En vaan osaa sisustaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisustusihme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sisustusihme

Vieras
Hoh, on teitä varmaan muitakin, jotka ette osaa sisustaa tai ei edes hirveästi kiinnosta?! Meillä on siis omakotitalo ja musta tuntuu ettei mulla ole mitään näistä eli rahaa, sisustussilmää tai innostusta asiaan. Tai jos jotain uutta hommaan tai yritän ehdottaa, niin mies osaa kyllä lytätä...

Viimeksi tänä aamuna pahoitin mieleni. Ostin uuden laskosverhon keittiöön ja nyt se on pari päivää ollut ikkunassa. Mies sitten päätti avata sanaisen arkkunsa ja hakkui sen ihan lyttyyn tyyliin "et kyllä osta enää mitään tänne kysymättä multa, kun ei sulla ole mitään tyylitajua edes" ja sanoi toivoneensa, että tajuan itsekin ottaa verhon pois ennen kuin meille tulee viikonloppuna vieraita...

Taidan olla oikea puusilmä näiden asioiden suhteen. :headwall:

Mä en osaa eikä pahemmin kiinnosta.. joskus innostun ostamaan uudet verhot. Viimeksi limen vihreät, niistä ei minunkaan mieheni innostunut mutta siinähän nuo nyt roikkuu.

Suurin ongelmasi taitaa olla kiinnostuksen puute!! Jos todella sisustus kiinnostaa, sitä tekee ja rahan puutekaan ei ole ongelma. Itse olen ostanut kaikki huonekaluni käytettyinä, usein muutamalla eurolla/kympillä ja osa suoraan roskalavalta. Maalia vaan pintaan yms :)

Luota omaan makuusi! Et voi sisustaa "väärin", jos kokonaisuus miellyttää :)
Luovuus kukkimaan! :D

Onkohan tässä nyt ongelmana se ettet osaa sisustaa vai se että mies "päättää avata sanaisen arkkunsa" ja haukkuu tekemisesi lyttyyn lytäten samalla itseluottamuksesi pohjamutiin?

Sisustusvinkkinä voisin sanoa että suosi alkuun vaikka yksivärisyyttä esim verhoissa. Tai ehkä sun pitäis ottaa miehesi mukaan verho-ostoksille ja katsoa mikä on herran maku.

mua kiinnostaa kyllä ja mielestäni osaankin kyllä tosi hyvin, mutta ei oo tarpeeks rahaa tehä just sellasta sisustusta kun haluisin :D mun mies ei ainakaan ymmärrä sisustamisesta mitään (mun mielestä), eikä se tykkää kaikesta mitä oon ostanu tänne :D meillä on ihan täysin eri mieltymykset sisustuksen suhteen, onneks mä saan kuitenkin päättää suurimmaks osaks minkä näköstä täällä on :D

Suurin ongelmasi taitaa olla kiinnostuksen puute!! Jos todella sisustus kiinnostaa, sitä tekee ja rahan puutekaan ei ole ongelma. Itse olen ostanut kaikki huonekaluni käytettyinä, usein muutamalla eurolla/kympillä ja osa suoraan roskalavalta. Maalia vaan pintaan yms :)

Luota omaan makuusi! Et voi sisustaa "väärin", jos kokonaisuus miellyttää :)
Luovuus kukkimaan! :D

Musta tuntuu, että suurin ongelma on se, ettei mun ja miehen ajatusmaailma kohtaa näissä sisustusasioissa... kun en yhtään tykkää esim. tästä maalaisromanttisuudesta tai mikä tää vaalea nykytrendi nyt onkaan. Ei mullekaan esim. huonekalujen tarvii olla uusia ja kalliita.

Ensi kesänä ollaan remppaamassa keittiötä ja pelkään jo etukäteen mitä siitä tulee... :)

Minua ei kiinnosta sisustus. Riittää, että on sohva, keittiössä ruokailutuolit ja -pöytä,sängyt kaikille ja mattoja lattiassa. On meillä jotain seinilläkin, mutta mies on innostuneempi sisustamaan. Ei kiinnosta pätkän vertaa ikeat enkä usko olevani mikään hyvä sisustaja. Mulle riittää tämä, mutta jos ahdistuu omasta sisustustaidottomuudestaan (sori pitkä sana) niin kai sitä opetellakin voi.

[QUOTE="xyz";24577654]Onkohan tässä nyt ongelmana se ettet osaa sisustaa vai se että mies "päättää avata sanaisen arkkunsa" ja haukkuu tekemisesi lyttyyn lytäten samalla itseluottamuksesi pohjamutiin?

Sisustusvinkkinä voisin sanoa että suosi alkuun vaikka yksivärisyyttä esim verhoissa. Tai ehkä sun pitäis ottaa miehesi mukaan verho-ostoksille ja katsoa mikä on herran maku.[/QUOTE]

Niinpä.
Jospa Ap ottaa sen miehensä mukaan seuraavalla kerralla kun lähtee verhoja valitsemaan. Jos ukko ei jouda lähtemään niin pitäkön suunsa supussa noista sisustusratkaisuista. Heran tähden, nehän on vaan verhot - niin helpot vaihtaa uuteen. Jos kyseessä olisi parkettilattia tai kylppärin laatat tai keittiön kaapien ovet niin asia olisi eri.

mua kiinnostaa kyllä ja mielestäni osaankin kyllä tosi hyvin, mutta ei oo tarpeeks rahaa tehä just sellasta sisustusta kun haluisin :D mun mies ei ainakaan ymmärrä sisustamisesta mitään (mun mielestä), eikä se tykkää kaikesta mitä oon ostanu tänne :D meillä on ihan täysin eri mieltymykset sisustuksen suhteen, onneks mä saan kuitenkin päättää suurimmaks osaks minkä näköstä täällä on :D

Aika sama meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ryhtiä;24577859:
Niinpä.
Jospa Ap ottaa sen miehensä mukaan seuraavalla kerralla kun lähtee verhoja valitsemaan. Jos ukko ei jouda lähtemään niin pitäkön suunsa supussa noista sisustusratkaisuista. Heran tähden, nehän on vaan verhot - niin helpot vaihtaa uuteen. Jos kyseessä olisi parkettilattia tai kylppärin laatat tai keittiön kaapien ovet niin asia olisi eri.

No, kyllähän se vähän syö naista, kun ei osaa edes verhoja valita... ja toisekseen tuo laskosverho on yksivärinen (sininen) ja sopii kyllä väriltään keittiöön. Enkä mä missään nimessä päättäisi yksin jotain lattiaa tai keittiön kaappeja, jotka on niitä isompia hankintoja.
Taidan riipiä sen verhon pois ikkunasta tänään ja jätän keittiön ilman verhoja. Jos tulee siitä(kin) valitusta, niin sanon että käyköön ostamassa mieleisensä. :xmas:

voi vitsi että osaa mies ilmaista itsensä toiset huomioivasti. heh.

ei kuule mullakaan ole sisustussilmää. mutta mies kehuu silti kaiken. mitä päätän hankkia. tai jos ei kehu ei sano mitään. höh.

Yhteistyössä