sitten puhui puhelimessa samalla ja kyllä muuten kirosanoja lensi! Jatkoi puheluaan maksujonossa sisätiloissa ja kyllä oli puhe melkoisen ruokotonta kuultavaa. Ei tainnut huomata, että seisoin hänen takanaan. Tervehti kyllä ulkona. Ei ole kyllä minulle puhuessaan tuolla lailla kommunikoinut.
Täytyy alkaa kyselemään lapselta, ettei opettaja oikeasti päästele suustaan sellaisia sammakoita töissä, ettei sellaisia lapseni opi.

Opettajan yksityiselämä ei minulle kuulu. Opetus ja toiminta koulussa jos toimii, on minulle yksi hailee mitä kotona touhuaa (enkä nyt tarkoita mitään vakavia asioita esim.pahoinpitelyitä tms)

Alkuperäinen kirjoittaja miettijä taas;25152292:
ja kyllä oli puhe melkoisen ruokotonta kuultavaa. Ei tainnut huomata, että seisoin hänen takanaan. Tervehti kyllä ulkona.

;)
Ja pisteet opelle suoraselkäisyydestä! Huonompi, jos olisi sinut nähtyään ruvennut pissi housussa esittämään siveydensipulia. On toivoa, että tämäkin opettaja vanhemmista huolimatta jaksaa hyvissä henkisissä voimissa lukuvuoden loppuun saakka.

Yhteistyössä