Omien koirien pennutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulla on nyt jo vuoden ikäinen uros, sekä tyttö varattuna (seuraavasta syntyvästä pentueesta). Rotukoiria. Tulevaisuudessa toivoisin että voisin pennuttaa koirat, jos kaikki menee hyvin. Uros on täysin terve ja puhdasrotuinen tietenkin, sillä on hyvä sukutaulu ja kasvattajan mielestä kaikinpuolin hyvä yksilö. Olen harkinnutkin sen viemistä näyttelyyn.

Jos saisimme myös hyvän tytön, niin astutus voisi onnistua. Kaikki pennut pitäisimme itse, tai ne menisi lähipiiriin. Pennuilla ei siis ole tarkoitus tehdä rahaa, vaan haluaisimme muuten koirillamme pennut teetättää.

Koiria minulla on aina ollut, mutta pennutus on ihan uutta. Mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja ohjeita ja vinkkejä esim. hyvistä tietolähteistä.

Jaa-a. No jos ihan varmasti onnistut saamaan kaksi täydellistä yksilöä, niin mikä ettei.
Mutta rahaa siihen pennuttamiseen kuluu ihan tajuttomasti joka tapauksessa, että pakkohan niistä pennuistakin on pyytää oikea hinta, muuten tulee pahasti takkiin.

jaa,a tarvittavat tutkimukset yms onko hyvä rotu leima yms

kaveri meinas tehettää omilla pennut mutta uros ei astunu narttua, narttu ei ollu suostuvainen. 2 juoksua kieltäyty tästä uroksesta mulle olis ollu hyvinki suostuvainen.

Jaa-a. No jos ihan varmasti onnistut saamaan kaksi täydellistä yksilöä, niin mikä ettei.
Mutta rahaa siihen pennuttamiseen kuluu ihan tajuttomasti joka tapauksessa, että pakkohan niistä pennuistakin on pyytää oikea hinta, muuten tulee pahasti takkiin.

No en suinkaan oleta että koirat olisi täydellisiä, äläs nyt viitsi. Mutta sellaisia yksilöitä, jotka sopii pennutettavaksi.

Tiedän että kuluu rahaa, mutta rahaa on tähän "harrastukseen". Rodulta harvoin tulee paria pentua enempää, että eipä näillä rahoiksi lyötäiskään (ei edes vaikka tulis enemmän).

Olen vain hyvin kiinnostunut ollut aina koirien kasvattamisesta, ja joskus voisin ehkä pientä kasvatustoimintaa alkaa harrastamaan. Ihan omasta kiinnostuksesta. Mutta se nyt ei ole ajankohtaista varmaan kymmeniin vuosiin.

jaa,a tarvittavat tutkimukset yms onko hyvä rotu leima yms

kaveri meinas tehettää omilla pennut mutta uros ei astunu narttua, narttu ei ollu suostuvainen. 2 juoksua kieltäyty tästä uroksesta mulle olis ollu hyvinki suostuvainen.
:D Ihana!

Kannattaisi muuten pennuttaa kennelnimen alla.
Niin ja siis en nyt ihan kirjaimellisen täydellisiä yksilöitä tarkoittanut.

Yhteistyössä