Huomenna kuulustelut ja mua ahdistaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus maximus

Vieras
Pitäisi mennä kuultavaksi asianomistajana. Asia koskee muhun kohdistunutta seksuaalista ahdistelua kymmenisen vuotta sitten. Tekijänä oli mun isäpuoli, joka on narsistina manipuloinut koko mun muun perheen uskomaan häntä ettei mitään ole tapahtunut. Pelottaa ettei kukaan, poliisikaan, usko mua vieläkään. En ole ennen kertonut tästä poliisille. Lastensuojelussa on kyllä todisteet asiasta, sillä se oli mun huostaanoton syy aikoinaan. Lisäksi mun sen aikaiset päiväkirjat on kanssa todisteita, mutta nyt mä en löydäkään niitä mistään.

Ahditsaa ja pelottaa koko tuleva oikeudenkäynti ja kaikki tähän liittyvä. En uskalla puhua kellekään, edes mun miehelle. Haluan että ihmiet luulee mun olevan vahva. Silti uskon etten saa kuulusteluissa kerrottua mitään kun itken vaan.

Miksi vasta 10 vuoden jälkeen?? "" Lastensuojelussa on kyllä todisteet asiasta, sillä se oli mun huostaanoton syy aikoinaan. "" Miksi silloin ei asiasta nostettu syytettä jos viranomaiset tietoisia ?

[QUOTE="vieras";24482092]miten asiaa ei ole viety eteenpäin aiemmin jos lastensuojelukin on ollut tietoinen asiasta?[/QUOTE]

Koska mun hullu isäpuoli harhautti nekin jotenkin unohtamaan aiheen väittämällä että mulla olis suhde veljeni kanssa. Joo tiedän, sairasta. Olin siis 16v kun tuo tapahtui ja mut otettiin huostaan. En tiedä olisko lastensuojelun pitänyt ilmoittaa poliisille lain mukaan, mutta eivät ilmoittaneet koska mä en halunnut. Pelkäsin niin kovin tuota hirviötä. Koko asiaa ei sitten enää edes käsitelty kun alkoivat tutkimaan mun ja veljeni lähesiä välejä. Todellisuudessa veljeni oli vain paras ystäväni.

ootko varma että rikosvastuu on vielä 10v jälkeen voimassa? :( Pienen tuomion tuosta joka tapauksessa saa. Mutta parasta on tietysti tahra paperissa :)

Joo, lapseen tai lähisukulaisiin liittyvissä seksuaalisissa ahdisteluissa syyteaika vanhenee sitten kun uhrin 20-vuotis syntymäpäivästä on kulunut 10 vuotta. Olen nyt 27v. En tehnyt ilmoitusta siksi että hän saisi rangaistuksen, vaan siksi että joku vihdoin uskoisi minua.

[QUOTE="...";24482171]No onko sulla ollut koskaan veljesi kanssa mitään?[/QUOTE]

No ei todellakaan, en mä sentään niin likainen ole. Mä olin muuten vaan tosi läheinen mun veljen kanssa kun oli yhteinen kaveripiiri, ja meidät molemmat oli otettu huostaan.

Se että oikeuden käynti käydään, oikeus uskoo sinua ei silti tarkoita jotta yksikään ihminen joka ei sua ennemmin uskonut uskoisi nytkään. :( Voit saada vaan itsellesi paskaa ripakopallisen niskaan. Hieno asia silti jotta viet jutun oikeuteen, olet vahva ja hieno ihminen. <3
Mutta älä odota oikeutta ja tukea niiltä jotka eivät sua ole uskoneet ennemminkään.
Ymmärrän jotta susta tuntuu paskalta mutta tarviitko sä oikeasti niiden kusipäiden ystävyyttä ja ymmärrystä jotka ovat sulle selkänsä kääntäneet. Et sä tarvi sellaisia ihmisiä, ne elää valheessa ja niiden sääli ja kelkan kääntäminen ei tee sua onnellisemmaksi. Se vaan repii sun omia haavojas.. Oon samassa veneessä mutta syytettä en ole nostanut. En tarvitse nuota ihmisiä elämääni parempi kun pysyvät poissa!

[QUOTE="vieras";24482282]Se että oikeuden käynti käydään, oikeus uskoo sinua ei silti tarkoita jotta yksikään ihminen joka ei sua ennemmin uskonut uskoisi nytkään. :( Voit saada vaan itsellesi paskaa ripakopallisen niskaan. Hieno asia silti jotta viet jutun oikeuteen, olet vahva ja hieno ihminen. <3
Mutta älä odota oikeutta ja tukea niiltä jotka eivät sua ole uskoneet ennemminkään.
Ymmärrän jotta susta tuntuu paskalta mutta tarviitko sä oikeasti niiden kusipäiden ystävyyttä ja ymmärrystä jotka ovat sulle selkänsä kääntäneet. Et sä tarvi sellaisia ihmisiä, ne elää valheessa ja niiden sääli ja kelkan kääntäminen ei tee sua onnellisemmaksi. Se vaan repii sun omia haavojas.. Oon samassa veneessä mutta syytettä en ole nostanut. En tarvitse nuota ihmisiä elämääni parempi kun pysyvät poissa![/QUOTE]

En aio olla sen enempää tekemisissä heidän kanssaan kuin nytkään. Mun on vaan tavallaan saatava tämä asia päätökseensä jotta voin jatkaa omaa elämääni. Liian pitkään olen syyttänyt itseäni ja jopa epäillyt että itse olisin niin hullu että olen tuon tapahtuman keksinyt. En tarvitse mun perheen uskomista mihinkään, haluan että edes joku uskoo, ja se joku voi hyvin olla poliisi tai oikeuslaitos.

Miten muka voit enää nostaa syytteen? Mulla oli samanlainen tilanne ja kävin kuulusteluissakin, mutta syytteet hylättiin kun juttu oli vanhentunut. Tapauksesta oli kulunut 10,5 vuotta ja käsittelyssä meni yli puoli vuotta. Onko se laki sitten muuttunut?

Käytkö sä terapiassa? Mulla terapia auttoi ja olen saanut itsetuntoni kuntoon.

[QUOTE="vieras";24482895]Miten muka voit enää nostaa syytteen? Mulla oli samanlainen tilanne ja kävin kuulusteluissakin, mutta syytteet hylättiin kun juttu oli vanhentunut. Tapauksesta oli kulunut 10,5 vuotta ja käsittelyssä meni yli puoli vuotta. Onko se laki sitten muuttunut?

Käytkö sä terapiassa? Mulla terapia auttoi ja olen saanut itsetuntoni kuntoon.[/QUOTE]

Käyn terapiassa. En tiedä onko laki muuttunut, mutta mulle sanottiin että syyteoikeus on voimassa 10v siitä eteenpäin kun uhri on täyttänyt 20v.

Musta on kummallista kun niin monen asenne on tässäkin että ei kannattaisi enää tehdä asialle mitään. Onko teistä siis lasten ahdistelu ihan ok ja hyväksyttävää?