Nuoret äidit-teemalla jatketaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Nuoret äidit: vastatkaapa seuraavaan kyselyyn niin nähdään pitävätkö stereotypiat paikkansa? :D

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä?
2. Koulutuksesi, työtilanteesi?
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta?
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella?
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman?
6. Imetitkö? Kuinka kauan?
7. Miten on alkoholin käyttösi laita?
8. Tupakoitko?
9. Siviilisääty?

Vastaan kohta itsekin.

1. 36v, esikoisen sain 17-vuotiaana. Minulla on viisi lasta.
2. vakituisessa työssä, keskipalkkainen duunari
3. lapsilisä
4. omakotitalo, rauhallisella asuinalueella jossa ei kerros- tai rivitaloja lainkaan
5. lasten kanssa kotona touhuillen, liikkuen, leipoen .. kaikenlaista. Ilman lapsia lueskelen, liikun, lepään .. ei erityistä
6. jokaista imetin : min. 2kk max 7kk
7. pari kertaa vuodessa juhlin niin että alkoholia menee enemmän... muuten tulee otettua kuukauden aikana ehkä 2-3 saunaolutta yhteensä
8. joo mutta en joka pv
9. naimisissa

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? nyt 27v ja esikoisen saadessa juuri ehdin täyttää 21 ennen vauvaa. lapsia kaksi nyt
2. Koulutuksesi, työtilanteesi? lähihoitaja,vakituinen kunna virka
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? en saa tukia
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella? vuokralla rivitalossa, pienellä paikkakunnalla on vain yksi talo joka on "huono alue", emme asu siinä talossa..:)
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? lasten kanssa liikunta harrastuksissa, ilman lapsia karaoken parissa ;P
6. Imetitkö? Kuinka kauan? en imettänyt, rakenteellisista syistä
7. Miten on alkoholin käyttösi laita? kerran kuussa karaoke ilta ja sillon ei lasiin syljetä ;P
8. Tupakoitko? en
9. Siviilisääty? naimisissa

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? Sain ainokaiseni 21vuotiaana, nyt 22v
2. Koulutuksesi, työtilanteesi? Vakituinen työsuhde, mutta hakemassa nyt yliopistoon.
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? Kotihoidontuki
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella?Aso taitaa olla aika tavis perhealue
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? Lapsen kanssa puistoillaan, käydään ravintolassa syömässä, kotona leikitään ja luetaan...kesällä 3kertaa huvipuistossa ja kaksi kertaa mäkillä jne jne jne :D Ilman lasta, no kahvilla ja syömässä useimmiten ja joskus tuolla Helsingin yössä. :)
6. Imetitkö? Kuinka kauan? 4kk
7. Miten on alkoholin käyttösi laita? Niin no juon silloin alkoholia kun olen siellä yössä. :D
8. Tupakoitko? En
9. Siviilisääty? Naimisissa

1. Olen 24-vuotias kahden lapsen äiti. Kun 1. lapsemme syntyi, olin 20-vuotias.
2. Ammattikoulu, tällä hetkellä opiskelen 2. vuotta AMK:ssa. Töitä teen kesäisin.
3. Saan tällä hetkellä kotihoidontukea ja lapsilisää. Opiskellessa opintotukea ja lapsilisää.
4. Okt (pankin). Lapsiperheiden suosima rauhallinen ja keskiluokkainen asuinalue.
5. Vapaa-aikanani käyn lasten kanssa leikkipuistoissa, kerhossa, kyläilemässä, kirjastossa ja ulkoilemassa. Kun minulla on ns. omaa aikaa käyn yleensä lenkillä tai kaverin kanssa kahvilla.
6. Imetin 1. lasta reilun puoli vuotta, 2. lasta 8kk.
7. Juon keskimäärin pari annosta alkoholia kuukaudessa. Harvemmin enemmän kuin yhden kerralla.
8. En.
9. Naimisissa.

25v, esikoisen sain 22 vuotiaana. Lapsia 2.

Käytynä lukio ja yksi keskeytetty ammattikoulu. Työtön en koskaan ole ollut, nyt kotiäitinä omasta halusta.

Kotihoidontuki.

Asumme omistus rivarineliössä kahden asuinalueen rajalla/välissä: toisella surkea maine, toisella erittäin hyvä. Lapsiperheitä ja jokunen mummo tässä pihapiirissä asuu.

Mitäs se semmonen vapaa-aika on? Joskus, kun muksut pääsee mummolaan, katsotaan miehen kanssa DVD:tä.

Imetän edelleen, nuorempaa 1v8kk ikäistä.

Viiniä ruan kanssa, muu ei maistu. Baareja inhoan.

