Ei olis pitänyt innostua just nyt tosta sokeroinnin harjottelemisesta....

Eilen tein sitä mömmöä, mutta lämmitin varmaan liian vähän aikaa, kun tuli vain liisteriä jossa sokerihippuset vielä erottuu. Voisikohan tuon vielä lykätä mikroon pyörimään, vai onko se jo menetetty?
Mä en tiä....

Muutenkin, mä oon tässä nyt kahtena päivänä yrittänyt taas tehdä tota massaa ja en tajua miksi ei meinaa onnistua?!? Tosin oon yrittänyt tehdä kaksinkertaista annosta... Jos sitten mulla on mennyt suhteet pieleen.. Toinen kanssa on että mietin vaikuttaako nää kosteet ilmat tohon massaan ettei kiinteydy kuten pitäis :(

Joko sä oot testannu tätä öö "sinne"? Oliko kivuliasta? Mä harkitsin että jos tänään keittelisin itelleni sopan ja alkaisin hommiin. Sinne en varmaan uskalla, mut jos kinttuihin koittais ja kainaloihin.
Joo, alakerran sain ihan sileeksi. Kyllähän se kirpasi mutta verrattuna kylmävahaan jonka kanssa luovutin yhden repäisyn jälkeen, niin täähän on ku höyhenellä sivelis xD ....No ei ihan.... Sattuu kyllä mutta ei läheskään niin paljon kuin muut karvanrepimissysteemit.

"Rita"
Kuinka kauan suunnilleen pitää olla mikrossa tai keittää hellalla? Pitääkö massasta tulla ruskeaa? Itse innostuneena kokeilin mutta ilmeisesti en malttanut antaa olla tarpeeksi kauan, sokeri oli kokonaan sulanut mutta massa oli ihan kirkasta ja venyi ja paukkui (ja sotki) joka suuntaan.

Minäkin kaksinkertaisena laitoin tuon sun laittaman ohjeen ja kupissa mikroon. Meidän mikro on surkea ja oli pakko ottaa pois, kun oli pyörinyt kuitenkin jo useamman minuutin (yli 5 min. kuitenkin). Jätin jäähtymään, kun oli jo tosi myöhä ja aattelin, että tänään illalla sitä laittelen, mut nyt kun sitä jäähtynyttä seosta kattelin, niin taitaa olla liian vetkulaa.

"minä"
Mä en tiä....

Muutenkin, mä oon tässä nyt kahtena päivänä yrittänyt taas tehdä tota massaa ja en tajua miksi ei meinaa onnistua?!? Tosin oon yrittänyt tehdä kaksinkertaista annosta... Jos sitten mulla on mennyt suhteet pieleen.. Toinen kanssa on että mietin vaikuttaako nää kosteet ilmat tohon massaan ettei kiinteydy kuten pitäis :(
En ole itse kokeillut massan tekoa, mutta tuli vain mieleen, että ehkä mikrossa onnistuu pienet määrät kerrallaan paremmin? Ehkä isossa määrässä täytyy mikrottaa liian kauan, jotta kaikki sulaa, jolloin osa menee ns. yli?

En siis tosiaankaan tiedä,mutta kovin kiinnostuneena tätä teidän ketjua olen lukenut. :D

[QUOTE="Rita";24529292]Kuinka kauan suunnilleen pitää olla mikrossa tai keittää hellalla? Pitääkö massasta tulla ruskeaa? Itse innostuneena kokeilin mutta ilmeisesti en malttanut antaa olla tarpeeksi kauan, sokeri oli kokonaan sulanut mutta massa oli ihan kirkasta ja venyi ja paukkui (ja sotki) joka suuntaan.[/QUOTE]

Mulla oli jotain yli 5 minuuttia, mutta ei selvästikään ollut tarpeeksi. Meidän mikro ei ole tehokas ja jos siinä lämmittää kauan, niin se alusta keikahtaa kumoon, joten sen takia otin seoksen ulos kun meinasi kipata. Pitäisi siis lämmittää kauemmin. Tuossa vaiheessa se kyllä kupli kipossa ihan reippaasti, mutta pohjalla oli vielä liukenemattomia sokerikiteitä. Niistä aavistelinkin, että ei ole valmista, mutta tuo pirun mikro temppuili, niin otin jo pois.

minä,
Mä en tiä....

