Kreikka kaatuu konkurssiin. Oliko fiksua lainata Kreikalle rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä olette?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fakta Kreikasta:

Kreikka on ollut "velkasaneerauksessa" 105 vuotta viimeisestä 200 vuoden periodista, eli jättänyt lainojensa ehdot toteuttamatta.

Eli ei mitään uutta auringon alla, lainanantajat, jotka lyövät kirveensä kiveen vain vaihtuvat.
Lainaa Ilmoita asiaton viesti # 10.9.2011 8:24

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/03/1087166/vanhanen-kreikalle-lainaaminen-suomelle-reilusti-voitollista
Pääministeri Matti Vanhasen (kesk.) mukaan suomalaisten veronmaksajien ei ole syytä olla huolissaan rahan lainaamisesta Kreikalle, sillä Suomi tekisi lainajärjestelyllä tuntuvaa voittoa.

Euromaat pääsivät myöhään torstai-iltana sopuun Kreikan avustusmekanismista, joka perustuu euromaiden ja Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n Kreikalle myöntämiin lainoihin.

Hyvin talouttaan hoitanut Suomi saa markkinoilta lainaa alhaisella korolla, ja Kreikalta saatava korko olisi selvästi korkeampi, joten lainaaminen olisi Suomelle kannattavaa, Vanhanen muistutti tiedotustilaisuudessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/03/1087166/vanhanen-kreikalle-lainaaminen-suomelle-reilusti-voitollista
Pääministeri Matti Vanhasen (kesk.) mukaan suomalaisten veronmaksajien ei ole syytä olla huolissaan rahan lainaamisesta Kreikalle, sillä Suomi tekisi lainajärjestelyllä tuntuvaa voittoa.

Euromaat pääsivät myöhään torstai-iltana sopuun Kreikan avustusmekanismista, joka perustuu euromaiden ja Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n Kreikalle myöntämiin lainoihin.

Hyvin talouttaan hoitanut Suomi saa markkinoilta lainaa alhaisella korolla, ja Kreikalta saatava korko olisi selvästi korkeampi, joten lainaaminen olisi Suomelle kannattavaa, Vanhanen muistutti tiedotustilaisuudessaan.

Vanhojen uutisten lukeminen on hyödyllistä. Niitä lukemalla huomaa kuinka paljon, tai oikeastaan vähän, poliitikot ja ns asiantuntijat tietävät mistään mitään tai kuinka meitä kustaan koko ajan silmään.

Katainen ja Vanhanen pitäisi saada valtakunnan oikeuteen ja tuomita ehdottomaan vankeuteen Sörkkään.

Jokainen vähänkin älykäs (tähän joukkoon ei kuulu Katainen), tiesi jo yli vuosi sitten, että viisainta olisi ollut antaa Kreikan ajautua konkurssiin. Kaikki muut maat olisivat silloin alkaneet hyvin nopeasti tervehdyttää talouttaan. Kreikkalaiset eivät edes halua tinkiä menoistaan, vaan haluavat elää leveästi meidän rahoillamme.

[QUOTE="jep";24598498]Jokainen vähänkin älykäs (tähän joukkoon ei kuulu Katainen), tiesi jo yli vuosi sitten, että viisainta olisi ollut antaa Kreikan ajautua konkurssiin. Kaikki muut maat olisivat silloin alkaneet hyvin nopeasti tervehdyttää talouttaan. Kreikkalaiset eivät edes halua tinkiä menoistaan, vaan haluavat elää leveästi meidän rahoillamme.[/QUOTE]

IMF:n karhunhali

IMF:n karhunhali
Ei noi kreikkalaiset kyllä saa asioitaan kuntoon.
7000 poliisia – Kreikka varautuu koviin otteisiin — Uusi Suomi
Kreikassa järjestetään tänään lukuisia säästötoimia vastustavia mielenosoituksia, kertoo kreikkalaislehti Kathimerini.

Ennätykselliset 7000 poliisia on vartioimassa Thessalonikin katuja. Pääministeri George Papandreoun on määrä pitää Thessalonikissa puhe tänään lauantaina...

Mun mielestä se Kreikan kultavarannot olisivat olleen hyvä vakuus. Eli Kreikka tavallaan panttaisi sen kullan Suomelle. Mikäli ei maksa velkojaan, niin Suomi saa pitää kullan. Kun velka on maksettu Suomi luovuttaa kullan takaisin.

Mutta oon vaan tälläinen duunari ja nainen, eli en ainakaan mistään voi mitään tietää.

Mun mielestä se Kreikan kultavarannot olisivat olleen hyvä vakuus. Eli Kreikka tavallaan panttaisi sen kullan Suomelle. Mikäli ei maksa velkojaan, niin Suomi saa pitää kullan. Kun velka on maksettu Suomi luovuttaa kullan takaisin.

Mutta oon vaan tälläinen duunari ja nainen, eli en ainakaan mistään voi mitään tietää.

Eihän kreikkalaiset tyhmiä ole, eli eihän heidän ole mitään mieltä antaa realivakuuksia lainoilleen, koska heillä ei ole aikomusta maksaa lainojansa takaisin, vaan menevät konkkaan ja tyhmät velkojat jäävät nuolemaan näppejänsä.

On sitten aikanaan kiva kuunnella Kataisen kootut selitykset miksi miljardeja euroja upposi tuhlaajamaiden tukemiseen ja löytyyhän niitäkin hölmöjä jotka uskovat täydestä jykän liirumlaarumit vastuunkannosta jne...

Kertokaa mulle hölmöllä että mitä se käytännössä tarkoittaa jos maa menee konkurssiin? Jos yritys menee konkurssiin niin sen omaisuus realisoidaan ja sen toiminta loppuu, mutta miten ihmeessä valtion toiminta vois loppua?

Yhteistyössä