Hyväksytkö homoliitot?

Tuo äiti ja isä -mallikin on käyty tässä keskustelussa moneen kertaan läpi. Vanhemmuuteen ei tarvitse äitiä ja isää sukupuolisoluja lukuunottamatta. Miehen mallin ja naisen mallin lapsi oppii hyvin muualtakin, jos lähellä on riittävä verkosto turvallisia, rakastavia aikuisia.

Ainoa mitä homojen lapsi menettää mitä luultavimmin on suvaitsevattomien ja vanhoillisten aikuisten verkosto.

EN, EN, EN!!! Luonnonoikku. Ihminen saa apua parantumiseen jos haluaa. Jos joku ei kuitenkaan halua parantua ja elää tuota luonnotonta elämäänsä, älköön kuitenkaan havitelko avioliittoa tai lapsi: Ne ovat tarkoitettu naisen ja miehen välisiksi asioiksi.

[QUOTE="huoh";24590013]En salli ruskeanreiän ritareiden avioituvan,koko ajatus on ihan pyllystä![/QUOTE]

Ota pää pois sieltä omasta ahteristasi niin ajatus voi juosta paremmin.

Lapsi oppii lähimmiltään ihmisyyden mallin. Sukupuoli on siinä sivuseikka.

Heteroisä on homolapselle ihan yhtä tärkeä ihminen kuin homoisä heterolapselle, vaikkei suoranaista täydellistä samaistumiskohdetta joka suhteessa siinä olisikaan. Sama pätee molempien sukupuolien vanhempiin ja lapsiin. On lapsellista väittää, että olisi olemassa joku valmis sukupuolen malli, johon lapsi omassa kehityksessään nojaa, koska jokaisesta tulee omanlaisensa.

Kyllähän se homovanhempien lapsi menettää jotain. Nimittäin toisen sukupuolen vanhemmista. Kuvitellaan että heterovanhemmat ja homovanhemmat ovat molemmat samanlaisia kasvatusperiaatteiltaan, eli vakoidaan sen kasvatuksen osalta tilanne. Mutta silti, mitä iloa on kahdesta naisesta vanhempina? Nainen...ja sen lisäksi toinen nainen. Tylsää! Tai 2 miehenturrikkaa, eihän siinä jääkiekkopelien ja autonkorjailujen takia esim. tyttö saa niin paljon mallia naiseuteen.
Johan työpaikoillakin tai kouluissa on ankeampaa ja yksipuolisempaa jos ei ole ryhmässä toista sukupuolta, vaikka persoonakohtaisia eroja tietysti on. Entäs elää sitten ekat 20 vuotta samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa...uaaak.

Miten miespari kertoo murkkuikään tulevalle tytölle kuukautisista? Tai miten naispari kertoo teinipojalle saunassa luontevasti "miesten juttuja"? Ehkä tämä ei huoleta monia sukupuolineutraalimpien näkemysten omaavia, mutta eikö ole niin, että joskus isä tuntee parhaiten, mitä pojan mielessä liikkuu, samoin äiti voi peilata tytössään omia juttujaan senikäisenä, ja auttaa niiden muistojen kautta tyttöään? Kertokaa, olen ihan vilpittömän utelias tietämään miten nuo jutut hoituvat homoperheissä.
No, tietty sukulaiset ja ystävät voi auttaa noissa asioissa, mutta silti.

Hetero ydinperhehän on ihan huippu yksikkö, siinä on kaikki monipuolisesti tarjolla!

Yksi ratkaisu homopareilla on se, että toinen puolisoista on maskuliinisempi, toinen feminiinisempi. Juu, ei kaikilla homopareilla ole sellaista,on maskuliinisia miespareja ja naisellisia lesbopareja. Mutta kun joskus sellaisia mies-vaimo- homoseksuaalipareja olen kuitenkin nähnyt, niin tulee väistämättä mieleen että tuossahan on niin kuin heteroliitto.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...