Kuulemma tulee parempaa hellalla kattilassa, kuullut olen joskus

Mä kyllä kokeilen tänään taas sitten sitten pientä annosta mikrossa.. Harmittaa vaan kun niitä täytyy sitten tehdä kaksi :/

Jos nyt tänään edes onnistuisi.. Ärsyttää kun alan taas muistuttaa viidakkoa...

Mikrotin sitä alkuperäistä mömmöä lisää ja hyvä tuli! Sokeroin juuri itseni navasta alaspäin ja olen kohtuu tyytyväinen lopputulokseen. Säärissä ei näy kuin tihrustamalla karva siellä täällä, eli tarkemmin vaan ensi kerralla. Bikinirajoihin tuli ihmeellistä verenpurkaumaa ihon alle. Ihan nuo nivustaipeet on nyt niin kuin isoa mustelmaa. Mistähän tämä johtuu? Vetelin vähän muualtakin, kuin vain bikinirajoista, mutta sitä puskaa ois ilmeisesti pitänyt vähän esiharventaa, kun massa vaan takertui karvoihin. Sain mä kuitenkin suurimman osan karvoista pois. :D Ois tietenkin voinut vielä kainalot ja rintakarvatkin käsitellä samoilla höyryillä, mutta eiköhän tämä tälleen ensimmäiseksi kerraksi ollut ihan hyvä tulos.

Mikrotin sitä alkuperäistä mömmöä lisää ja hyvä tuli! Sokeroin juuri itseni navasta alaspäin ja olen kohtuu tyytyväinen lopputulokseen. Säärissä ei näy kuin tihrustamalla karva siellä täällä, eli tarkemmin vaan ensi kerralla. Bikinirajoihin tuli ihmeellistä verenpurkaumaa ihon alle. Ihan nuo nivustaipeet on nyt niin kuin isoa mustelmaa. Mistähän tämä johtuu? Vetelin vähän muualtakin, kuin vain bikinirajoista, mutta sitä puskaa ois ilmeisesti pitänyt vähän esiharventaa, kun massa vaan takertui karvoihin. Sain mä kuitenkin suurimman osan karvoista pois. :D Ois tietenkin voinut vielä kainalot ja rintakarvatkin käsitellä samoilla höyryillä, mutta eiköhän tämä tälleen ensimmäiseksi kerraksi ollut ihan hyvä tulos.
Mä luulen että iho ei ole ollut tarpeeksi kireellä.. Ja sitten siihen päälle jos on vielä herkkä iho niin, no, mulle ainakin tulee tosi helposti tollasia pikkumustelmia.

Mä en saanut sitä isompaa massaa vaan millään onnistumaan, tänään oon sitten tehnyt kaks pikkumassaa. Ja sain alakerrankin tosi hyvin otettua verrattuna viime kertaan kun en enää kestänyt sitä kipua ja ihon kiristäminen tuntui liian vaikealta.

Mulla on ongelma reisistä, näköjään laihtumisen myötä tullut lähtenyt niistäkin jotain koska iho on selvästi "löysempi" kuin aiemmin... Muutama mustelma tuli mut..

Ja mulla on kyllä molemmilla vahauskerroilla jäänyt noita yksittäisiä karvoja sen verran että täydellisen tuloksen saamiseksi olen vielä vedellyt höylällä sieltä sun täältä.. Ei oo kärsivällisyys riittänyt enää vetämään "varmistuskertaa" tolla sokerimönjällä kun muutenkin tässä mun karvasuudessa on haastetta moneksi tunniksi :D

Ai pitääkö sitä ihoa kiristääkin.. En ole ikinä edes vahannut, kun aina vaan höylällä, joten aina oppii jotain uutta. :D

Tein sen kaksinkertaisen satsin ja siitä jäi ylikin. Ajattelin säilyttää sitä muutaman päivän ja sokeroida uudelleen. Kokeilen sitä seuraavaksi kainaloihin.