8. Tupakoitko?
En, enkä ole.

9. Siviilisääty?
Naimisissa kohta 4v.

[QUOTE="Neith";24612206]onko alle 30v lapsen saanut nuori äiti, vai onko tässä jokin alempi ikäraja?[/QUOTE]

Eikös ensisynnyttäjien keski-ikä ole alle 30. Eli siinä mielessä et taida sopia nuoreksi äidiksi, vaan olet keski-ikäinen äiti :D

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? 21 lapsi synty ku olin 20
2. Koulutuksesi, työtilanteesi? Lukio
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? asumistuki, kht, lapsilisä + sosku
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella? Vuokrarivari, hyvä haluttu alue.
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? Kotitöitä ja ulkoilua, ilman lasta kaupassa, lääkärissä, osa-aika työssä
6. Imetitkö? Kuinka kauan? noin vuoden ilmetin
7. Miten on alkoholin käyttösi laita? Kännissä kerran vuodessa
8. Tupakoitko? juu
9. Siviilisääty? avoliitto(lapsen isän kanssa)

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? 2 lasta, esikoisen syntyessä olin 22, toisen syntyessä 24. Nyt 25.
2. Koulutuksesi, työtilanteesi? Amk-opiskelija, lapsen syntyessä vakituisessa työsuhteessa.
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? Lähes ilmaisen päivähoidon & opiskelut, rahallisena opintotuki, lapsilisä ja muutama hassu kymppi asumistukea.
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella? Vuokralla luhtitalossa, neutraalilla alueella. Aika okt-painotteinen seutu.
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? Normaalia elämää vietetään. Ilman lapsia minulla ei pahemmin ole vapaa-aikaa ja sen vähän vietän liikkuen.
6. Imetitkö? Kuinka kauan? Vajaan vuoden kumpaakin.
7. Miten on alkoholin käyttösi laita? Viikonloppu saunaoluet, toisinaan pari lasia viiniä.
8. Tupakoitko? En
9. Siviilisääty? Naimisissa

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? kuukauden päästä 19v, lapsen sain 18-vuotiaana. Yksi lapsi.

2. Koulutuksesi, työtilanteesi? Lähihoitaja, lukioa aloittelen. Tällä hetkellä äitiyslomalla, töitä tehnyt 15-vuotiaasta alkaen. Kotihoidossa, hoivakodissa, päiväkodissa.

3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? Äitiyspäiväraha, asumistuki, lapsilisä

4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella? Vuokra-asunto kerrostalokaksio. Rauhallinen lapsiperheiden suosima asuinalue kaukana keskustasta, jouduin lapsen syntymän jälkeen rahatilanteen vuoksi muuttamaan pois paremmalta alueelta.

5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? Äitiyslomallahan ei periaatteessa erikseen mitään vapaa-aikaa ole, mutta käydään lapsen kanssa äiti-vauva-ryhmässä, ystävien luona ja ihan vain hengaillaan. Vauvajoogaa käydään nyt kokeilemassa.

6. Imetitkö? Kuinka kauan? Vauva nyt 4,5kk edelleen täysimetys. Aikomus on täysimettää 6kk ja jatkaa osittaisimetyksellä niin kauan kuin lapsi haluaa, mutta luulen, että korkeintaan 2,5vuotta..

7. Miten on alkoholin käyttösi laita? En käytä.

8. Tupakoitko? En.

9. Siviilisääty? Naimaton. Selvennän sen verran, että yksinhuoltaja.

Nuoret äidit: vastatkaapa seuraavaan kyselyyn niin nähdään pitävätkö stereotypiat paikkansa? :D

8. Tupakoitko?
9. Siviilisääty?

Vastaan kohta itsekin.

1.36v, 31v, 2
2. FM, vakityö
3. En mitään
4. PT, uusi alue, paljon lapsiperheitä, hyvä maine
5. Eilen käytiin ruskaretkellä ja ollaan paljon perheenä. Ilman lapsia ei juurikaan olla, koska ei ole isovanhempia hoitamassa. Pari kertaa vuodessa käydään kahdestaan shoppailemassa tai syömässä ulkona.
6. 10kk esikoista ja 7kk kuopusta (lopetti itse)
7. Silloin tällöin yhden oluen, max 2 kertaa kk:ssa. Joskus (1-2 kertaa vuodessa) käyn pubikierroksella
8. En
9. Naitu

1. 32v. esikoisen sain 18 vuotiaana ja nyt lapsia on 3.
2. Kotiäitinä tällähetkellä mutta ammattikin löytyy,ei vakituista työpaikkaa :(
3. Lapsilisät
4. Omakotitalo rauhallisella asuinalueella
5. Vapaa-aika menee lasten harrastusten parissa,matkustellessa,telkkaria kahtellessa,koiria ulkoiluttaessa ym.
6.Olen imettänyt kaikkia vain korkeintaan 2kk,maitoallergian takia
7. juhlin harvoin ehkä kerta vuoteen, jos niinkään usein mutta saunaoluita tai viiniä otan kotona ehkä kerta kuukauteen tulematta humalaan =)
8. En tupakoi
9. Naimisissa

