Mitä kaikkea voi tehdä että pysyy terveenä tämän syksyn/talven???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei enää flunssia, kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei enää flunssia, kiitos

Vieras
Syksy on alkanut ja 4-vuotias ja vauva ovat molemmat jo saaneet pari nuhaa harrastuksista. Mitä kaikkea "luonnon konsteja" voi tehdä, että vastustuskyky pysyisi mahdollisimman hyvänä syksyn/talven ajan? Ulkoilemme paljon, pesemme käsiä usein ja syömme monipuolista ruokaa ja D-vitamiinia (10 mmg) mutta mitä muuta voisin tehdä? Onko paikalla joitain jotka "ei koskaan" ole kipeinä? Mitä teette? Tarvitsen hyviä neuvoja!

Onhan dee D2 eikä D1? Ja 10 mikrog. on ihan turhaa, kunnon annokset eli 1,5-2mikrog. er painokilo ja voin vakuttaa että auttaa, lisäaineet pois ja ceetä, omegoja, spiruliaa tai muuta viherjauhetta jossa klorofylliä, magnesium, sinkki ja beet. MSM aika huippu myös. Lue Kaisa Jaakkolaa ja Olli Postia niin ei tarvi flunssista kärsiä.

Paras keino on välttää flunssaisia ihmisiä, testattu on , mikään muu ei toimi. Eli jos lapset on esim kotihoidossa niin selviää paljon vähemmillä flunssilla kuin että lapset ois päiväkodissa. Kun ihmiset ymmärtäis sen ettei sairaana mennä päiväkotiin, harrastuksiin, töihin yms. niin kyllä flunssat vähenis, mutta kun ne ei ymmärrä. Meillä muuten alkoi flunssat lisääntyä kun syötiin tosi paljon d-vitamiinia, en tiedä mikä siinä oli, mutta kun annostusta pienennettiin niin vastustuskyky parani taas

Kiitos vastauksista. Juuri tapasin äidin jonka lapsi oli saanut tavallisen flunssan jälkitautina pysyvän astman, enkä tiennyt sellaisen olevan mahdollsta. Luulin että astma on synnynnäinen ja luulin myös että sairastelu lisää vastustuskykyä. Mutta on ihmisiä jotka ovat tosi harvoin kipeänä, niin heiltä mieluusti kuulisin lisää. (Varmaan yksi hyvä neuvo olisi nukkua tarpeeksi eikä palstaila keskellä yötä, mutta vauvan syöttäminen onnistuu näinkin, heh.)

Lisäys vielä että se käsien peseminen on ehdottoman tärkeää myös. Heti kun tulee kotiin niin kannattaa mennä pesemään kädet, ei mitään poikkeuksia. Ja mitään ei saa laittaa suuhun likaisin käsin, esim. kauppareissulla ei syödä jne.

No meillä "ei olla koskaan" kipeinä, mut ei siihen varmaan mitään ihmekeinoja ole. Perusvastustuskyky nyt vaan sattuu olemaan hyvä meidän porukalla =)

Perushygienia hoidetaan joo, mut ei me käsiä joka välissä hinkata eikä mitään käsidesejä käytetä (paitsi päiväkodissa). Välillä tuntuu, että on suoranainen ihme, että lapset ei sairasta, koska musta tuntuu, että ne laittaa suuhun aina kaikkee... mut passaa mulle - itsekin sairastan tosi harvoin, mies vähän useammin.

[QUOTE="AaPee";24598065]Kiitos vastauksista. Juuri tapasin äidin jonka lapsi oli saanut tavallisen flunssan jälkitautina pysyvän astman, enkä tiennyt sellaisen olevan mahdollsta. Luulin että astma on synnynnäinen ja luulin myös että sairastelu lisää vastustuskykyä. [/QUOTE]

Siihen voi olla synnynnäinen alttius. Mun esikoiseni syntyi sillai, että hänen hengittäessään kuului jännää ääntä, joka tulkittiin johtuvan ahtaista keuhkoputkista. RSV 5 kk iässä tarkoitti reilua viikkoa osastolla ja siitä jäi astma. Astma olisi mahdollisesti puhjennut kuitenkin. On nyt 10-vuotias ja aamu-PEF on 200 ennen lääkettä (pitäs olla 300-370).

Kuitenkin kouluikään mennessä olemme päässeet irti sairasteluista, jotka johtavat lisähapelle osastolle. Mä olen ennemmin antanut möyriä loassa kuin käyttänyt desinfiointiaineita. Viimeisestä antibioottikuurista on yli vuosi ja se on hänelle saavutus. Vastustuskyky tulee vain kohtaamisesta taudinaiheuttajien kanssa. Kuplassa emme voi elää.

meidän 6 henkisessä perheessä kaikki muut ovat olleet kipeinä muutamakin kerta tänä vuonna paitsi minä. ei kertaakaan flunssaa, ei mahatautia ei mitään. juon hirveesti viheetä teetä ja syön paljon vihanneksia ja hedelmiä. en keksi muita eroja meidäna välillä. ihmettelen itsekin miten voi olla mahdollista... :O

Meillä myös sairastellaan suht vähän!
Olenkin miettinyt että syy siihen saattaa olla se, etten ole mikään hysteerikko pöpöjen suhteen.

Kädet pestään kun ovat likaiset ja vessassa käynnin yhteydessä. Taloudessamme asustaa myös kaksi koiraa, joten myös niiltä tulee jonkin verran pusuja lapsille, joista en ole ollenkaan huolissaan. Huusholli ei koskaan kiillä puhtautta kauempaa kuin puoli päivää.
Ulos mennessä en paketoi lapsia kaikenmaailman villahaalareihin ennen kuin mittari on oikeasti 10 astetta pakkasella jne.

Käytössö on vain d-vitamiinilisä 10 mmq, sekä lapset rakastavat yli kaken kasviksia (porkkanat ja kurkku, tomaatti ja paprika). Niitä syödäänkin päivittäin paljon.

Näin meillä siis...

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24598231:
meidän 6 henkisessä perheessä kaikki muut ovat olleet kipeinä muutamakin kerta tänä vuonna paitsi minä. ei kertaakaan flunssaa, ei mahatautia ei mitään. juon hirveesti viheetä teetä ja syön paljon vihanneksia ja hedelmiä. en keksi muita eroja meidäna välillä. ihmettelen itsekin miten voi olla mahdollista... :O

Meillä ei ole koskaan ollut mahatautia, vaikka lasten päiväkodista/koulusta on porukkaa lähtenyt kesken päivän pois ja ovat olleet kyllä siis lähellä moista sairastumista. Omalta osaltani sairastelu loppui suurelta osin siihen hetkeen, kun multa lukioiässä poistettiin nielurisat.

Meillä ei ole koskaan ollut mahatautia, vaikka lasten päiväkodista/koulusta on porukkaa lähtenyt kesken päivän pois ja ovat olleet kyllä siis lähellä moista sairastumista. Omalta osaltani sairastelu loppui suurelta osin siihen hetkeen, kun multa lukioiässä poistettiin nielurisat.

oi mikä onni! meillä oli viime vuonna just ennen joulua noro ja se oli kyllä lottovoitto. :kieh: muistan lapsenakin että oksennustauti oli ainakin kerran vuodessa. pieni koulu ja kaikki sai osaansa. järkky tauti..pahin kaikista.

Onhan dee D2 eikä D1? Ja 10 mikrog. on ihan turhaa, kunnon annokset eli 1,5-2mikrog. er painokilo ja voin vakuttaa että auttaa, lisäaineet pois ja ceetä, omegoja, spiruliaa tai muuta viherjauhetta jossa klorofylliä, magnesium, sinkki ja beet. MSM aika huippu myös. Lue Kaisa Jaakkolaa ja Olli Postia niin ei tarvi flunssista kärsiä.

Tyrnimehua, mustikoita, karpalomehua, sinkkiä. Jos flunssa kuitennkin tulee 1000µg D3. valkosipulia ja MHB myös käyttöön. Sokeri ja valkoinenvilja pois, ne heikentää vastustuskykyä!

Me ollaan todella harvoin kipeinä. Eikä käytetä mitään poppakonsteja tai muutakaan. Lapset on pienestä pitäen työntäneet kaikenlaista suuhunsa, toki olen kieltänyt jos olen ehtinyt mutten ole mitenkään panikoinut asiasta. Emme käytä käsidesiä, enkä käytä siivouksessa mitään bakteereja tappavaa ainetta. En ole mitenkään ylisiisti, kotona on nytkin kuin pommin jäljiltä.

Lapset on olleet hoidossa ikävuodesta 2, eikä ne mun mielestä mitenkään erikoisen paljon sairastaneet silloinkaan. Mulla on ollut nuha viimeeksi varmaan 5 vuotta sitten. Tosin olen sairaalassa töissä, joten siellä se vastustuskyky karttuu. Otan siis näytteitä, joten usein potilaina on ihmisiä, joilla on flunssa/influenssa/sikaflunssa/noro/rota jne. Mahatautia meillä ei ole ollut myöskään ainakaan 5 vuoteen. Lapset on elämänsä aikana sairastaneet mahataudin 2 kertaa, ovat nyt 9- ja 13-v.

Kai meillä vaan on hyvä vastustuskyky.

Yhteistyössä