15-v otti napakorun luvatta! Mikä rangaistukseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiiiiin vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiiiiin vihainen

Vieras
Eli juuri 15-v täyttänyt tyttäreni rötkötti sohvalla äärimmäisen ergonomisessa asennossa ja napakoru paistoi ohuen topin alta. Mikä ihme rangaistukseksi luvattomasta lävistyksestä? Koru tietenkin heti pois, samoin ylimääräiset korvakorut joita laitellut luvatta, viikkorahat hittoon (samoin lompakossa nyt olevat rahat), kotitöitä paaaljon lisää ja kotiaresti. Riittääkö tämä?

vyön solkipäällä perseelle niin että pakarat soi, toistetaan tarvittaessa

ennaltaehkäisevästi kannattaa toistaa käsittely varmuuden vuoksi riittävän monta kertaa koska tuonikäinen tyttö tekee varmasti montaa muutakin kiellettyä asiaa vanhempien tietämättä

Mitä sitten jos otti lävistyksen? Omapahan on vartalo. Mä otin 15 vuotiaana kielikorun, enkä kyllä kuvitellutkaan että siitä jonkun rangaistuksen olisin saanut...

Taas sama virsi.

Mitä ajattelit noilla rangaistuksilla saavuttaa?

Jos tyttö on tuon lävärin itse maksanut, niin mikä on ongelm? Ei sinulla ole oikeutta kajota hänen kehoonsa.

Oletko muuten nyt harkinnut kunnolla mitä teet, ja miettinyt miltä se yksinäinen vanhuus tuntuu? Se sinulla nimittäin on edessä, jois väen vängällä ajat lapsesi pois tuolla natsiasenteellasi.

Sä oot se sama ihminen, kuka muutama viikko sitten valitti, kun tyttö otti korviksia salaa?

Jospa hölläisit vähän, etkä ois niin helvetin kiree ja jyrkkä joka asiaan, vois tyttökin olla vähän vähemmän kapinoiva....

Ja mitä sä meet sen rahoja ratsaamaan? Ei sulla oo oikeutta toisen lompakosta hakea rahoja. Samanhan tyttös vois tehdä, jos teet jotain, mistä se ei tykkää, ja tää hakis sun rahat lompakostas, eikö?

Viimeksi muokattu:
Taas sama virsi.

Mitä ajattelit noilla rangaistuksilla saavuttaa?

Jos tyttö on tuon lävärin itse maksanut, niin mikä on ongelm? Ei sinulla ole oikeutta kajota hänen kehoonsa.

Oletko muuten nyt harkinnut kunnolla mitä teet, ja miettinyt miltä se yksinäinen vanhuus tuntuu? Se sinulla nimittäin on edessä, jois väen vängällä ajat lapsesi pois tuolla natsiasenteellasi.

15-vuotias ITSE maksanut, HALOO, kenenköhän rahoilla???

no jos hän olisi luvan kysynyt, olisitko antanut? itse otin ihan luvalla 16 v napakorun, eikä se sen kummempi juttu ollut.

luvatta toimimisesta suuttumisen ymmärrän, mutta miksi välinne ovat sellaiset ettei hän voinut sinulta tulla asiaa kysymään?

MITÄ pitäisi tehdä??! :O

Se on jo teini ja vastaa itse kropastaan. Annaolla ja neuvo korun puhtaanapidossa, ettei pääse tulehtumaan.
Älä sano mitään niistä läväreistä, reakstio on usein päinvastainen. Kun et sauhua ja vaahtoa, lakkaa laspikin kapinoimasta. Voi olla, että se ottaa niitä ihan siksi, että sä suutut.

[QUOTE="vieras";24604242]Kuka on laittaut lävistyksen??[/QUOTE]

samaa mietin, sinne tytön kanssa käymään ja vaaditte rahat takaisin ja voisit vaikka hiukan uhkaillakin koska ALAIKÄISELLE ei saa laittaa ilman vanhempien lupaa yhtään lävistystä!

• Tykkää
Reactions: Maria I.
[QUOTE="HUH";24604244]15-vuotias ITSE maksanut, HALOO, kenenköhän rahoilla???[/QUOTE]

Jos annat jollekin rahaa, kenen se silloin on? Sinun vai sen, jolle sitä annoit?

