G: Onko SINULLA hiivasyndrooma. Pitkä oirelista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^vierailija^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

^vierailija^

Vieras
Löysin ihan sattumalta netissä tällaisenkin sairauden. Ja oirelista onkin ihan kivanpituinen

Hiivasyndrooman oireet voivat olla seuraavanlaisia:

Hermosto-oireet:

masennus
jatkuva voimattomuus
mielialavaihtelut
päänsärky
voimakas väsymys
muistin pätkiminen
keskittymisvaikeudet
apatia
ärtyneisyys (etenkin ennen kuukautisia)
makean ja leivän himo
alentunut alkoholin sietokyky

Virtsa- ja sukuelinten oireet:

toistuva valkovuoto
tihentynyt virtsaamistarve
virtsatie- ja munuaistulehdukset
emättimen kirvely tai kutina
vähentyneet seksuaaliset halut

Ihon ja limakalvojen oireet:

suun sammas
tukkoinen nuha
tulehtuneet silmät
jalkasieni
kynsisieni
taiveihottuma
vaippaihottuma
krooniset ihottumat

Ruuansulatuskanavan oireet:

sammas
krooninen ientulehdus
pahanhajuinen hengitys
yskä
suun kuivuminen
kuiva tai tulehtunut kurkku
ummetus ja ripuli
ilmavaivat
ulosteen paha haju
ulosteen limaisuus
turvotus
kouristelu
huono ruuansulatus
närästys
peräaukon kutina ja kosteus
maksa- ja haimavauriot

Leikitäänkö vähän kotilääkäreitä, montako oiretta teiltä löytyy näistä :D
Itse sain "pisteet" 24/40

Jännä lista, voi pitää paikkansakin...semmoinen täytyy sanoa kuitenkin, että monet noista oireista käy myös hometalosta syntyviin oireisiin. Homesieni talossa lisää sieni-infektioita elimistössä.

Juu, ja hauskanen tauti onkin kun sen voi lähes kuka tahansa diagnosoida itseltään :D Millään testeillähän tuota ei voi todeta, hiivalääkkeet eivät siihen pure ja tuo sopii kätevästi selittämään mitkä tahansa pikkuvaivat joita jokaisella joskus on. Varsinainen rahasampo luontaishoitobisnekselle siis ;)

[QUOTE="Kifa";24495260]Juu, ja hauskanen tauti onkin kun sen voi lähes kuka tahansa diagnosoida itseltään :D [/QUOTE]

No tuota juuri ajattelinkin. Tuossa on niin paljon sellasia "yleisiä" oireita että väkisinkin saa varmasti jonkin verran noita oireita kasaan jokainen :D

Ainiin, joku kysyi miten päästä eroon. Noh, mitä tuolta sivustoilta äkkiseltään luki, niin KARPPAUS on vastaus kaikkiin ongelmiin ;) :D

Oon kuullut sellasesta testistä että lasiin haaleaa vettä ja sinne sylkästään aamulla kun ei ole vielä syönyt mitään. Jos sylki muuttuu lasissa rihmaiseksi on kyse tästä hiivasta.

Veressä ei hiivaa kasva kuin korkeintaan leukemiapotilailla. Nuo hiivasyndroomatestit ovat ihan puppua, ihan oikeissa tutkimuksissa on todettu että "hiivasyndroomapotilailla" ei kasva limakalvoilla tai ruoansulatuskanavassa sen enempää hiivaa kuin muillakaan (kuuluu ihan normaaliflooraan nimittäin) eikä myöskään hiivakasvun vähentäminen hiiva-antibiooteilla vaikuta oireisiin mitenkään. Ihan keksitty tauti siis.

Minusta vaikuttaa siltä että tämä on sellanen "tauti" joka on olemassa vain jotta voisi uskotella että on edes joku syy huonoon oloon.

Vähän sama minulla oli tuon kilpirauhasen kanssa. Googlailin hulluna niitä oireita ja lopulta olin aivan varma että tässä nyt on se lopullinen syy. No sit olin kyl tosi nolona kun koetulokset tuli (arvot 1,4 ja 14), normaalirajoissa oli.

Mutta nyt on taas jotain uutta jolla voi syyttää väsymystä ja pahaa oloa :D

Minusta vaikuttaa siltä että tämä on sellanen "tauti" joka on olemassa vain jotta voisi uskotella että on edes joku syy huonoon oloon.

Vähän sama minulla oli tuon kilpirauhasen kanssa. Googlailin hulluna niitä oireita ja lopulta olin aivan varma että tässä nyt on se lopullinen syy. No sit olin kyl tosi nolona kun koetulokset tuli (arvot 1,4 ja 14), normaalirajoissa oli.

Mutta nyt on taas jotain uutta jolla voi syyttää väsymystä ja pahaa oloa :D
ei ole huuhaata tämä tauti, itselläni on tuo suolisto-oireinen hiivasyndrooma ja ihan lääkärin toteama. Ruokavaliolla on oireet pysyneet kurissa, mm. maha oli aina ennen sekaisin mutta ei enää.

[QUOTE="vieras";24497284]ei ole huuhaata tämä tauti, itselläni on tuo suolisto-oireinen hiivasyndrooma ja ihan lääkärin toteama. Ruokavaliolla on oireet pysyneet kurissa, mm. maha oli aina ennen sekaisin mutta ei enää.[/QUOTE]

On niitä sekopäitä lääkäreitäkin, anttiheikkilät, antioksidanttipuoskarit, homeopaatit jne. Edelleenkin tauti on huuhaata.

Yhteistyössä