Tuore mieshoitaja päiväkodissa

  • Viestiketjun aloittaja Ylivarovainen
  • Ensimmäinen viesti
Ylivarovainen
Jep, olen ylivarovainen - mutta kun nyt vielä tapahtui mitä tapahtui Hesassa.
Jos päiväkotiin olisi uutena tullut uusi miespuolinen hoitaja - millätavalla kehtaisit varmistella että ko henkilön taustat ovat kunnossa ?
Kyse on myös yksityisestä päiväkodista.
Henkilö on muulta alalta tälle alalle kouluttautunut.
Henkilön harrastusmaalilmaan kuuluu paljon musiikkia ja keikkailua - vaikka niinkai kuuluu monenmuunkin lastenhoitoalalla työskentelevän miehen harrastuksiin...

Mulla vaan on alun alaken ollut sellainen olo, että tekisi mieli kysyä minkä seulan läpi alalle tullaan. Samat tarkastukset kuin kunnallisillekin, kuulin.

Mitään syytä epäilyyn ei ole , lapseni ei ole kommentoinut tms.

Vai olenko aino, kenellä arveluttaa ja karmii tällaiset ?
Taidan nielaista, hengitellä syvään ja rauhoittua vaan itsekseni ...
 
"vieras"
Voi jessus! Jos osaat lukea ja vielä ymmärrät lukemaasi, niin päiväkodissa ei työntekijät ole mistään syytteessä, vaan ainoastaan palvelun tarjoaja, eli hallinnollinen johtaja, joka ei ole lasten kanssa tekemisissä ollut! urpo!
 
[QUOTE="sisi";24497486]Voi jeesus.[/QUOTE]

peesaan tätä!

Ei nyt jokainen mies ole pedo vaikka se olisikin lasten kanssa tekemisissä... En voi käsittää tuota ajatuksen kulkua ollenkaan!
Tuo päiväkodin setä on ihan yhtä todennäköisesti pedofiili kuin sun miehesi tai naapurin martti...
 
Keiran
Aika moni pedo ei oo jääny kiinni yhtään mistään. Ja kuiteski 95 prossaa noissa hómmisa työskentelevistä on naisia. Tai enempikin. Silti pedotapaukset on aina miehiä. Joten ihan ymmärrettävää että epäilee.

Se on vaan fakta, että jos mies on noissa hommissa, niin siinä on satakertanen riski että se on pedo yms. Silti se riski on pieni, mutta se on olemassa. Ymmärrän ap:ta. Mutta kyllä se mies on tsekattu. Eli ei sillä ainakaan mitään tilillä oo. Mut ei se mitään merkkaa.

Juu ei se siellä yksin oo. Hienoo sinällään et on miehiikin noissa hommissa, mutta näin tää asia vaan menee.
 
hahahaha
Tää on varmaan provo, mutta jos ei, niin mun mielestä on aika törkeetä yleistää kaikki miehet potentiaalisiksi pedofiileiksi. Ehkä tilastollisesti miehiä tuomitaan tuosta rikoksesta naisia enemmän, mutta ei kai se nyt anna aihetta epäillä jotain päiväkodin työntekijää pedoksi.

Mun lasta on hoitanut päiväkodissa kaksikin eri miestä, molemmat aivan huipputyyppejä, jotka osaa olla lasten kanssa. Ei tullut mieleeni epäillä, että ovat siellä pervoilemassa.

Se taas on juttu erikseen, millä perusteella päiväkoteihin menee jotain tukityöllistettyjä tms. Eräs puolituttu huumehörhö oli Helsingissä ilmeisesti työkkärin kautta pakotettu jollekin työjaksolle päiväkotiin. Se oli musta huolestuttavaa. Muistan sen kyllä naureskelleen, kuinka joku pikkutyttö siellä nunnuttaa itseään, että pidä sitä sitten sylissä ja lue satua. Tästä on kohta 10 vuotta aikaa.
 
"vieras"
Ymmärrän huolesi, mutta päiväkodeissa on onneksi kyllä muitakin hoitajia, kai ne sanoisivat jos jotain pervoa huomaisivat siinä mieshoitajassa. Itse olen ollut harjoittelussa päiväkodissa jossa oli mieshoitaja, ja huippu tyyppi oli, kaikki tykkäsivät hänestä. Naiset kun ovat hoitajina välillä vähän ylivarovaisia, niin tämä äijä roikotti välillä leikillään poikia jaloista, uhkasi lumipesuilla - ja lapsilla oli hauskaa. Talon tykätyin hoitaja.
 
"vieras"
Vielä edelliseen, että mun mielestä on vaan hyvä että lapset saavat kokemusta mieshoitajasta, ehkäpä joillekin pojille he ovat tärkeitä roolimalleja. Kuka sanoo että vain naisia pitäisi olla päiväkodeissa? Miehet ovat hyviä leikittäjiä, ottavat asiat rennosti jne.
 
Ylivarovainen
Jep,

voisi olla provokin.
Ja todennäköisesti pieninkin huoli on turhaa.

En voi tarkkaan sanoa ettei nyt ihan olisi tunnistettavissa , mutta henkilön töihin tuloon liittyy suhteita ja muuta nopsaa toimintaa , jonka vuoksi en ole varma noista taustoista, tai siitä onko tullut normi seulan läpi.

Päiväkoti on pieni - ja kyllä lapseni on jo monta kertaa ollut kaksin tämän(kin) henkiiön kanssa kun häntä haen. Eli ei ole aina muita paikalla.

