V
"vierailija"
Vieras
Tällainen perhedraama täällä sitten vielä tähän aikaan yöstä. Olin rauhassa tekemässä töitä pöydän ääressä, kun äkkiä huomasin lukin käsivarrellani. Huudahdin ja huitaisin sen äkkiä pois siitä. Saatuani lukin pois päältäni pillahdin itkuun. Mieheni saapui juoksujalkaa paikalle kuultuaan märisemiseni. Hän kävi heti raivoamaan miten häntä ärsyttää huomata kuinka nössö olen, kun tuollaisesta itkuun pillahdan.
Muuten hyvin mennyt ilta päättyy sitten tällaiseen. Kaikilla on paha mieli. Mies tuntuu halveksivan minua ja minä taas olen surullinen tapahtuneesta.
En mielestäni voinut reagointitavalleni mitään. Se tunne ei tullut mitenkään hiipien, se vaan räjähti päälle. Miten tästä eteenpäin? Kannattaako minun mielestänne puhua vielä tapahtuneesta mieheni kanssa? Pitääköhän hän minua nyt oikeasti yliherkkänä vai liittääkö hän sen vain tuohon tämän iltaiseen?
Muuten hyvin mennyt ilta päättyy sitten tällaiseen. Kaikilla on paha mieli. Mies tuntuu halveksivan minua ja minä taas olen surullinen tapahtuneesta.