hankitteko lapsille kauppatakit?

• Viestiketjun aloittaja waaaa
  • Ensimmäinen viesti
"jep"
Olen ommellut itse lapsilleni kauppatakit vanhoista muovipusseista. Talveksi on topatut takit. Ne on mukavan värikkäät ja kätevät. Pitävät sadetta ja räntää eikä haittaa jos sattuu ketshuppia ruiskimaan kun käymme hesessä. Joskus on vaikea erottaa missä kulkevat kun on paljon porukkaa kaupassa. Kerran erehdyin huutamaan erään mummon kassille "nyt kunnolla tai kiikutan sut autoon" ja vähän hävetti. Onneksi mummo taisi olla puolikuuro kun hymyili vain :)

[QUOTE="jep";24501292]Se on sellainen tuulitakin ja kansitakin yhdistelmä. Tosin omani on hiukan erilainen versio. Sitä käytetään vain kaupassa![/QUOTE]Noi toihan käy järkeen.

:headwall: en tajunnut että logiikka on ihan sama, tuulitakkia käytetään tuulisina päivinä, kansitakkia laivan kannella ja kauppatakkia kaupassa. No nyt sekin selvis.

tarkoitin juuri kaupunki/kyläily takkia. Kauppatakeiksi myös kutsutaan. =)
Joo no meillä olen mieltänyt sen tarpeelliseksi, koska kaupungilla jojoillaan ulkona sisällä ulkona sisällä ja on helppo ottaa takki vaan pois ja takasin, kun taas haalarin riisuminen ja takasinlaitto 10 kertaa peräjälkeen ei niin kivaa. :D On myös kiva kun on siistimpi kun mennään kaupungille. Niin ja saan syyn ostaa uuden hienon takin. ;) :D

waaaa
Niin, mistä revitte rahat kauppatakkeihin? Katsoin h&m:ltä ja oli kivoja toppatakkeja alle 30, jotka sopisivat kauppatakeiksi? Mutta vielä muutkin ulkovaatteet ostamatta. =((

Niin, mistä revitte rahat kauppatakkeihin? Katsoin h&m:ltä ja oli kivoja toppatakkeja alle 30, jotka sopisivat kauppatakeiksi? Mutta vielä muutkin ulkovaatteet ostamatta. =((
Tililtä...no jos rahassa tiukkaa niin ehkä kannattaisi muut ulkovaatteet, ne pakolliset ostaa ensimmäisenä. Sitten miettiä niitä kauppatakkeja, ei ilman niitä kuitenkaan elämä pilalle mene. :D Helpottaa ehkä vain..

Jos kauppatakki on yhtä kuin siistimpi takki niin kyllä hankin. On mulla itsellänikin erilliset takit ulkoiluun ja "ihmisten ilmoilla liikkumiseen", joten miksei siis lapsella. Siistimpää takkia käytetään matkoilla, kyläillessä, erilaisissa tapahtumissa, juhlissa, kaupoilla, keskustassa, ulkona syömässä...

Liittyi kommenttini tähän siten, että moni -en tarkoita ketään tässä ketjussa- valittaa, ettei ole rahaa siihen ja tähän lapsen vaatteeseen tai tarvikkeeseen, harrastukseen, ruokaan jne. Ja silti on varaa polttaa päivittäin tupakkaa ja ostaa alkoholia viikoittain. Tai jos ei mennä näin karrikoituihin kulutustottumuksiin, vaan mietitään vaikka sitä kuinka paljon ihmiset kuluttavat rahaa ihan bensaan, turhanpäiväisesti, kun julkisilla tai pyörälläkin voisi liikkua. Tai sitä, että ostetaan uusimmat digivehkeet, pelikoneet ja satatuumaiset telkkarit, vaikka mikään järki ei sano niiden olevan välttämättömiä. Elämä on valintoja, you know.

• Tykkää
Reactions: tiiru
Palautan nyt keskustelua alkupeeräiseen aiheeseen, eli niihin kauppa takkeihin. Miellä on aina ollut pojalla kauppatakki/ykköstakki ja useasti näitäkin on saattanut olla vielä kaksin kappalein kun on saatavilla aivan ihania vaatteita lapsille. Meillä kyllä kauppareissujen lisäksi näitä takkeja tulee käytettyä kun käydään syömässä ulkona, kyläilemässä, pysähdytään ajomatkalla huoltoasemmalle.

mun mielestä on helppo kun pojalla on erikseen nuo rymyvaatteet kestävästä materiaalista millä saa painaa ulkona ihan rauhassa ja ei haittaa vaikka ne likaantuvatkin kun ykkökäytöön on omat siistit ja kauniit vaatteensa. Tosin varmasti ihmisillä on näissä eri käytöntöjä mutta meillä tämä on toiminut hyvin.

"annika"
ei kai se kauppatakin hankkiminen voi kovin iso ongelma olla. ne kauppatakit kun ei juur käytössä kulu toisin kuin ulkoiluvaatteet. just ostin kirpparilta viidellä eurolla tytölle mayoralin topatun mekkotakin kauppatakiksi. voikohan tota käyttää vaan mekon kanssa, mitä jos on housut?

Yhteistyössä