mä oon nyt muutaman päivän seurannu meijän 4v poikaa ja mitä teen:???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ffff
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

ffff

Vieras
mutta siis nyt oon yrittäny vaikka mitä mut ei juo maitoa. itkee ja sanoo että maha tulee kipeeksi. nytkun sit lahjomalla joi,niin kohta tuli oksennus:/. voiko lla allerginen? sanoo että ei tykkää...että vettä vaan.. päiväkodissa kun kysyin niin sielläkään ei oo maitoa juonu:O. vauvana kyllä joi... haenko apteekista jtn kalkki tableteita vai tilaanko lääkäri ajan. mun mielstä se joi vielä keväällä mut nyt keällä jääny pois .

Rauhotut ja annat asian olla. Et tyrkytä maitoa muutamaan viikkoon lapselle vaan seuraat tilannetta ja sitä, aiheuttavatko esim. maitoruuat (vaikkapa suklaakiisseli tai mannapuuro, jugurtti tai viili) oireita. Jos näyttää siltä, että lapsi saa jotain oiretta vaikka ei tiedä nauttivansa maitoa, niin ota ensin yhteyttä neuvolaan. Muutama hetki ilman maitoa ei ketään tapa ja voithan hakea sitä kalkkia apteekista lisäksi jos tuntuu siltä.

tyttö lopetti maidon juonnin,en saa sitä juomaan edes lahjomalla. Annan kalkki tabletin joka päivä,Calcichew (vai miten se kirjotetaan!) appelsiinin makuinen purutabletti.

Mä olen lopettanut maidon lapsena kokonaan ja vielä tänä päivänäkään en sitä juo :)
Se ei vaan satu kaikkien suuhun. Ja kun et tuputa ja lahjo niin voi olla että alkaa taas itse juomaan maitoa ihan mielellään.

Oisko laktoosi-intoleranssia? Meillä myös pian 4v täyttävältä jätettiin kaikki maitotuotteet joksikin aikaa pois kun poika alkoiu valittamaan vatsakipua ja kakka oli löysää. Itselläni on laktoosi-intoleranssi, joten osasin vähän epäillä. sitten kun vatsan ja suolen toiminta oli rauhoittunut, otettiin varovasti laktoosittomat maitotuotteet käyttöön ja niistä ei ole vatsavaivoja tullut. Paitsi laktoositonta maitojuomaa ei pysty raakana juomaan, mutta esim. siihen keitetty puuro on ok. Käytössä on myös pureskeltavat kalsiumtabletit, joita saa apteekista.

Älä missään tapauksessa pakota tai lahjo lasta juomaan maitoa. Itsekin lapsena kieltäydyin juomasta maitoa ja myöhemmin todettiinkin paha laktoosi-intoleranssi. Ja siihenhän ei mikään siedätyshoito tepsi, eli jos ei elimistössä ole sitä laktaasientsyymiä, niin sitä ei ole.

niin vaan eniten mua ihmetyttää se oksentaminen aina jos juo maitoa no nyt mitä eilen ja tänään juonu niin oksentaa. ja itkee että maha kipeä.siksi ei juo. taidan hakea niitä kalkki tableteita,mun milestä vaab sitä maitoa pitäs jonku verran juoda.

Epäilen D-vitamiiniallergiaa. Esim. Lidlin ulkomaalainen maito saattaisi sopia. Itse en käytä juuri lainkaan kotimaisia maitotuotteita koska saan niistä vakavia oireita.

[QUOTE="juh";24470368]Epäilen D-vitamiiniallergiaa. Esim. Lidlin ulkomaalainen maito saattaisi sopia. Itse en käytä juuri lainkaan kotimaisia maitotuotteita koska saan niistä vakavia oireita.[/QUOTE]

lidlissä on suomalasita maitoa:D ja ei voi olla d vitamiini allergiaa.

[QUOTE="...";24470284]Rauhotut ja annat asian olla. Et tyrkytä maitoa muutamaan viikkoon lapselle vaan seuraat tilannetta ja sitä, aiheuttavatko esim. maitoruuat (vaikkapa suklaakiisseli tai mannapuuro, jugurtti tai viili) oireita. Jos näyttää siltä, että lapsi saa jotain oiretta vaikka ei tiedä nauttivansa maitoa, niin ota ensin yhteyttä neuvolaan. Muutama hetki ilman maitoa ei ketään tapa ja voithan hakea sitä kalkkia apteekista lisäksi jos tuntuu siltä.[/QUOTE]

Juurikin näin. :)

niin vaan eniten mua ihmetyttää se oksentaminen aina jos juo maitoa no nyt mitä eilen ja tänään juonu niin oksentaa. ja itkee että maha kipeä.siksi ei juo. taidan hakea niitä kalkki tableteita,mun milestä vaab sitä maitoa pitäs jonku verran juoda.

Kerrotko, että miksi mielestäsi maitoa pitäisi juoda??? Itse en ole juonut maitoa yli 30 vuoteen ja elossa ollaan! Kalsiumia saa muualtakin kuin maidosta, jos sitä tarkoitat. Ja jos lapsi kerran oksentaa maidon takia, niin eihän siinä ole mitään tolkkua hälle sitä antaa. Sehän on kuin myrkkyä...

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
[QUOTE="vieras";24470464]Kerrotko, että miksi mielestäsi maitoa pitäisi juoda??? Itse en ole juonut maitoa yli 30 vuoteen ja elossa ollaan! Kalsiumia saa muualtakin kuin maidosta, jos sitä tarkoitat. Ja jos lapsi kerran oksentaa maidon takia, niin eihän siinä ole mitään tolkkua hälle sitä antaa. Sehän on kuin myrkkyä...[/QUOTE]

anoppi mulle sitä paasas kun kävivät tässä,,, enkyllä itsekään juo juurikaan maitoa..mutta mies sanoo että pitää juoda...kait anoppi sai mun pään sekasin:(

anoppi mulle sitä paasas kun kävivät tässä,,, enkyllä itsekään juo juurikaan maitoa..mutta mies sanoo että pitää juoda...kait anoppi sai mun pään sekasin:(

No nyt unohdat anopin kommentit ja samoin katsot, että miehesi ei anna lapselle maitoa/maitotuotteita. Meillä päin esim. neuvolassa ei tehdä alle 5-vuotiaille mitään rasituskokeita, vaan ruokavaliosta poistetaan joksikin aikaa täysin kaikki maitotuotteet ja sitten vähitellen lisätään ja katsotaan, mikä sopii ja mikä ei. Yksityisellä voisi helpoiten päästä ihan testeihinkin. Varaa aika lääkärille ja sitä odotellessa et todellakaan pakota/lahjo lastasi juomaan maitoa, eiks niin!?

Yhteistyössä