Miten mullakin ois mielikuva että olisin joskus hamassa "nuoruudessani" kokeillut itse sokerointia. Ei tainnut onnistua kun en ole jatkanut. :LOL:

Mutta onko sulla ne karvat tummia? Itselläni vaaleita niin ei niin häiritse vaikka häiritsee silti!

Miten mullakin ois mielikuva että olisin joskus hamassa "nuoruudessani" kokeillut itse sokerointia. Ei tainnut onnistua kun en ole jatkanut. :LOL:

Mutta onko sulla ne karvat tummia? Itselläni vaaleita niin ei niin häiritse vaikka häiritsee silti!
Joo, on. Tummia, paksuja ja niitä on ihan törkee määrä.... Menisin varmaan miehestä jos en ajelis karvoja ja jos mulla ei olis tissejä :)

Ai pitääkö sitä ihoa kiristääkin.. En ole ikinä edes vahannut, kun aina vaan höylällä, joten aina oppii jotain uutta. :D

Tein sen kaksinkertaisen satsin ja siitä jäi ylikin. Ajattelin säilyttää sitä muutaman päivän ja sokeroida uudelleen. Kokeilen sitä seuraavaksi kainaloihin.
Joo, iho kannattaa vetää silleen kireeksi niin tulee vähemmän noita taisteluvammoja :)

"vieras"
te, jotka teitte massan mikrossa, tuliko siitä ruskeaa? Mä annoin olla niin kauan, että sokeri suli, mutta massa oli kirkasta ja tahmaista eikä jähmettynyt kunnolla, niin mietin että olisko pitänyt olla kauemmin mikrossa vai keitänkö suosiolla tänään uuden massan kattilassa? Ootteko venytelleet vielä sitä massaa niinku tos videossa neuvotaan? Kiitos muuten vinkistä, tää on pakko saada vielä onnistumaan! :)

Minä mikrotin sitä kahteen otteeseen. Varmaan 5 minuuttia molemmilla kerroilla, mutta meidän mikro ei ole tehokkaimmasta päästä. Niin kauan annoin olla, että sokerikiteet on liuenneet ja silloin massa oli sellaista kullankeltaista. Kuumana tosi löysää, mutta jäähtyneenä tosi kovaa. Youtube-videon mukaan ensin lämmitin sitä vähän vesihauteessa ja sitten venyttelin. Vettä ei tarvinnut lisätä massaan. Kaksinkertaisena tein tuon Kerpeleen ohjeen.

ggg
Minä mikrotin sitä kahteen otteeseen. Varmaan 5 minuuttia molemmilla kerroilla, mutta meidän mikro ei ole tehokkaimmasta päästä. Niin kauan annoin olla, että sokerikiteet on liuenneet ja silloin massa oli sellaista kullankeltaista. Kuumana tosi löysää, mutta jäähtyneenä tosi kovaa. Youtube-videon mukaan ensin lämmitin sitä vähän vesihauteessa ja sitten venyttelin. Vettä ei tarvinnut lisätä massaan. Kaksinkertaisena tein tuon Kerpeleen ohjeen.
Tänks.

Mä en oo kertaakaan kattonut että kauan olen mikrottanut sitä massaa. Normaalisti sellaista kullankeltaista sen pitäis olla "täydellisimmillään", mutta ei näköjään haitannut vaikka pääs pikkasen tossa toisessa satsissa ruskistumaan :D Mä vähän unohdin koko mössön sinne... Mutta vettä piti sitten kyllä lisätä.

Kokeilinpa itsekin tehdä sokerimönjää! Valmistusprosessi oli kyllä aika tahmainen, sulaa sokeria tipahti housuille ja lattialle. Nyt tuo suunnilleen kullankeltainen tahma jäähtyy pakasterasiassa, mahdoinkohan onnistua het ekalla kerralla? Vähän epäilen, mutta ainakin on jännittävä ilta tulossa. :D

Yhteistyössä