Miten toimisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esikoinen 10v sai aamulla pleikkaria pelatessaan hirveän raivokohtauksen, kun ei ohjain toiminut. Kirvas ja räyhäsi ja annettiin jo varoitus sitten, että jos vielä yksikin kirosana niin sitten loppuu peli. Rauhoittui sitten ja lähti kaverilleen. Laitoin ruokaa ja soitin sitten klo 12 maissa pojalle, että ruoka on valmis ja parin tunnin sisällä pitää tulla syömään. (En halua olla mikään tiukkapipo, joten en käskenyt poikaa syömään heti). Nyt sitten soitin pojalle, että missä ihmeessä viipyy. Poika sanoi menneensä urheilukentälle, joka on kaverista ihan toisella suunnalla kuin koti ja se on 3,5 km:n päässä. Löi sitten luurin korvaan, kun tivasin että miksi lähti urheilukentälle eikä tullut kotiin.

Nyt mietityttää ettei tällaista nyt ihan sormien läpi voi katsoa. Illalla piti koko perheen lähteä elokuviin siten, että isä lähtisi pienempien sisarusten kanssa katsoon pienemmille sopivaa elokuvaa ja minä sitten tuon esikoisen kanssa toista elokuvaa. Nyt mietin, että otetaanko tuota poikaa ollenkaan mukaan, kun kerran niin vaikeaa on. Mies moittii usein, että olen liian lepsu noiden lasten kanssa ja annan periksi. Vaikeaa on, kun en mikään ilkeäkään halua olla.

Hae poika ihan itse pois sieltä kentältä. Niin minä tekisin.

Kekustelisin asiasta ja sanoisin miten pitää toimia ja MIKSI.
Joku sanktio tuosta pitää tulla. Peli kieltoa tai jotain. Tai jäät pois sieltä elokuvasta ja olet kahdestaan pojan kans kotona.

Ihan tosissasi mietit, että palkitsisitko lapsen täysin ääliömäisestä käytöksestä viemällä hänet elokuviin?

Olen miehesi kanssa samoilla linjoilla, kuulostat todella lepsulta. Ja hei, sä oot äiti, sun tehtävä on olla tarvittaessa ilkeä natsi.

Ihan tosissasi mietit, että palkitsisitko lapsen täysin ääliömäisestä käytöksestä viemällä hänet elokuviin?

Olen miehesi kanssa samoilla linjoilla, kuulostat todella lepsulta. Ja hei, sä oot äiti, sun tehtävä on olla tarvittaessa ilkeä natsi.

Ja minun mielestä olis pitäny jo eka soitolla sanoa,että pitää olla kotona tunnin sisällä. Mä en voi ainakaan sietää sitä et jokainen tulee syömään millon sattuun.

[QUOTE="vieras";24459380]Esikoinen 10v sai aamulla pleikkaria pelatessaan hirveän raivokohtauksen, kun ei ohjain toiminut. Kirvas ja räyhäsi ja annettiin jo varoitus sitten, että jos vielä yksikin kirosana niin sitten loppuu peli. Rauhoittui sitten ja lähti kaverilleen. Laitoin ruokaa ja soitin sitten klo 12 maissa pojalle, että ruoka on valmis ja parin tunnin sisällä pitää tulla syömään. (En halua olla mikään tiukkapipo, joten en käskenyt poikaa syömään heti). Nyt sitten soitin pojalle, että missä ihmeessä viipyy. Poika sanoi menneensä urheilukentälle, joka on kaverista ihan toisella suunnalla kuin koti ja se on 3,5 km:n päässä. Löi sitten luurin korvaan, kun tivasin että miksi lähti urheilukentälle eikä tullut kotiin.

Nyt mietityttää ettei tällaista nyt ihan sormien läpi voi katsoa. Illalla piti koko perheen lähteä elokuviin siten, että isä lähtisi pienempien sisarusten kanssa katsoon pienemmille sopivaa elokuvaa ja minä sitten tuon esikoisen kanssa toista elokuvaa. Nyt mietin, että otetaanko tuota poikaa ollenkaan mukaan, kun kerran niin vaikeaa on. Mies moittii usein, että olen liian lepsu noiden lasten kanssa ja annan periksi. Vaikeaa on, kun en mikään ilkeäkään halua olla.[/QUOTE]

Joo lasta ei saa ikinä rangaista.
Hyvällä tuurilla on jo 8v päästä vankilassa.
Eläköön vapaa kasvatus!

Yhteistyössä