"Lapsi niin tykkää olla päiväkodissa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
...ja "en halua erottaa kavereista". Noin perustelee yksi äiti, joka pitää lastansa pk:ssa vaikka itse on kotona työttömänä (eikä hae töitä). Mutta silti samaan aikaan käyttää päiväkotia uhkauskeinona "jos et nyt tottele niin vien sinut päiväkotiin!". Ja näyttää muuten toimivan.

Juu, ei kuulu minulle eikä saa arvostella. Kunhan ihmettelen.

Saman selityksen olen kuullut 1,5v kohdalla jonka äiti oli kotona vauvan kanssa. Lapsi niin tykkää olla päiväkodissa ja tykkää leikkiä kavereiden kanssa .
Seli, seli ..... Miksi ei voi sanoa rehellisesti että äidin mielestä on helpompaa että isompi on päiväkodissa.

sen ymmärrän jos tämä äiti HAKISI kovasti töitä ja jos yks kaks tulis töihin lähtö, niin lapsella on hoitopaikka vapaana. Se mun kaaliin ei vaan mee miksi jotkut "uhkailee" päiväkotiin viemisellä (oon kuullu samanmoista ennenkin) senhän pitäis olla kiva paikka lapselle. Mutta jos tämä ei hae edes töitä niin aika perseestä viedä joltakin hoitopaikka joka sitä oikeasti tarvii...:headwall:

mun mielestä tää vastaus riippuu hyvin pitkälti lapsen iästä. itelläni 4 ja 5 vuotiaat ja vaikka olenkin työttömänä tänä syksynä niin lapset menevät päiväkotiin. loppukesästä alkoivat päikyn alkamista jo ihan odottaakin. toki haen heitä aiemmin joinain päivinä ja joskus pidetään vapareita, mutta turha lasten on kärsiä äidin työttömyydestä, voin sanoa etten itekkään viihdy koko päivää kotona. toki tilanne oli eri kun lapset 0-3v, sillon oltiin aina kotona kun mahdollisuus.

toi uhkailu päiväkodilla on kyllä typerää, jos on totta. tokihan sitä itekkin tulee sanottua typeriä uhkauksia väsyneenä, mutta ei kannata uhkailla asioilla joita lapsen pitäisi päivittäin tehdä ja vielä tykätäkin siitä. mikset sano ystävänä, että uhkaa että laitat lelun pois tai ei saa karkkipäivää tai joutuu nurkkaan vartiksi, jollain noin tärkeällä kuin päiväkoti... ite kyllä uhkasin joskus poliisilla :/ teetkö itse mitään virheitä äitinä..?

Ovathan lapset ja heidän kotiolonsa hyvin erilaiset. Meillä lapsi aloitti päiväkodissa 1 v 3 kk ikäisenä. Uskallan sanoa, että hän viihtyy päiväkodissa, mutta ei ole kyllä kertaakaan esim. lomilla kaivannut hoitoon, vaikka on ainokainen ja asumme aika syrjässä muista lapsiperheistä.

riippuu kovasti lapsen iästä. en mä veis turhaan mitään 2 vuotiasta päiväkotiin, mutta 5vuotiaan veisin.
mun lapset oli kotihoidossa siihen asti kunnes olivat 2v 3v ja 6v vanhin kävi seurakunnan kerhossa muutamankerran viikossa. nuoremmat viihtyikin kotosalla munkanssa, mutta kyllä mun ois pitäny esikoinen laittaa päiväkotiin jo ennen eskarivuotta. nuorimmat kehityy tuona päiväkoti vuonna (tai vajaa vuosi.. ) todella paljon ja ryhmässä toimiminen tekee todella hyvää. saavat muitakin kavereita kun toisensa. mutta oon siis töissä itse, nuoremmat ovat päiväkodissa 12pvä kuukaudessa. se on ihan passeli tällähetkellä.

Parempi, että 3-vuotias on siellä päiväkodissa. Jos äiti on kotona, eikä edes hae töitä, saattaa hän olla masentunut. Ehkä hän ei näin ollen huolehtisi lapsen ulkoilusta ja sosiaalisista suhteista, mikäli lapsi olisi kotona. Ehkä han vain tunnistaa ongelmansa paremmin kuin sinä ap.