Monet tuon ikäiset sitäpaitsi tienaavat jo ihan kivasti taskuraa itsekin. Omasta kaveriporukastani jokainen teki koulun ohella vähintäänkin viikonloppuduunia 15v:nä.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;24604236:
Sä oot se sama ihminen, kuka muutama viikko sitten valitti, kun tyttö otti korviksia salaa?

Jospa hölläisit vähän, etkä ois niin helvetin kiree ja jyrkkä joka asiaan, vois tyttökin olla vähän vähemmän kapinoiva....

Samaa mieltä. Mitä se napakoru haittaa sun elämääs äitinä?

anna korun olla. mitä haittaa muuten korviksista on? jos on kerta ihan liikkeessä laittanu niin nou hätä. taijat vähän ampua ylitte :D

laitoin itte korviin injektio neulalla reijät ku en jaksanu liikkeeseen mennä. ikää oli 14v

rajoja ja rakkautta..rajat ei oo toiminu, kannattaisko kokeilla sitä rakkautta välillä?

rangaistuksista ei ole nähtävästi mitään apua, keskustelu ja yhteisen sävelen löytäminen vois kannattaa.

anna korun olla. mitä haittaa muuten korviksista on? jos on kerta ihan liikkeessä laittanu niin nou hätä. taijat vähän ampua ylitte :D

laitoin itte korviin injektio neulalla reijät ku en jaksanu liikkeeseen mennä. ikää oli 14v

Meillä oli porukoilla perjaate, että yhdet sai ja jos ne meni umpeen, ei uusia herunut. Siis kunnollisia. Faija sitten aina neppasi hakaneulalla uudet, viisi noita taitaa kaikenkaikkiaan olla (kahtia vaan enää käytän).

Tietysti koru pitää ottaa pois. Alaikäisellä ei ole mitään asiaa ottaa lävistyksiä ilman huoltajan suostumusta. Riittää mainiosti rangaistukseksi, tyttö menettää lävistykseen laittamansa rahat. Laittakoot lävistyksiä vaikka koko naaman täyteen, kun täyttää 18 vuotta ja asuu omillaan. Minun kotini, minun sääntöni, jos ei kelpaa niin terve menoa.
Huom teinien vanhemmat, te olette lapsienne vanhempia, ette kavereita!

Eli juuri 15-v täyttänyt tyttäreni rötkötti sohvalla äärimmäisen ergonomisessa asennossa ja napakoru paistoi ohuen topin alta. Mikä ihme rangaistukseksi luvattomasta lävistyksestä? Koru tietenkin heti pois, samoin ylimääräiset korvakorut joita laitellut luvatta, viikkorahat hittoon (samoin lompakossa nyt olevat rahat), kotitöitä paaaljon lisää ja kotiaresti. Riittääkö tämä?
Harness Bodypiercing Studio - Iso Roba 41, Helsinki, Finland
Helsingissä olemme yhdessä terveysviranomaisten ja kuluttajasuojavaltuutetun
kanssa sopineet seuraavaa:

- Alle 16-vuotiaalla on oltava lävistykseen vanhempien lupa. Lupalappu EI riitä, vaan huoltajan
on henkilökohtaisesti soitettava Harnessiin ja jätettävä lävistyksen ottajan ikä- ja nimitiedot, jos
ei pääse mukaan lävistystapahtumaan. Myös soitto kotiin paikan päältä omalla puhelimellasi sopii.
Kuitenkaan emme tee nänni- tai genitaalialueiden lävistyksiä 15-vuotiaalle tai sitä nuoremmille,
edes vanhempien luvalla.

- 16 vuotta täyttänyt saa ottaa Harnessissa muut paitsi genitaalialueen sekä nännin lävistystä.
Ota tarvittava henkilötodistus mukaan, niin ei tarvitse lähteä ilman lävistystä jos et pysty todistamaan ikääsi.
Muista että henkilötodistuksen on oltava kuvallinen.

- 18-vuotias on täysi-ikäinen ja saa tehdä mitä haluaa :)

Yhteistyössä