Kuinka pian vauvalle voi antaa maissia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa mitään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa mitään

Vieras
Vauva on 5,5 kk ja on syönyt vasta porkkanasosetta neljänä päivänä ja sitäkin tosi huonosti tai ei ollenkaan. Ei siis niele, vaan sylkee kaiken ulos. Ei tässä sinänsä vielä kova kiire ole, harjoitellaan rauhassa.

Mitä suosittelisitte seuraavaksi ruoka-aineeksi? Onko joku syy, miksi seuraava maisteltava ruoka ei voisi olla maissi? Oliko se jotenkin lähellä viljoja tai huonosti sulavaa? Ajattelin, että peruna toisena ruokana ei ehkä mene niin helposti kun on rakeista eikä yhtä makeaa. Entä voiko antaa sormiruoaksi maissinaksuja vai pitääkö kokeille ensin maissisoseella? Jos niillä saisi tuota kiinnostumaan syömisestä.

Anteeksi tyhmät kysymykset ja kiitos.

suosittelisin ehkä ostamaan valmiin kaupan pilttipurkin tms kun et vielä tiedä syökö lapsi sitä tai suostuuko edes maistamaan niin et turhaan tee sitä kaikkea työtä, keittele parsaa ym.. peruna on sen verran mautonta että se luulisi ainakin uppoavan ja joukkoon voi laittaa maitoa.

Meillä ei lapset ole maissista pitäneet lainkaan. Bataattia moni antaa, koska se on imelämpää kuin peruna ja sulaa hyvin. Kokeilepa sitä!!

Luumua meillä annettiin ekaksi ja kaikki lapset ovat syöneet sitä innolla. Ummetuksen vuoksi siis annettu. Äidinmaito on makeaa ja makea makuna tuttu eli hedelmäsoseet varmasti uppoavat. Mä sekoitin luumua sitten peruna-porkkanasoseeseen ja sillai totutin. Ei pelkiltään olisi mennyt varmaan kuukausiin.

kokeile parsaa soseena, meillä uppos. ja peruna myös. maissi ei sula kunnolla.

no meillä taas nelikuisesta saakka syönyt maissisosetta :) sulaa paremmin kuin peruna ja porkkana :)

maissisosetta voi antaa kokeiltavaksi samantien jos näyttää että porkkana ei uppoa :) pienillä maistelukerroilla edetään lapsen tahtiin, kahta uutta ainesta viikossa, näin oon tehnyt suositusten mukaan ja hyvin menee :)

Kyllä sä opit :)
Mullakin oli aluks pallo ihan hukassa kiinteiden aloittelun kanssa, mutta kyllä se parissa kuukaudessa alkoi sujua ihan luonnostaan jo.
Perunaa, bataattia tai parsaa tarjoaisin minäkin. Perunalla meillä taidettiin itse asiassa aloittaakin, kun se meni alas, niin siihen alettiin lisäillä muita soseita.

Alkuperäinen kirjoittaja en osaa mitään;24530473:
Ok, sori, en tiennyt, että parsaa saa valmiina soseena. En tosiaan osaa mitään!

kun saa vauvan, oppii :) älä stressaa että kaikki ois tehtävä itse... alkuun onkin kätevämpää kokeilla kaupan soseilla. parsasta voi tulla ilmavaivoja alkuun, ite suosittelen maissisosetta, ja sen kaveriksi voi lisätä makuja varovasti :)

Miellä on siis kyseessä toinen lapsi, mutte eka oli iso ahmatti heti alkuunsa ja kaikki ruoat upposi eikä vatsavaivoja tms. tullut. Siksi tuntuu olo niin avuttomalta nyt toisen kanssa.

Jos kuitenkin perunaa ja siihen sekoittaisi porkkanaa, jonka maku on edes vähän tuttu? Oi voi. :) Aika pian aion sitä maissiakin kokeilla. Monet tutut vauvat tykkää tuosta maissista.

Minulla ei onnistu pumppaaminen eikä vauva suostu syömään pullosta, joten korvikkeen maku ei kai sitten ole tuttu? Meinaan noin perunan jatkeeksi. Sitä kyllä ajattelin silti laittaa.

Ei kyllä uskoisi, että on toka lapsi, kun on näin "vaikeaa". Taidan itse tästä sellaista tehdä. Kiitoksia vastauksista! :)

Mites muuten ne maissinaksut? Voiko antaa?

Yhteistyössä