Meidän häät: Kuka hakee lastenvaatteet hääjuhlaan jostain tarjoustalosta???

• Viestiketjun aloittaja "kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti
"jaa-a"
[QUOTE="vieras";24606687]Mä etsisin ensin kirpparilta :)[/QUOTE]

Niiin minäkin, mutta toisaalta en haluaisi sieltäkään Tarjoustalon vaatteita, ja tuskin ostaisin sillä ne harvoin miellyttää silmääni.

Meidän juhlavaatteet lapsille on useimmiten hankittu Benettonilta, löydän sieltä AINA jotain ihanaa ja sopivaa.

"kolmen äiti"
Itse ostan sieltä mistä löydän mieleisen ja järkevään hintaan. En ole siis valmis sijoittamaan hullumaisia summia, mutta en väkisin etsi halvintakaan. Nyt ostin lapsille uudet juhlamekot häihin huutonetistä. Jotain mekkoja mitä on tuotu englannista ja myydään siellä ainakin morsiustyttöjen mekkoina. 34e maksoi uutena ja aivan mielettömän ihania. Mekkoihin etsin kissojen ja koirien kanssa kaikista mahdollisista paikoista sopivia neuletakkeja, myös kalliista lastenvaatekaupoista, mutta lopulta löysin etsimäni anttilan tarjoustangosta. Ei olisi varmaan saanut ostaa vaan olla ilman, kun ei muualla ollut.

Tosin ei olleet omat häät, vieraita oltiin. Pojan puku oli name it:n liikkeestä -50% tangosta. Onkohan se ok? Kauluspaita luhdan, samoin kraka ja normihintaiset. Onko ne sopivat?

"vieras"
Mä kyllä hankin meidän taaperolle juhlavaatteet Tarjoustaloa vastaavasta paikasta. Taapero sotki ne jo puolessa ruokailussa, joten ne eivät edes ehtineert olemaan päällä kuin kirkossa ja hääjuhlan alun. Kyllä mä mieluummin käytän rahani muuhun, kuin pari tuntia päällä oleviin vaatteisiin, varsinkin kun nuo halvat olivat nekin ihan kivat.

"eee"
Karmea tuo morsiamen omakin puku on, varsinkin kun morsian joutuu koko ajan nykimään rintamuksiaan että puku pysyisi edes ylhäällä. Ja eikö se ole meikissä käynyt ollenkaan, vai onko ollut noin huono meikkaaja?

[QUOTE="a p";24606666]Ja mistä ihmeestä sinä tai tuo vierass muka tietää mun (tai muiden) rahatilanteesta yhtään mitään?!

Mulla on hyvä rahatilanne ja voin ostaa ihan omilla rahoillani lapsilleni ja itselleni juuri ne vaatteet jotka haluan. Ei tarvitse lähteä hakemaan mitään kympin mekkoja tai housuja, kun on hoitanut asiansa alusta alkaen kunnolla. Myös ne raha-asiat-[/QUOTE]

Tiedätkös, rakas ihminen, että ei sillä hinnalla ole mitään väliä, kunhan lopputulos on itseä miellyttävä? Ostin tyttärelle alennusmyynnistä 7€:lla mekon mummoni hautajaisiin, samaan hintaan neuleen siihen päälle. Tyttö sai monelta vieraalta kehut asustaan.

Joten argumenttisi menee nyt täysin ohi. Ei ole mitään järkeä lähteä ostamaan kallista vaatetta, etenkään lapselle, kun sitä tullaan käyttämään kerran tai pari.

• Tykkää
Reactions: Nyynä
"vieras"
Justiin lastenvaateblogeja lueskellessani silmiini osui kirjoitus jossa joku äiti mainosti hakeneensa lapsilleen suloiset Gantin paidat päiväkotikuvauksiin, pisti sekin hieman huvittamaan. Suloisetko niistä tekee nimenomaan se että rinnassa lukee Gant?
Ja sitten taas huvittaviako ovat vaatteet jotka on ostettu esim. sieltä Tarjoustalosta?

Kaikenlaista hulluutta sitä onkin olemassa.

