Mistä kannattaisi hakea sairasloman jatkoa?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Eka sairaloma tuli kesäkuussa työterveyslääkäri A:lta. Se vaihtui lennossa sairaalassa erikoislääkäri B:n sairaslomaan. Sitten jäin ennalta sovitulle palkattomalle vapaalle heinäkuuksi, jonka jälkeen kuvittelin palaavani töihin.

Lääkäri B kuitenkin jatkoi sairaslomaa elokuussa pari viikkoa ja kehotti kääntymään työterveyslääkärin puoleen seuraavalla kerralla. Sairaslomaa jatkoikin työterveyslääkäri A.

Kun tämä sairasloma oli lopussa, jouduin hakemaan uutta työterveyslääkäri C:ltä. Hän pyysi ottamaan yhteyttä itseensä, jos (ja kun) tarve jatkuu. Nyt hän on kuitenkin varattu seuraavat kaksi viikkoa eteenpäin ja työterveyslääkäri A on lähtenyt toisiin töihin. Minut ohjattiin hakemaan apua terveyskeskuksesta tai yksityislääkäriltä.

Seuraavat ajat lääkärille ovat lokakuun alussa erikoislääkäri D:lle ja B:lle

Kun nyt olen ottanut lusikan kauniiseen käteen ja todennut, etten ehkä ole työkykyinen, en tiedä mistä hakea vähän pitempää sairaslomaa. Pian tarvitaan B-lausuntokin. Kenen puoleen nyt pitäisi kääntyä?

Mit vit. :D Mä en tajua mitään. :D Siis työterveyteen ei pääse? Sieltä on kaikki lääkärit varattuina? Jos näin on, niin koittaisin soittaa erikoislääkärille (ihan sama mikä kirjain :D ), jos häntä ei saa kiinni, niin tk:een. Ainakin ton pidemmän sairausloman tai B-todistuksen kirjoittamiseen olis hyvä saada yhteys eirkoislääkäriin.

Mit vit. :D Mä en tajua mitään. :D Siis työterveyteen ei pääse? Sieltä on kaikki lääkärit varattuina? Jos näin on, niin koittaisin soittaa erikoislääkärille (ihan sama mikä kirjain :D ), jos häntä ei saa kiinni, niin tk:een. Ainakin ton pidemmän sairausloman tai B-todistuksen kirjoittamiseen olis hyvä saada yhteys eirkoislääkäriin.

Mulla on ollut tänään hyvä päivä, joten itseänikin nauratti kun kysyin, että mistä sitä sairaslomaa sitten saa, jos ei työterveyslääkäriä saa kiinni :D

Mulla on kyllä puh.nro tuolle yhdelle mua jo hoitaneelle erikoislääkärille ja saan kuulemma soittaa kun tulee mitä tahansa ongelmia. Mutta voiko noin saada sairaslomaa? Olen aina jotenkin kuvitellut, että siihen tarvitaan vastaanotto ja niitähän ei saa suoraan lääkärille soittamalla.

[QUOTE="hankey";24573809]En kyllä haluaisi todistuksen takia laittaa rahojani terveyskeskukseen enkä yksityislääkäriin, marssisin työterveyden sairaanhoitajalle ja istuisin niin kauan, että hän on ratkonut ongelman.[/QUOTE]

Mulla voisi olla pian sisua tehdä tämäkin :D

Mulla on ollut tänään hyvä päivä, joten itseänikin nauratti kun kysyin, että mistä sitä sairaslomaa sitten saa, jos ei työterveyslääkäriä saa kiinni :D

Mulla on kyllä puh.nro tuolle yhdelle mua jo hoitaneelle erikoislääkärille ja saan kuulemma soittaa kun tulee mitä tahansa ongelmia. Mutta voiko noin saada sairaslomaa? Olen aina jotenkin kuvitellut, että siihen tarvitaan vastaanotto ja niitähän ei saa suoraan lääkärille soittamalla.

Soittamalla kyllä voi saada sairaslomaa, näin ainakin minä sain kokonaisen vuoden aina kuukauden kahden pätkissä. Kertaakaan tuossa välissä en lääkäriä tavannut, juttelin vain puhelimessa. Myös B-lausunto onnistui hyvin näin.

[QUOTE="Leila";24573842]Soittamalla kyllä voi saada sairaslomaa, näin ainakin minä sain kokonaisen vuoden aina kuukauden kahden pätkissä. Kertaakaan tuossa välissä en lääkäriä tavannut, juttelin vain puhelimessa. Myös B-lausunto onnistui hyvin näin.[/QUOTE]

Kiitos tästä tiedosta! Kokeilen heti huomenna.

Yhteistyössä