[QUOTE="Uskis";24590422]
Miten miespari kertoo murkkuikään tulevalle tytölle kuukautisista? Tai miten naispari kertoo teinipojalle saunassa luontevasti "miesten juttuja"? Ehkä tämä ei huoleta monia sukupuolineutraalimpien näkemysten omaavia, mutta eikö ole niin, että joskus isä tuntee parhaiten, mitä pojan mielessä liikkuu, samoin äiti voi peilata tytössään omia juttujaan senikäisenä, ja auttaa niiden muistojen kautta tyttöään? [/QUOTE]
Näin heteroperheen kasvattina minulle ei ole koskaan kerrottu kuukautisista (ei ole tarvinnut) ja uskoisin että aika moni nykylapsi selviää ilman opastuspuheita muutenkin. Eivätkä miesten jutut ole mikään itsestäänselvyys isä-poika-suhteissa. Huvittavaa tehdä jostakin näinkin yksinkertasesta asiasta joku elämää suurempi ongelma. Itselle isä on ollut läheisempi kuin äiti, vaikka monelle kaverille se onkin ollut toisinpäin. Ihmistyypistä siinäkin enemmän kyse kuin sukupuolesta.

[QUOTE="vieras";24590521]Näin heteroperheen kasvattina minulle ei ole koskaan kerrottu kuukautisista (ei ole tarvinnut) ja uskoisin että aika moni nykylapsi selviää ilman opastuspuheita muutenkin. Eivätkä miesten jutut ole mikään itsestäänselvyys isä-poika-suhteissa. Huvittavaa tehdä jostakin näinkin yksinkertasesta asiasta joku elämää suurempi ongelma. Itselle isä on ollut läheisempi kuin äiti, vaikka monelle kaverille se onkin ollut toisinpäin. Ihmistyypistä siinäkin enemmän kyse kuin sukupuolesta.[/QUOTE]
Ja siis ettei jäisi epäselväksi, niin toki eri sukupuolta oleva voi huoletta selittää kuukautisista ja muista jutuista. Siinä ei ole mitään ongelmaa. Tuskin kuitenkaan tarvitaan sitä henkilökohtaisempaa näkökulmaa ja kun on muitakin ihmisiä kuitenkin olemassa.

[QUOTE="Uskis";24590422]Kyllähän se homovanhempien lapsi menettää jotain. Nimittäin toisen sukupuolen vanhemmista. Kuvitellaan että heterovanhemmat ja homovanhemmat ovat molemmat samanlaisia kasvatusperiaatteiltaan, eli vakoidaan sen kasvatuksen osalta tilanne. Mutta silti, mitä iloa on kahdesta naisesta vanhempina? Nainen...ja sen lisäksi toinen nainen. Tylsää! Tai 2 miehenturrikkaa, eihän siinä jääkiekkopelien ja autonkorjailujen takia esim. tyttö saa niin paljon mallia naiseuteen.
Johan työpaikoillakin tai kouluissa on ankeampaa ja yksipuolisempaa jos ei ole ryhmässä toista sukupuolta, vaikka persoonakohtaisia eroja tietysti on. Entäs elää sitten ekat 20 vuotta samaa sukupuolta olevien vanhempien kanssa...uaaak.

Miten miespari kertoo murkkuikään tulevalle tytölle kuukautisista? Tai miten naispari kertoo teinipojalle saunassa luontevasti "miesten juttuja"? Ehkä tämä ei huoleta monia sukupuolineutraalimpien näkemysten omaavia, mutta eikö ole niin, että joskus isä tuntee parhaiten, mitä pojan mielessä liikkuu, samoin äiti voi peilata tytössään omia juttujaan senikäisenä, ja auttaa niiden muistojen kautta tyttöään? Kertokaa, olen ihan vilpittömän utelias tietämään miten nuo jutut hoituvat homoperheissä.
No, tietty sukulaiset ja ystävät voi auttaa noissa asioissa, mutta silti.

Hetero ydinperhehän on ihan huippu yksikkö, siinä on kaikki monipuolisesti tarjolla!