• Tykkää
..
mä menin naimisiin vaaleissa neulos housuissa ja neulepaidassa jotka oli tyyliin seppälä tjt..eikä haitannut meno ayhtään meikkiäkään ei juuri ollut ja tarjottavat tehtiin itse..800 mk meni yht. lähimmät ihmiset 11 kpl mukana ja lapsetkin oli sievästi puettu perityihin tai pörssi mekkoihin :D..ja oli ihanat juhlat. ps..luottotiedot kunnossa enkä asu vuokra yksiössä 5 muksun ja alkoholisti miehen kanssa...

plaahdeplaah
juuri tuon kaltaiset äidit kuin ap ja muutama muu ovat syy siihen, että me muut äidit joudumme ostamaan ihan jonninjoutavia merkkivaatteita pennuillemme.

ensin nuo ajatukset istutetaan lasten päähän, josta ne siirtyvät muiden, täysin normaalien lasten päihin, ikävä kyllä.

itse toivoisin, syvästi, että lapset oppisivat nauttimaan ELÄMÄSTÄ, eivätkä pyörisi materian ympärillä kuin kiimaiset kollit.

mulle on aivan sama onko benettonia vai tarjoustaloa, kunhan lapset on pukeutuneet soveliaasti ja puhtaisiin vaatteisiin. ja ovat onnellisia.

• Tykkää
"jaa-a"
[QUOTE="vieras";24606778]Justiin lastenvaateblogeja lueskellessani silmiini osui kirjoitus jossa joku äiti mainosti hakeneensa lapsilleen suloiset Gantin paidat päiväkotikuvauksiin, pisti sekin hieman huvittamaan. Suloisetko niistä tekee nimenomaan se että rinnassa lukee Gant?
Ja sitten taas huvittaviako ovat vaatteet jotka on ostettu esim. sieltä Tarjoustalosta?

Kaikenlaista hulluutta sitä onkin olemassa.[/QUOTE]

Jos hän olisi kirjoittanut "suloiset Tarjoustalon paidat" sinä et olisi nähnyt tässä mitään huvittavaa. Olisit ollut että ok, kivat paidat. Mutta kun kyseessä on merkkituote, kallis Gant niin sinua huvitti?

Minäkin olen ostanut kalliin paidan perhekuvausta varten. Ja sitten sitä on pidetty sen jälkeen vielä kymmeniä kertoja, kunnes jäi pieneksi ;)

"vieras"
Minullehan on ihan sama, mistä ihmiset vaatteensa ostavat. Toivon, että muillekin olisi ihan sama, mistä minä vaatteeni (ja lasteni vaatteet ostan). Mitä väliä? Kunhan on tilaisuuteen sopiva asu.

• Tykkää
Reactions: äits
"jaa-a"
juuri tuon kaltaiset äidit kuin ap ja muutama muu ovat syy siihen, että me muut äidit joudumme ostamaan ihan jonninjoutavia merkkivaatteita pennuillemme.
Kuka sinut pakottaa? Näet kerhossa lapsen jolla on kalliitt vaatteet, sitten teet pari omaa päätelmää ja sen jälkeen olet pakotettu tekemään samoin?

Onneksi minulla on sen verran hyvä itsetunto että voin ostaa lapselleni sekä Burberryä uutena jos tahdon, tai sitten kirpparilta Ciraffin bodyn eikä se tunnu muuta kuin kivalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja äits;24606771:
Tiedätkös, rakas ihminen, että ei sillä hinnalla ole mitään väliä, kunhan lopputulos on itseä miellyttävä? Ostin tyttärelle alennusmyynnistä 7€:lla mekon mummoni hautajaisiin, samaan hintaan neuleen siihen päälle. Tyttö sai monelta vieraalta kehut asustaan.

Joten argumenttisi menee nyt täysin ohi. Ei ole mitään järkeä lähteä ostamaan kallista vaatetta, etenkään lapselle, kun sitä tullaan käyttämään kerran tai pari.
Mä ostin meidän keskimmäiselle housut kympillä rippijuhliin, teinkö väärin? Ne oli kyllä Benettonin housut alessa, mutta huomaskohan joku vieraista, että ne oli alehousut?:headwall:

Kolmen lapsen äitinä en muista yksiäkään juhlia, että oltais menty juhliin samoissa vaatteissa kuin millä lähdetty pois, tai siis lapsista kyse ;) Aina on varavaatteet pitäny vaihtaa jossain vaiheessa. Juuri eilen pienimmälle kävi vahinko ja jouduttiin vaihtaan vaatteet kesken juhlia. Ois siis pitäny olla KAHDET juhlavaatteet+kengät, koska pissaa meni kenkiinkin. Musta pääasia on, että lapset on puhtaissa, ehjissä ja siisteissä vaatteissa.

• Tykkää
Reactions: äits
"vieras"
[QUOTE="jaa-a";24606798]Jos hän olisi kirjoittanut "suloiset Tarjoustalon paidat" sinä et olisi nähnyt tässä mitään huvittavaa. Olisit ollut että ok, kivat paidat. Mutta kun kyseessä on merkkituote, kallis Gant niin sinua huvitti?

