alzheimerin ensioireet?

• Viestiketjun aloittaja dementiaako??
  • Ensimmäinen viesti
dementiaako??
epäilen työkaverillani alkaneen... on vainoharhainen, luulee että häntä seurataan, helikopterit ja kärpäset vakoilevat yms., ei osaa ottaa ohjeita vastaan, on poissaoleva, suuttuu helposti, unohtelee ohjeita yms. ??

dementiaako??
vainoharhaisuus siis pääoire. vaikeus oppia uutta ja muistaa sekä noudattaa ohjeita, on hiljainen ja puhuu vaatteisiin kätketyistä mikrofoneista yms. mitä ovat skitsofrenian oireet? minkä ikäisenä voi puhjeta?

---
[QUOTE="minä";24585357]Jos alle 50 -kymppinen niin sitten ei varmaan ole alzheimer. Mikäli vanhempi, niin oireet kyllä hyvin sopivat. :/[/QUOTE]

Joku aika sitten oli lehdessä juttu naisesta,jolle nelikymppisenä tuli alzheimer.

"minä"
vainoharhaisuus siis pääoire. vaikeus oppia uutta ja muistaa sekä noudattaa ohjeita, on hiljainen ja puhuu vaatteisiin kätketyistä mikrofoneista yms. mitä ovat skitsofrenian oireet? minkä ikäisenä voi puhjeta?
Pääosin skitsofrenia puhkeaa nuorella iällä, mutta ei siihen mitään sääntöä ole. Olennaista on, että onko oireet tulleet yhtäkkiä vaiko pikku hiljaa pahentuneet ajan kanssa.

Ken guru
Lue tuosta laittamastani linkistä. Skitsofrenia puhkeaa usein nuorella iällä, mutta kaikissa sairauksissa on aina poikkeuksia. Tässä me ei kyllä saada diagnoosia työkaverillesi tehtyä, voidaan ainoastaan spekuloida.

dementiaako??
yli 50v kyseessä. nyt jatkunut muutaman kuukauden tasaisesti paheten. aluksi oli vain pientä hajamielisyyttä ja poissaoloa, vainoharhaisuus alkoi kylllä aika pian ja pahentunut koko ajan. ei muista vainoharhaisuuksissaan tekemiään, sanomiaan assioita ainakaan omien sanojensa mukaan, kun jälkeenpäin ottaa puheeksi.

"vieras"
Diagnoosia on vähän vaikee antaa näkemättä potilasta, enkä ihan ymmärrä miten se helpottaa ap:n toimintaa. Otat luurin käteen ja soitan työterveyshuoltoon ja menet keskustelemaan esimiehen kanssa. Oli mikä oli, niin ei taida olla kaikki muumit laaksossa.

"Minä"
Onko tällä henkilöllä läheisiä? Jos niin, että varmaan ole ainoa ihminen, joka on oireita huomannut, ja totta kai tuollainen täytyy tutkia. Syy voi olla vaikka mikä. Eräälle ystävälleni ilmeni tuollaisia oireita, miehensä kertoi niistä, koska hän asuu ulkomailla. Masennusta ainakin ilmeni.

dementiaako??
hänellä asuu vielä kotona teini-ikäinen poika, pystyykö hän huolehtimaan tästä? tiedän ettette te voi sitä tietää, mutta alkaa olla sietämätöntä olla hänen kanssaan kahdestaan töissä ja mietin mitä tehdä.

njoo
mun molemmilla mummuilla oli alzheimer ja molemmilla alkoi nimenomaan vainoharhaisuuudella, toinen oli aivan varma, että rappukäytävässä vaani murhaaja ja saattoi yrittää karata ikkunasta jne jne... ://

"Minä"
työkaverini käyttää melko runsaasti alkoholia lähes päivittäin, ymmärtämäni mukaan. voisiko tämä vaikuttaa alzheimerin puhkeamiseen?
No sehän selittää, alkoholi aiheuttaa kaikenlaisia sairauksia. Nähtävästi hän ei halua lääkärille, koska pelkää alkoholisminsa paljastuvan. Siinä tilanteessa auttaminen on aika toivotonta, minulla on vuosia kokemusta tällaisesta läheisestä. Jos tunnet pojan, voit tietysti kysellä hänen kuulumisiaan, hyvinhän asiat eivät siellä kodissa varmastikaan ole. Ai niin, tuli vielä mieleen, että voisit jutella työnantajasi kanssa. Heillä on yleensä velvollisuus ohjata alkoholisti hoitoon. Läheiselleni tehtiin näin, ei se mitään muuta auttanut kuin että sai lopulta potkut, hän tosin joi jo sitten töissäkin.

dementiaako??
noh, meidän työnantajan tuntien, häntä ei tippaakaan kiinnosta työntekijöiden hyvinvointi. pomomme vihaa yli kaiken sairaslomia, joten jos tässä tapauksessa on pienikin mahdollisuus, että työntekijä määrättäisiin saikulle, ei hän tule mitään tekemään.

Yhteistyössä