Ja kyllä olen ennakkoluuloinen , en ajattelisi samoin uudesta naispuolisesta hoitajasta.
Enkä kyllä ajattelisi kaikista miespuolisistakaan.

Mutta vanhempana en voi päiväkodin työntekijöiden CV:tä katsella tai tarkastella - joissain muissa hommissahan saa tilaaja arvokkaissa projekteissa (=oma lapsi) tarkkaankin tietää millaisen koulutuksen saanut, mitä kokemusta omaava ja mitkä tutkinnot/sertifikaatit suorittanut henkilö hommia hoitaa eli on resursseina. Tämä on vaan toteamus.
 
"pk:n täti"
Jaa että jos on mies, niin sit ei voi oikeesti vaan haluta tehä tota työtä? Vaan on sit heti pedofiili. No huh huh. Oon ite päiväkodissa töissä ja samoin on mun mies. Se lähettää terveisiä ;) Sitä huvittaakin tää juttu. Ja oon tehny töitä MONEN muunkin miehen kanssa, eikä tosiaan ole koskaan kenestäkään tullut edes mieleen, eikä oikeen olis mahdollisuuksiakaan moiselle, niin tiiviisti siellä yhdessä töitä tehdään pienissä tiloissa.
 
"Huhhuh"
Voiko oikeasti olla noin yksinkertaisia ihmisiä kuin ap... valitettavasti voi olla, appiukkokin lopulta lopetti hoitotyön ja siirtyi johtajaksi kun just tälläisiä äitejä löytyy jotka on valmiita syyttelemään miehiä pedoiksi yms. ihan vaan ennakkoluulojen vuoksi.
 
"huh"
Jep, olen ylivarovainen - mutta kun nyt vielä tapahtui mitä tapahtui Hesassa.
Jos päiväkotiin olisi uutena tullut uusi miespuolinen hoitaja - millätavalla kehtaisit varmistella että ko henkilön taustat ovat kunnossa ?
Kyse on myös yksityisestä päiväkodista.
Henkilö on muulta alalta tälle alalle kouluttautunut.
Henkilön harrastusmaalilmaan kuuluu paljon musiikkia ja keikkailua - vaikka niinkai kuuluu monenmuunkin lastenhoitoalalla työskentelevän miehen harrastuksiin...

Mulla vaan on alun alaken ollut sellainen olo, että tekisi mieli kysyä minkä seulan läpi alalle tullaan. Samat tarkastukset kuin kunnallisillekin, kuulin.

Mitään syytä epäilyyn ei ole , lapseni ei ole kommentoinut tms.

Vai olenko aino, kenellä arveluttaa ja karmii tällaiset ?
Taidan nielaista, hengitellä syvään ja rauhoittua vaan itsekseni ...
Ai vieläkin on teitä jotka luulee että pedofiilit on vaan miehiä. Onnea vaan sulle ja lapsillesi. Liikaa amerikkalaisia elokuvia kun todellisuus kärsii
 
"huh"
Jep,

voisi olla provokin.
Ja todennäköisesti pieninkin huoli on turhaa.

En voi tarkkaan sanoa ettei nyt ihan olisi tunnistettavissa , mutta henkilön töihin tuloon liittyy suhteita ja muuta nopsaa toimintaa , jonka vuoksi en ole varma noista taustoista, tai siitä onko tullut normi seulan läpi.

Päiväkoti on pieni - ja kyllä lapseni on jo monta kertaa ollut kaksin tämän(kin) henkiiön kanssa kun häntä haen. Eli ei ole aina muita paikalla.

Ja kyllä olen ennakkoluuloinen , en ajattelisi samoin uudesta naispuolisesta hoitajasta.
Enkä kyllä ajattelisi kaikista miespuolisistakaan.

Mutta vanhempana en voi päiväkodin työntekijöiden CV:tä katsella tai tarkastella - joissain muissa hommissahan saa tilaaja arvokkaissa projekteissa (=oma lapsi) tarkkaankin tietää millaisen koulutuksen saanut, mitä kokemusta omaava ja mitkä tutkinnot/sertifikaatit suorittanut henkilö hommia hoitaa eli on resursseina. Tämä on vaan toteamus.
ööö
normaali seula :D ??
ei ole olemassa mitään normaali seulaa. Okei on olemassa koulun pääsykokeet, työhaastattelut mutta ei ole mitään koetta missä pedot huomataan :D
jestas näitä ihmisiä.
 
Fact
totuus on se, että aitopedot on lähes aina miehiä. Naispedot on sitte semmosia, että antaa jonkun 14v jannun panna itteensä. Se on kumminkin vähän eri kuin se, että mies raiskaa 2v tytön.
 
"hoitaja"
:/ aika karsee ajattelutapa kyllä ap:llä! meidän päiväkodissa oli PARHAIMMILLAAN 5 miestyöntekijää,ja ei kyllä tullut mieleenkään epäillä ketään heistä! Entäpä jos se pienten maija olis just se pedo jonka kynsiin lapsesi joutuu? Hei haloo!!hoida lapses kotona,jos et luota ihmisiin! jos naapurin pekka on raiskannu jonku,nii se ei tarkota että myös se naapurin jaakko on samanlainen! yleistät kyllä nyt kaikki miehet aika karseesti! päiväkoteihin pitäisi saada enemmän mieshoitajia,se on vaan näin. Piste! ne pedofiilit voi löytyä vaikka omasta perheestä/ suvusta tai naapurista.
 

Yhteistyössä