Minäkin olen ostanut kalliin paidan perhekuvausta varten. Ja sitten sitä on pidetty sen jälkeen vielä kymmeniä kertoja, kunnes jäi pieneksi ;)[/QUOTE]

Juups, huvitti. Voin toki olla ihan väärässä, ehkä hän ostaa myös vaikkapa citymarketista tai tarjoustalostakin mielestään suloisia vaatteita, vaan kyllähän tuo aika usein haiskahtaa vähän sellaiselta että se tietty merkki jollain tapaa muka lisäisi sen vaatteen ihanuutta. Etenkin jos kyseessä on ihan perus pikeepaita.

plm
Vaatteestahan ei päällepäin näy mistä se on ostettu.
On todella säälittävää haukkua edullsten vaatteiden käyttäjät. Miksi maksaa merkistä kallis hinta?
Itselläni on farkut Halpahallista ja niitä on töissä kehuttu kovasti! Sanottu että onpa hyvännäköiset farkut ja hyvinistuvat. Kun olen kertonut mistä olen ne ostanut, kommentit on olleet tyyliin ohhoh, ai sieltäkin saa noin hyvännäköisiä.
Kiinnostaisi ihan aidosti tietää mitä eroa on 20 eur ja 70 eur farkkujen välillä.

"salla"
Minua ei niinkään huvittanut tuo mistä ko perhe lasten juhlavaatteet ostivat...sillä ainakin se tyttö oli ihan onnessaan siitä mekosta jonka sai.
Mutta se mikä ällötti niin oli se, että nainen dissasi sitä miestään kokoajan ja oli muutoinkin ihan kamala päällepäsmäri. Siis kaikin puolin ilkeä enkä kyllä kuullut hänen sanovan mitään positiivistä puolisostaan ilman ettei siihen liittynyt joku tokaisu negatiivisessä valossa.
Mies kävi harjoittelemassa laulua vaimolleen...ja mitä tekee vaimo ...dissasi täysin.
Ja kuitenkin sillä miehellä oli pilkettä silmäkulmassa kokoajan, vaikka vaimo pisteli halvalla minkä ehti.

Heh-heh, kun menin toista kertaa naimisiin, ja oli pienen budjetin häät, niin oma pukuni oli kyllä ihan oikea hääpuku, mutta peräti kirpparilta ostettu. Sen löysi vahingossa serkkuni joka on ahkera kirpparilla kävijä, puku oli laitettu samaan rekkiin kesämekkojen kanssa, hinta huimat 5 euroa. Oli näes syksy ja kirppikselläkin kesävaate-ale, puku oli mennyt ilmeisesti väärään rekkiin. Ja puku oli täysin siisti, uuden veroinen.
Eli näin meillä :D...ja toisaalta kun morsiankin oli jo "käytettyä kierrätyskamaa" niin eikös kirppislöytö puku ollut ihan omiaan :D

plm
[QUOTE="jaa-a";24606927]Malli, ompelu, viimeistely, laatu.

Ei aina, mutta usein.[/QUOTE]

No oman kokemukseni perusteella en allekirjoita tätä.
Varsinkin malli on sellainen asia joka mun isoperseiselle kropalleni toimii Halpahallin eduksi, muualta en ole löytänyt niin hyvin sopivia farkkuja.

"lilla"
Pitäähän sitä nyt edes vaatteilla koreilla,jos ei muuten.

Ihan se ja sama mistä ne vaatteet ostetaan,ei itseä hirveämmin kiinnosta mitkään rätit,tai varsinkaan mitä siellä lapussa lukee.

Ap:n kannattaa jättää hintalaput vaatteisiin kiinni,niin kaikki näkevät,etteivät kulje missään halppis kledjuissa.

"Minni"
Voisin ostaa ku en välttis käyttöö niille ois pahemmin.. Vaikka ois 500 € rahaa laittaa kahen juhla vaatteisiin ni en ostais ku max 100 € :D Oli sit tarjoustalosta tai vapaa valinnasta.. Kukaan ei uskos että me ostetaan esim tokmannilta kamaa ku rahaa on.

"vieras"
Morsian oli jotenkin luotaantyöntävänoloinen. En tykkää tuon tyyppisistä ihmisistä. Ihmettelin kans, että ekaa kertaa taps miehensä sukus vasta noissa häissä ?!

=)
Mä ostin Halpa-Hallista :wave: Sieltä löytyi tosi siisti tumma puku kolmevuotiaalle pojalle ja makso 40 euroa. Lastenvaateliikkeistä ei olis edes satasella saanu ja ihan saman asian ajoi =)

Säästöliekki
Lapselle voisin juhlavaatteetkin ostaa jostain halpiskaupasta, kun ei niitä kuitenkaan tule montaa kertaa käytettyä ja kuitenkin menevät rikki ja sottaantuvat.
Itselle ostaisin tietysti jotain laadukasta muualta, en osta halpahallista juuri muuta vaatetta kuin jotain sukkia.

Yhteistyössä