Alkoholin aiheuttamat vammat alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olet siis tehnyt testin kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa. Akio on ollut silloin 2vko:n ikäinen, eikä verenkiertonne ole vielä yhdistyneet, joten alkioon ei alkoholia ole mennyt. Lapsesi mahdollisuudet syntyä ja kehittyä täysin terveenä ovat samat kuin kaikissa raskauksissa muutenkin.

Äidin ja sikiön verenkierrot ei missään vaiheessa yhdisty - istukan kautta siirtyy kyllä happea ja ravintoaineita mutta yhteistä verenkiertoa ei tapahdu koko raskausaikana!!!

Jos jokaikinen palstalainen täällä sulle sanoo että ei ole ollut haittaa,
soitat terveysneuvontaan ja sieltäkin sanotaan että ei ole haittaa/vaikutusta, niin mitä ihmettä vielä jankkaat ja kiukuttelet täällä?
Jos lääkäri sulle sen kolmen viikon päästä sanoo että alkoholilla ei ole ollut vaikutusta ja alkio on kunnossa, niin aiotko uskoa häntäkään?

Ihme tyyppi... Jotenkin tuntuu että aapeellä on jonkinmoinen fetissi saada kuulla muiden ryypänneen raskausaikana ja synnyttäneen "viallisia" vauvoja.
Oikeasti, oksettavaa ja raivostuttavaa.
Ei mulla muuta... (sori)

Mä join joka päivä ennen ku tein plussan. siis jonku reilun viikon ajan ku oli loma ja remontti. olin hirmu huolissani kunnes lääkäri sanoi et unohda, ei riskejä. terve lapsi on :)

[QUOTE="vieras";24488219]Suosittelen aborttia tai vähintään lapsen antamista adoptioon, jos mielenterveys on tuolla tolalla.[/QUOTE]
Juu ja älä vastaa itkunaamalla.

No mistä ihmeestä ihmiset luulette voineenne tietää raskaudestanne ennen rv4, ennen kun menkat jää pois? Eiköhän suurin osa ole ehtinyt bilettää normaalisti vielä noilla viikoilla. Liekkö olisi edes testissä näkynyt koko raskaus rv3+ viikolla? Joillakin voi näkyä mut ei kaikilla.
Niin pitäiskö elämästä pidättäytyä heti tykkänään kun on peuhattu vällyjen välissä? Sekö se sitten on sitä elämää että ei uskalla edes saunakaljaa ottaa jospa onkin raskaana.
Tiedän tapauksen jossa alettiin lasta yrittämään ja ollut mitään takeita siitä että hedelmöittymistä olis tapahtunut niin hysterisoitiin ettei voida siideriä naukata. Lasta ei kuulunut sitten neljään vuoteen.
Jossain vaiheessa he hölläsivät vähän tota elämäänsä ja alkoivat taas käydä viihteellä.
Positiivinen raskaustesti tehtiin seuraavana päivänä siitä kun oli nautittu 2 siideriä.

Elämä on tällasta, kaikkee ei voi stressata. Ja kuten moni on jo sanonut ja vastaus tähän kysymykseen on, niin elintavat ei vaikuta alkioon kun noin rv6 tienoilla. Tosiaan sitten moni onkin varmaan jo tietoinen raskaudesta jos menkat on jääneet pois ja testikin tehty!!!

[QUOTE="aloittaja";24492159]Mä itken ja itken:,(
Miten voisin rauhoittua?[/QUOTE]

Otat yhteyttä asiantuntijaan ja menet vastaanotolle. Asia selviää sillä. Jos et usko asiantuntijaa, niin on ihan oma asiasi, jos haluat kiduttaa itseäsi.

Olen kyllä kallistumassa sen puoleen, että psykiatri on sinulle oikea osoite.

[QUOTE="Tuikku";24492174]Otat yhteyttä asiantuntijaan ja menet vastaanotolle. Asia selviää sillä. Jos et usko asiantuntijaa, niin on ihan oma asiasi, jos haluat kiduttaa itseäsi.

Olen kyllä kallistumassa sen puoleen, että psykiatri on sinulle oikea osoite.[/QUOTE]

Olet oikeassa

[QUOTE="aloittaja";24492159]Mä itken ja itken:,(
Miten voisin rauhoittua?[/QUOTE]

Samaa mieltä olen, että nyt sun on kiirrellisesti haettava hoitoa omalle pääkopallesi. Jos suret ja stressaat kokoajan niin kuule se ei ainakaan tee hyvää!
Usko pois että alkiollasi on kaikki hyvin ja alkoholi ei ole vaikuttanut siihen. Mutta sinä et nyt ole kunnossa.
Raskaus on voinut laukaista jonkun tällaisen neuroosi-tilan ja vaikka jo käsittäisit itse asian, että alkio on kunnossa, niin et silti pääse asian yli koska sinulla on jokin tarve murehtia tätä asiaa. Varmasti siis mitä asiaa tahansa.
Ja jos et NYT hakeudu hoitoon, niin tulet stressaamaan ja pahasti mahdollisesti muistakin asioista. Raskauksissa on monia vaaroja ja varottavia, enkä osaa kuvitella miten tuollainen ihminen kestää ne tulevat informaatiot.

On listeriabakteeria, toksoplasmoosia ja muita. Lisänä sikiön erilaiset mahdolliset sairaudet ja kaikki muu mitä voi jännittää. Jos ei tällaisia kestä ja menee jo yhdestä asiasta alussa noin sekaisin, niin ei tee yhtään hyvää!

[QUOTE="...";24492208]Samaa mieltä olen, että nyt sun on kiirrellisesti haettava hoitoa omalle pääkopallesi. Jos suret ja stressaat kokoajan niin kuule se ei ainakaan tee hyvää!
Usko pois että alkiollasi on kaikki hyvin ja alkoholi ei ole vaikuttanut siihen. Mutta sinä et nyt ole kunnossa.
Raskaus on voinut laukaista jonkun tällaisen neuroosi-tilan ja vaikka jo käsittäisit itse asian, että alkio on kunnossa, niin et silti pääse asian yli koska sinulla on jokin tarve murehtia tätä asiaa. Varmasti siis mitä asiaa tahansa.
Ja jos et NYT hakeudu hoitoon, niin tulet stressaamaan ja pahasti mahdollisesti muistakin asioista. Raskauksissa on monia vaaroja ja varottavia, enkä osaa kuvitella miten tuollainen ihminen kestää ne tulevat informaatiot.

On listeriabakteeria, toksoplasmoosia ja muita. Lisänä sikiön erilaiset mahdolliset sairaudet ja kaikki muu mitä voi jännittää. Jos ei tällaisia kestä ja menee jo yhdestä asiasta alussa noin sekaisin, niin ei tee yhtään hyvää![/QUOTE]

Lisään vielä, että on siis täysin normaalia NORMAALIN rajoissa murehtia ja jännittää raskausaikana erilaisia asioita. Kaikki äidithän haluavat että lapsi voi hyvin ja on terve. Mutta nyt tuo sinun touhusi kun ei kuulosta enää milläänlailla normaalilta

[QUOTE="...";24492213]Lisään vielä, että on siis täysin normaalia NORMAALIN rajoissa murehtia ja jännittää raskausaikana erilaisia asioita. Kaikki äidithän haluavat että lapsi voi hyvin ja on terve. Mutta nyt tuo sinun touhusi kun ei kuulosta enää milläänlailla normaalilta[/QUOTE]

Kui niin?:(

[QUOTE="...";24492368]Kuinkako niin? En viitsi edes selittää.[/QUOTE]

En vain tiedä miten tulet kestämään tuon raskauden kaikki epäilyt ja pelot, niitähän on vaikka millä mitalla koko raskausajan. Jos menee jo yhdestä noin sekaisin niin ei ole tervettä enää. Tulet huomaamaan mitä enemmän raskautesi etenee, että pelot senkuin lisääntyvät. Toivottavasti et ole silloin jo osastohoidossa pääsi kera... Ikävä sanoo noin mutta muuta en voi enää sanoa.

[QUOTE="...";24492389]En vain tiedä miten tulet kestämään tuon raskauden kaikki epäilyt ja pelot, niitähän on vaikka millä mitalla koko raskausajan. Jos menee jo yhdestä noin sekaisin niin ei ole tervettä enää. Tulet huomaamaan mitä enemmän raskautesi etenee, että pelot senkuin lisääntyvät. Toivottavasti et ole silloin jo osastohoidossa pääsi kera... Ikävä sanoo noin mutta muuta en voi enää sanoa.[/QUOTE]

mä teen abortin:,(

Yhteistyössä