TEININ KASVATUS!!: Ensin luvattomat korvikset ja napakoru... Nyt pikkusiskokin tekee niin!!

  • Viestiketjun aloittaja voi helevetti ny sentään
  • Ensimmäinen viesti
"sama"
Tyttö on vasta 15-vuotias, joten eiköhän ne valinnat ja tekemiset ole vielä vanhempien päätös.
Tyttäresi taisi jo osoittaa tämän lauseen paikkansapitämättömyyden, eikö?

Voithan sä meuhata ja komentaa, käskee jne. mutta olen 100% varma että se vain ajaa teitä kauemmas toisistanne ja likka ei korvaansa letkauta sun mielipiteilles kohta. Opettele rakentavaa ja vuorovaikutuksellista keskustelua ja hyväksymään tyttäresi mielipiteet ja toiveet.
 
aapee againnn
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24606958:
no vaihtoehtoja on aika niukasti, joten ei varmaan vaikea selvittää..kultasepänliikkeissä ei kaikissa edes reikiä tehdä, ja niissä jossa tehdään niin harvemmin lauantaisin.
Soitan paikat läpi heti aamulla, eiköhän se liike jostain löydy.
 
vrs
En kai sitten mitään muuta kuin sen, että lävistelee itseään nyt oikeen urakalla.
Nyt on sitten sinun vuorosi vastata!
Luitko sitä toista tänään aloittamaasi ketjua? Vastasin jo sinne aika kattavasti. Itse asiassa vielä kattavammin niihin parin viikon takaisiin. Samalla nikillä.

En kieltäisi lävistyksiä ensinnäkään, koska se on jokaisen oma määtös, mitä keholleen tekee. Sinä et omista lastasi. Ennemmin menisin mukaan varmistamaan, että kaikki menee hyvin.

Rangaistukset on muutenkin aika tehottomia, varsinkin noin mielivaltaisesti määrättynynä.
 
Mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet missä se on otettu?
vaikka olenkin ap:n kanssa täysin erimieltä kuinka asia pitäis hoitaa, olen kuitenkin sitä mieltä et liikkeeseen voi antaa palautetta.
monissa paikoissa ilmoitetaan et 15-16v pitää olla vanhemmat mukana eikä muuten reikiä laiteta, mut jos toimitaan kuitenkin toisin, on se silloin väärin.
 
Kyselyikä
Kyllähän tuon ikäisillä jo on omaa rahaa.
Onko ne töissä?

Mä en ymmärrä miksei jotain korviksia voisi ottaa. Tietty sellaset mitkä tekee hervottoman reijän korvaan (ne venyttävät renkaat) on ehkä keskustelun paikka samoin kuin tatuoinnit. Parempi kun käyvät ammattilaisilla ottamassa kun itse neulalla tekevät (minun aikaani oli tosi yleistä ja ne useimmiten sitten tulehtui ja... YHH!!!).
 
Khimaira
Mikä kohkaaminen onkaan pelkistä koruista...Lävistys, olipa se korvassa tai nenässä ( tai kulmassa..) on aika pieni keino saada päättää omasta kehostaan ja omista asioistaan. Kyllä 15-v jo haluaa vähän sellaista tuntumaa että on siirtymässä isommaksi ihmiseksi, tuntee itsensä vanhemmaksi, jne.
Vaikka onkin nuori vielä ja vanhempien määräysvallan alla, onko silti pakko vetää ne rajat niin tiukalle..? Saako käyttää sellaisia vaatteita kuin haluaa? Saako tehdä hiuksilleen "mitä haluaa" ?
 
niinno
Kyllähän noita reikiä korviin tuli mullakin teini-iässä ja ihan ilman vanhempien lupaa, vanhemmat ei kauheasti asiasta tykänneet muttei meillä siitä mitään meteliä nostettu.
Ja nykyisin olen ihan tavallinen, keski-ikäinen perheenäiti :) Ja voin sanoa ettei meillä ainakaan kasvatuksesta kiinni ollut, kunhan teininä piti vähän jollakin tavalla uhmata vanhempiaan.
 
vrs
Alkuperäinen kirjoittaja Kyselyikä;24607105:
Onko ne töissä?

Mä en ymmärrä miksei jotain korviksia voisi ottaa. Tietty sellaset mitkä tekee hervottoman reijän korvaan (ne venyttävät renkaat) on ehkä keskustelun paikka samoin kuin tatuoinnit. Parempi kun käyvät ammattilaisilla ottamassa kun itse neulalla tekevät (minun aikaani oli tosi yleistä ja ne useimmiten sitten tulehtui ja... YHH!!!).
No ainakin minun ollessani tuon ikäinen, teimme kaikki vähintään vk-loppu ja kesätöitä. Ja tuleehan sitä rahaa monesti esim synttäri- ja/tai rippilahjaksi tms.
 

Yhteistyössä