Yksi ratkaisu homopareilla on se, että toinen puolisoista on maskuliinisempi, toinen feminiinisempi. Juu, ei kaikilla homopareilla ole sellaista,on maskuliinisia miespareja ja naisellisia lesbopareja. Mutta kun joskus sellaisia mies-vaimo- homoseksuaalipareja olen kuitenkin nähnyt, niin tulee väistämättä mieleen että tuossahan on niin kuin heteroliitto.

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...[/QUOTE]

Koita nyt hyvä ihminen siirtyä sieltä 1950-luvulta tänne vuoteen 2011.

No olisin minä mielelläni toivonut että äitini olisi kertonut mulle menkoista, tukenut murrosiässä, antanut naisen neuvoja. Eiköhän se ole ihan toivottavaa. Sen sijaan jos isäni olisi tullut menkoista tai naiseksi kasvamisesta kertomaan, niin olisi tullut sellainen olo, että "mitä sä niistä tiedät?" Sen sijaan suorastaan imin joka sanan ala-asteella mitä naisopettaja kertoi murrosiästä, ihanaan naisen tyyliin, ja haaveilin sen hetken että voi kun tuo nainen olisi voinut olla äitini.
Ei millään pahalla, esim. miesgynekologit on ihan jees ja helläkätisempiä kuin naisgynet, mutta jossain vaiheessa vaan huvittaa kun ne alkaa neuvoa ja kuvailla jotain lantionpohjajumppaa...heh, no tää ei nyt liity tähän keskusteluun. :)

Vieras 363: Miksi pitäisi tyytyä uuteen huonoon, kun vanhassa perhemallissa vara parempi? Miksi vaihtaa latistettuun versioon kun vanha on monipuolisempi (edelleen kasvatuskyvyt vakioituina molemmilta)? Siis kyllä heteroliitot menee usein pyllylleen, mutta ei heteroussyistä.

No, nyt on tainnut tuo mun mies joutua ottamaan palstailun ajaksi iltatoimien hoitajan ja lasten nukuttajan roolin...pitää mennä jospa hän tarvitsisi vaimoltaan tänä iltana vielä tukea miehekkyydelleen...<3

[QUOTE="Uskis";24590808]No olisin minä mielelläni toivonut että äitini olisi kertonut mulle menkoista, tukenut murrosiässä, antanut naisen neuvoja. Eiköhän se ole ihan toivottavaa. Sen sijaan jos isäni olisi tullut menkoista tai naiseksi kasvamisesta kertomaan, niin olisi tullut sellainen olo, että "mitä sä niistä tiedät?" Sen sijaan suorastaan imin joka sanan ala-asteella mitä naisopettaja kertoi murrosiästä, ihanaan naisen tyyliin, ja haaveilin sen hetken että voi kun tuo nainen olisi voinut olla äitini.
Ei millään pahalla, esim. miesgynekologit on ihan jees ja helläkätisempiä kuin naisgynet, mutta jossain vaiheessa vaan huvittaa kun ne alkaa neuvoa ja kuvailla jotain lantionpohjajumppaa...heh, no tää ei nyt liity tähän keskusteluun. :)

Vieras 363: Miksi pitäisi tyytyä uuteen huonoon, kun vanhassa perhemallissa vara parempi? Miksi vaihtaa latistettuun versioon kun vanha on monipuolisempi (edelleen kasvatuskyvyt vakioituina molemmilta)? Siis kyllä heteroliitot menee usein pyllylleen, mutta ei heteroussyistä.

No, nyt on tainnut tuo mun mies joutua ottamaan palstailun ajaksi iltatoimien hoitajan ja lasten nukuttajan roolin...pitää mennä jospa hän tarvitsisi vaimoltaan tänä iltana vielä tukea miehekkyydelleen...<3[/QUOTE]

Sinä sitten jaksat jankuttaa loputtomiin.