1. 17, nyt 27 lapsia 3
2.Yliopistossa opiskelen
3. Kotihoidon tukea ja opintotukea
4. Omistus asunto, hyvämaineisella ja varakkaalla alueella
5.Vapaa-ajan vietän lasten kanssa, suurimmaksi osaksi kotona ja lasten harrastusten parissa.
6.Imetitkö? Ensimmäistä 4kk, toista reilun vuoden (6kk täysimetystä) ja kolmatta tasan vuoden (6kk täysimetys)
7. Alkoholia käytän satunnaisesti lasi tai kaksi viiniä tai saunasiideri
8. Naimisissa vuodesta 2004 asti

- Olen 27, esikoiseni sain 22-vuotiaana. Yhteensä kolme lasta.

- Toisen asteen koulutus, varma työllisyystilanne. Nyt olen hoitovapaalla. Kun kaikki lapset ovat kouluikäisiä, lähden jatko-opiskelemaan korkeakouluun tai yliopistoon.

- Asumistuki, kotihoidontuki, lapsilisät.

- Vuokra-asunto hyvämaineisella, suositulla asuinalueella.

Erilaisissa harrastuksissa ja tavallisen perhe-elämän parissa, pääosin vietän aikani aina lasten kanssa. Joskus käyn jossain muutamia tunteja viettämässä ilman heitä.

- Olen imettänyt yhteensä vuosikausia, imetän tälläkin hetkellä vajaa vuoden ikäistä.

- Melkein absolutisti. En koe, että perhe-elämä ja ryyppyreissut sopivat yhteen. En halua tuhlata aikaani ryyppäämiseen ja krapulointiin, vaan viettää aikani lasten kanssa ja oman vapaani mieluummin järkevämmissä tekemisissä.

8. Tupakoitko?

- En

9. Siviilisääty?

- Naimaton sinkku

1. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä? 22 v:nä sain esikoisen, nyt 24 v. Yksi lapsi.
2. Koulutuksesi, työtilanteesi? Kauppatieteiden maisteri, vakituinen työ.
3. Mitä tukia saat yhteiskunnalta? Lapsilisän
4. Asumismuoto, millainen maine asuinalueella? Toistaiseksi vuokralla. Hyvä alue, täältä varmaan ostetaan oma piakkoin.
5. Kuinka vietät vapaa-aikaasi lasten kanssa ja ilman? Lapsen kanssa leikkien ja siivoillen. Ilman liikuntaa harrastaen ja neitssä surffaillen.
6. Imetitkö? Kuinka kauan? Imetin yli vuoden. Täysimetin 6kk.
7. Miten on alkoholin käyttösi laita? Muutaman kerran vuodessa käyn bilettämässä.
8. Tupakoitko? En
9. Siviilisääty? Avoliitossa

1. 20, nyt 21v, 1 lapsi
2. Ylioppilas, lukion jälkeen olen ollut rakennusalalla töissä ja tarkoitus olisi lähteä opiskelemaan alaa ensi syksynä
3. Äitiyspäiväraha + lapsilisä
4. Vuokra, asuinalueella on huono maine parinkymmenen vuoden takaa. Parempi asuinpaikka on hakusessa.
5. Lapsen kanssa vaunulenkkeilemällä, leikkimällä, lukemalla jne...
6. 2,5kk
7. Käytän alkoholia vain harvoin.
8. Kyllä.
9. Naimisissa.

Ikäni nyt 24 v. ja esikoisen saadessani 20-vuotta. lapsia 3kpl:)

Lähihoitaja. Jatko-opiskelen hierojan ammattitutkintoon.

Yksityisenlapsenhoitotukea hoitajalle kotia. (loput maksamme itse kun tuki ei kaikkeen riitä) Lapsilisät.

Omistusasunto paritalossa. Rauhallinen, lapsiystävällinen alue.

Ulkoilemme, käymme puistoissa ja muissa lapsiperheissä kylässä. Käyn kuntosalilla ja valokuvaan itse.

En. Maidontulo loppui kun lapsi täytti 8kk.

En käytä ollenkaan.

8. Tupakoitko?
En.

9. Siviilisääty?
Naimisissa.

1. 35v, esikoinen syntyi ollessani 17v. Lapsia nyt 3.
2. Omaan ammatin, työskentelin 10v saman firman palveluksessa jossa aloitin 20-vuotiaana siis. Tällä hetkellä työtön syystä että en pysty vanhassa ammatissani jatkamaan ja haen parhaillaan uudelleen koulutukseen.
3. Liiton päiväraha ja asumistuki sekä lapsilisä
4. Asun vuokralla, asuinpaikan maine on hyvä.
5. Vapaa-ajan vietän lasten kanssa ja kotosalla puuhaten tai ulkoillen, omaa vapaa-aikaa minulla ei ole koskaan.
6. Esikoisen kohdalla imetys ei onnistunut lapsen sairauden vuoksi, 2 seuraavaa imetin n. puoli vuotta kunnes maidon tulo ehtyi.
7. Alkoholia juon noin 10 pulloa olutta/siideriä vuodessa..lähinnä saunan jälkeen yhden joskus kerran kuukaudessa.
8. Tupakoin, raskausajat olin ilman kuten imetysajatkin.
9. Juuri eronnut, eli siis sinkku

1. Nyt 23v, sain esikoisen 19-vuotiaana. Vielä ei ole enempää lapsia.
2. Valmistunut nuoriso-ohjaajaksi mutta vakituisessa työssä ihan eri alalla.
3. Lapsilisä
4. Asun vuokralla, asuinpaikan maine on ihan hyvä mutta aika lähellä Helsingin keskustaa joten viikonloppuisin vähän vilkkaampaa.
5. Lapsen kanssa vietän vapaa-aikaa kotona, puistossa ja parin muun äidin ja lasten kanssa. Oma vapaa-aika menee ystävien kanssa.
6. Imetin 7kk
7. Käytän alkoholia n. kerran kolmessa kuukaudessa.
8. Tupakoin sillon kun lapsi ei ole paikalla eli lähinnä jos olen viihteellä.
9. Just erosin eli sinkku.

[QUOTE="Tiina";24612298]1.36v, 31v, 2
2. FM, vakityö
3. En mitään
4. PT, uusi alue, paljon lapsiperheitä, hyvä maine
5. Eilen käytiin ruskaretkellä ja ollaan paljon perheenä. Ilman lapsia ei juurikaan olla, koska ei ole isovanhempia hoitamassa. Pari kertaa vuodessa käydään kahdestaan shoppailemassa tai syömässä ulkona.
6. 10kk esikoista ja 7kk kuopusta (lopetti itse)
7. Silloin tällöin yhden oluen, max 2 kertaa kk:ssa. Joskus (1-2 kertaa vuodessa) käyn pubikierroksella
8. En
9. Naitu[/QUOTE]

Miksi vastasit tähän?

31v 18v ja lapsia 3
2 ammattia,alotan ylemmän korkeakoulun opinnot nyt syksyllä
lapsilisä
oma koti rauhallisella alueella
lasten kansa touhuilen,reissataan,askarrellaan yms..oma vapaa aika menee salilla
en
kerta kuussa
8. Tupakoitko?
en
9. Siviilisääty?
naimisissa

Viimeksi muokattu:
Nyt 20. 18 olin kun sain lapsen, joka tosiaan on toistaiseksi ainoa.

Peruskoulun ehdin käydä, opiskeleen lähden jossain vaiheessa.

Lapsilisä, asumistuki, lastenhoidontuki ja toimeentulotuki.

Kerrostalo, hyvällä alueella. Ei kaupungin vuokra-asuntoja lainkaan lähellä.

Saunomalla, toisinaan yhdellä lonkerolla. Elokuvat ja shoppailu myös mukava tapa viettää aikaa. :)

Imetin kolme kuukautta. Olisin imettänyt pidempään, mutta maidon tulo loppui.

Kerran viikossa yks-kaksi lonkeroa, isommin käyn juhlimassa noin kerran kolmessa kuukaudessa.

8. Tupakoitko?
Tupakoin.

9. Siviilisääty?
Naimisissa.

. Ikäsi nyt ja ikäsi esikoisen saadessasi? Lapsien lukumäärä?
Nyt 24v, ja kaksi lasta. esikoisen sain 19vuotiaana
Sairaanhoitaja amk
Lapsilisä,reilun 4kk päästä kotihoidontuki
Rivitalo, kaupungin lähiö, ihan ok maine, joskus reilu 10vuotta siten oli pahempi.
Liikkumalla,leikkimällä,lukemalla.
Esikoista imetin vuoden ja nyt kuopusta olen vajaa 5kk imettänyt, ja 6kk on tähtäimessä täysimettää ja vuoden kokonaissuudessaan.
En käytä ollenkaan tällä hetkellä. sitten kun kuopus on isompi, niin vois kohtuudella lähteä ottamaan juhliin.
8. Tupakoitko? en
9. Siviilisääty? naimaton. siis kihlat ja avoliitto.

Yhteistyössä