Volvo 440/460

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Jatkan edelleen kakkosauton etsintää. Nyt mietin tuollaista 440/460 Volvoa vm.-96. Olen vaan kuullut, että nämä eivät ole yhtä laadukkaita kuin muut (esim. 850). Onko totta? Kellään kokemuksia? Meidän käytössä ajoa olisi n. 100 km / viikko. Välillä ajetaan matka-ajoakin, onko minkäänlainen ajaa, kestääkö? Kokemuksia?

Meidän auto.. Näissä on ollut aika paljon tyyppivikoja, mutta aina kai joukkoon mahtuu muutama toimivakin. ;) Itse ostettiin veljen perheeltä tämä (eli tiedettiin auton olevan kunnossa) ja toimii ihan hyvin muuten, mutta matkustaminen koko perheen voimin (2 lasta istuimessa, 1 ilman ja kaksi aikuista) on kyllä epämukavaa... Juuri ja juuri kuitenkin ollaan mahduttu ahtautumaan kyytiin.

Ja pikkuhiljaa tämäkin muuten loistoyksilö alkaa hajota käsiin. Milloin jää peili käteen ja milloin ikkunoiden sähkömekanismi ei nosta ikkunaa ylös saakka. Viimetalvena vaihdatin starttimekanismin. Ja pakoputki rämisee..

Ei kai mikään auto huoltamatta ikuisuuksia kestä. Kovin suuria ja kalliita remppoja ei vaan halua tehdä tämän hintaluokan/ikäluokan autoon. Varmaan autossa olevat renkaat ovat jo kalliimmat kuin auto itse. :xmas:

Romuttamolle joutaisi koko auto...

Jatkan edelleen kakkosauton etsintää. Nyt mietin tuollaista 440/460 Volvoa vm.-96. Olen vaan kuullut, että nämä eivät ole yhtä laadukkaita kuin muut (esim. 850). Onko totta? Kellään kokemuksia? Meidän käytössä ajoa olisi n. 100 km / viikko. Välillä ajetaan matka-ajoakin, onko minkäänlainen ajaa, kestääkö? Kokemuksia?

Meikällä ollut Volvo 460 vuodesta -90 lähtien, ja hyvin toimii edelleen. Paras auto mitä on mulla ollut.

Yhteistyössä