[QUOTE="Uskis";24590808]
Vieras 363: Miksi pitäisi tyytyä uuteen huonoon, kun vanhassa perhemallissa vara parempi? Miksi vaihtaa latistettuun versioon kun vanha on monipuolisempi (edelleen kasvatuskyvyt vakioituina molemmilta)? Siis kyllä heteroliitot menee usein pyllylleen, mutta ei heteroussyistä.[/QUOTE]

Monipuolisempi? ...Mitäpä tuohon sanoisi, paitsi että ihmettelen minkä rinnakkaisuniversumin 1950-luvulla olet elänyt/mistä olet lukenut tietoa ko. ajasta jos siellä oli sinusta monipuolisempi perhemalli. Olet varmaan myös sitä mieltä, että naisen pitäisi pysyä koko elämänsä kotona lapsia ja kotia hoitamassa, ja ruoan olla aina pöydässä kun herra ja aviomies tulee kotiin töistä?

[QUOTE="Uskis";24590808]No olisin minä mielelläni toivonut että äitini olisi kertonut mulle menkoista, tukenut murrosiässä, antanut naisen neuvoja. Eiköhän se ole ihan toivottavaa. Sen sijaan jos isäni olisi tullut menkoista tai naiseksi kasvamisesta kertomaan, niin olisi tullut sellainen olo, että "mitä sä niistä tiedät?"[/quote]
Johtuisiko tämä suhtautumisesi siitä, että mies ei osaa/miehen ei kuulu/ole sopivaa puhua "naisten" asioista, vai kenties siitä, että sinun isäsi on sitä mallia, joka ei juuri ole tuollaisiin asioihin koskaan puuttunutkaan. Yllättäen tuppisuu vanhempi, joka sitten 15-kesäisenä alkaa selittämään kukista ja mehiläisistä on yleensä aika vaivaannuttava tapaus. Jos taas toinen tai molemmat homo-isit on ihan pikkutytöstä asti keskustelleet kaikki pissa-kakka-pimppi-tyttö-poika-tykkäys-rakkaus-jutut sinun kanssasi, ei niistä kuukautisista kertominen luultavasti niin hirveän kummalliselta tuntuisi.

[QUOTE="Uskis";24590808]No olisin minä mielelläni toivonut että äitini olisi kertonut mulle menkoista, tukenut murrosiässä, antanut naisen neuvoja. Eiköhän se ole ihan toivottavaa. Sen sijaan jos isäni olisi tullut menkoista tai naiseksi kasvamisesta kertomaan, niin olisi tullut sellainen olo, että "mitä sä niistä tiedät?" Sen sijaan suorastaan imin joka sanan ala-asteella mitä naisopettaja kertoi murrosiästä, ihanaan naisen tyyliin, ja haaveilin sen hetken että voi kun tuo nainen olisi voinut olla äitini.

No, nyt on tainnut tuo mun mies joutua ottamaan palstailun ajaksi iltatoimien hoitajan ja lasten nukuttajan roolin...pitää mennä jospa hän tarvitsisi vaimoltaan tänä iltana vielä tukea miehekkyydelleen...<3[/QUOTE]
Kuulostaa siis siltä, että sinun heteroperheestäsi ei ollut sinulle tukea naiseksi kasvamisessa? Eikö vanhassa perhemallissa ollut vara parempi? Ehkä sinulle siksi on muodostunut päässäsi kuva jostakin ideaaliperheestä, joka on pelkkä fantasia eikä reaalimaailman tavoite, kun sinulla ei ollut riittävästi tukea. Jos olisit vähän avarakatseisempi ja vähemmän uskovainen, niin ehkä sinulle olisi jossakin toisessa kuvitteellisessa elämässä kelvannut rakastavan homoisän kuukautisjututkin.

Miltäs dechs:stä tuntuis, jos vanhempina ois pelkästää kaks homopoikaa ja koulussa kaikki haukkuis ja kiusais, sekä kaikki muutkin kaverit sitä tekiis, pelkästään jo siks, että sun äitis onki mies...?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24590897:
Miltäs dechs:stä tuntuis, jos vanhempina ois pelkästää kaks homopoikaa ja koulussa kaikki haukkuis ja kiusais, sekä kaikki muutkin kaverit sitä tekiis, pelkästään jo siks, että sun äitis onki mies...?

Ja ongelma on silloin tietenkin tässä homovanhempien lapsessa, eikö niin?

[QUOTE="vieras";24590919]Ja ongelma on silloin tietenkin tässä homovanhempien lapsessa, eikö niin?[/QUOTE]

Ei se tietenkään LAPSEN VIKA ole. Miten sun ajatuksissa se menisikin niin, että se lapsen viaksi tulisi, että jotkut pöllöt ajaa adoptio oikeuden homoille? Huh.

Jepjep: juu, lörpöttely on paheeni.

Ukko nukkuukin jo, ja itse aion vaipua kohta samaan tajuttomuuden tilaan, mutta muutama rivi vielä. :P

Millenia: niin, voi niinkin ajatella. Jos häivytetään kaikki sukupuoleen liittyvät/liitetyt roolit ja sukupuolien erilaisuus. Toisaalta miehen ja naisen aivot on todettu aika erilaisiksi (mikä lie neurotutkimus olikaan) joten ehkä itse haluaisin pikemminkin tukea miehen ja naisen luontaista eroa kuin häivyttää niitä - jonkinlainen vaihtelu on sukupuolen sisällä ihan ok, ei naisten tarvitse aina olla jotain pinkkiin pukeutuvia barbeja ja miesten jotain karskeja tukkijätkiä.
Mutta sukupuolien väliset erot ovat rikkaus! Tästä maailmasta on tulossa ihan tylsä paikka, kun kaikki kohta näyttävät ja kuulostavat joltain samalta unisex-mössöltä. :D

Sit vieras/vieraat: toistan vielä että ei heteroperheiden virheet johdu heteroudesta, äitini ei älynnyt vaan omaa kasvatusvastuutaan. Saman virheen voi tehdä homo- tai heterovanhempi.

[QUOTE="Uskis";24590968]Jepjep: juu, lörpöttely on paheeni.

Ukko nukkuukin jo, ja itse aion vaipua kohta samaan tajuttomuuden tilaan, mutta muutama rivi vielä. :P

Millenia: niin, voi niinkin ajatella. Jos häivytetään kaikki sukupuoleen liittyvät/liitetyt roolit ja sukupuolien erilaisuus. Toisaalta miehen ja naisen aivot on todettu aika erilaisiksi (mikä lie neurotutkimus olikaan) joten ehkä itse haluaisin pikemminkin tukea miehen ja naisen luontaista eroa kuin häivyttää niitä - jonkinlainen vaihtelu on sukupuolen sisällä ihan ok, ei naisten tarvitse aina olla jotain pinkkiin pukeutuvia barbeja ja miesten jotain karskeja tukkijätkiä.
Mutta sukupuolien väliset erot ovat rikkaus! Tästä maailmasta on tulossa ihan tylsä paikka, kun kaikki kohta näyttävät ja kuulostavat joltain samalta unisex-mössöltä. :D

Sit vieras/vieraat: toistan vielä että ei heteroperheiden virheet johdu heteroudesta, äitini ei älynnyt vaan omaa kasvatusvastuutaan. Saman virheen voi tehdä homo- tai heterovanhempi.[/QUOTE]

Ei se että on homoparin lapsi tarkoita että sukupuoliroolit on häivytetty. Niitä saattaa olla 1 tai jopa kaksi, se mitkät lisääntymisvälineet on koipien välissä ei automaattisesti sitä määrittele.

Jos lähdetään sille linjalle että lapsella on ehdottomasti oltava molempaa sukupuolta olevat vanhemmat läsnä elämässä että voi kasvaa kunnon kansalaiseksi, niin mites sitten yksinhuoltajien suhteen, varsinkin niiden joiden exä on kadonnut pysyvästi ympyröistä, joko omasta tahdostaan tai kuoleman kautta. Onko hekin jotenkin viallisia eivätkä voi kasvattaa lastaan koskaan niinkuin "kunnon kristitty" joka on "vakaassa" parisuhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa.