Luetteko toistenne viestit, vastaatteko puhelimeen yms.?

• Viestiketjun aloittaja "Raksamiehen muija"
  • Ensimmäinen viesti
"Raksamiehen muija"
Tuli tosta yhdestä ketjusta mieleen, että kun jotkut tuomitsi miehen puhelimeen vastaamisenkin suurinpiirtein niin että vastaatteko te toistenne puhelimiin tai luetteko viestit? Siis pyydettäessä.
Mun mieheni pyytää mua usein lukemaan jos viesti tulee. Samoin pyytää joskus kattoo facebookin, jos sinne on tullut jotain. Itse ei paljon nettiä käytä. Luen myös sähköpostit ja avaan kirjekuoret kun tarkistan postin. Ja siis meille molemmille tää on ok. Mieheni voi ihan samalla lailla lukea mun viestit jne.
mites teillä?

Meillä myös näin. Jos mies on koneella ja sanoo että sulle on tullut meili / viesti esim. fb:ssa niin sanon että keltä ja mitä. Hän voi kyllä lukea myös luurini jos huvittaa. Itse en koskaan vastaa miehen luuriin, se on rasittavaa...

Kyllä me luetaan viestit ja meilit puolin ja toisin, pyydettäessä. Liikaa vaivaa raahautua itse koneelle tai puhelimelle, jos toinen on lähempänä :D Harvemmin kyllä tulee vastattua toisen puhelimeen, mutta joskus näinkin, jos toinen on jostain syystä estynyt ja pyytää vastaamaan.

Vastaan puhelimeen jos mies on suihkussa ja hän pyytää vastaamaan. Muuten en koske toisen viesteihin, Facebookiin, maileihin tms.

Postit avaan jos mies on työmatkalla ja on jotain kiireellisen näköistä. Tosin silloinkin kysyn ensin.
Toimii toisinpäin myös.

Vastaan puhelimeen vain, jos mies pyytää vastaamaan. Samoin luen viestin vain, jos mieheni pyytää niin tekemään. Kysyy aina kyllä ensin kuka soittaa/ lähetti viestin ennen ku pyytää lukemaan sen. Samoin sähköpostin tarkistan pyydettäessä.

"vieras"
Jos mies on jättänyt kännykkänsä kotiin (niinkuin joskus on käynyt) töihin lähtiessään, katson kuka soittaa ja/tai puh. nron ja ilmoitan miehelle. (saattaa olla kiireellinen työpuhelu) En vastaa jos mies ei erikseen pyydä. Viestejä en lue.

"kia"
Vastaan miehen puhelimiin jos hän pyytää. Viestejä en lue, postin avaan jos hän erikseen pyytää, s.postia tai facebookkia en seura ollenkaan, vaikka olisi ns.sivu auki.
Mies vastaa puhelimeeni pyydettäessä mutta ei lue viestejäni, facebookin/s.postin viestit olen välillä pyytänyt katsomaan jos mies on koneella.
Eli pyydättäessä molemmat kyllä, ns.ilman lupaa ei kummallekaan tulisi edes mieleen.

"xxxx"
[QUOTE="Raksamiehen muija";24475423]Tuli tosta yhdestä ketjusta mieleen, että kun jotkut tuomitsi miehen puhelimeen vastaamisenkin suurinpiirtein niin että vastaatteko te toistenne puhelimiin tai luetteko viestit? Siis pyydettäessä.
Mun mieheni pyytää mua usein lukemaan jos viesti tulee. Samoin pyytää joskus kattoo facebookin, jos sinne on tullut jotain. Itse ei paljon nettiä käytä. Luen myös sähköpostit ja avaan kirjekuoret kun tarkistan postin. Ja siis meille molemmille tää on ok. Mieheni voi ihan samalla lailla lukea mun viestit jne.
mites teillä?[/QUOTE]

Samoin. Jos joskus on tullut joku käsin kirjoitettu kirje, niin sitä en ole avannut. Mies ei availe mun kirjeitä, mutta mulle onkin annettu tehtäväksi huolehtia nää paperi- ja raha-asiat.
Puhelimeen vastaan jos soi, mut viestejä en avaa.

viestejä ei lueta vaikka molemmilla on "lupa" lukea.
Posteja ei myöskään avata ellei toinen pyydä, tai ole sellanen lasku jota on odotettu että saa maksuun.
Jos toinen on vaikka vessassa, pihalla tms. kun puhelin soi niin vastataan jos tuttu numero. Yleensä huudellaan että vastaa vaan tai kato kuka soitti. Joskus mies vippaa puhelimensa mulle ja käskee vastata jonkun tekstiviestiin jossei jaksa ite näpytellä :D Ei meil oo mitään salaisuuksia, eikä sen kummemmin tarvetta tongata toisen puhelintakaan...

"vieras"
En avaa posteja, lue viestejä tai kirjaudu miehen tunnuksilla facebookiin tai sähköpostiin ellei mies pyydä.

Miehen puhelimeen saatan joskus vastata, jos puhelin soi kauan (miehellä mukana töillä toinen puhelin ja molemmat hälyttää), koska ajattelen että mies ei esim. traktorissa kuule puhelinta, on vaikeassa tilanteessa ja ei voi vastata tmv. ja jos oikein kauan soi niin tulee mieleen että siellä saattaa olla vaikka naapuri jolla on joku hätätilanne.

En yleensä lue miehen viestejä tai vastaa puhelimeen, ellei mies itse pyydä, sama toisin päin.
Monesti kyllä mies sanoo, katso keneltä on viesti.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä