naapurin kissat paskoo ja kusee lastemme hiekkalaatikolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yökk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lissu";24455547]naapurille voi myös lain mukaan lähettää laskun hiekkalaatikon hiekan vaihdosta. Se hiekan voi tilata ihan vaikka lavetilla. Naapurin on kiva maksella monen sadan euron laskua hiekan kuljetuksesta, vaihdosta, ym.[/QUOTE]

Kiva tietää, mikä laki näin määrää? kerrotko muillekin?

Meillä on rivitaloalueella sama ongelma. Kantta ei ole taloyhtiö hiekkalaatikkoihin halukas kustantamaan, asukkaille on moneen otteeseen huomautettu, että kissat eivät saa vapaina kuljeskella alueella, mutta ei mene perille. Meillä on kaksi tosi ihanaa leikkialuetta, ja nyt olen laittanut luonnonmukaista kissankarkoitetta toiselle leikkipaikalle, katsotaan jos nyt auttaisi. Kurjaa, kun ei voi lapset leikkialueita käyttää kissojen vuoksi- tuo toinen leikkipaikka on niin täynnä kakkaa, ettei edes siivoamalla kaikkia voi saada pois, vaan hiekka olisi kokonaan vaihdettava koko leikkialueelta, ei pelkästään hiekkikseltä.

Öööö... Ja miksiköhän sitä hiekkistä ei oi suojata? :O Esim. kevytpeitteet ei montaa euroa maksa ja kiviä saa painoksi ihan ilmaiseksi... Itselläkin ollut kissoja, mutta en minkään niiden antanut lapsen hiekkikselle tarpeitaan tehdä ja ainut vaihtoehto on suojata se laatikko itse, jos haluaa hiekkansa puhtaana pitää.

Meillä oli just sama ongelma. Hiekka vaihdettiin kokonaan ja ostettiin pressu suojaksi hiekkalaatikon päälle. Lain mukaan kissoilla ei ole mitään asiaa lasten leikkipaikalle, enkä ymmärrä ihmisiä, jotka antavat kissojensa juosta vapaana, etenkin jos on todettu niiden käyvän lasten hiekkalaatikolla asioillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tykkään kissoista:
Meillä on rivitaloalueella sama ongelma. Kantta ei ole taloyhtiö hiekkalaatikkoihin halukas kustantamaan, asukkaille on moneen otteeseen huomautettu, että kissat eivät saa vapaina kuljeskella alueella, mutta ei mene perille. QUOTE]

Miksi kissat ei saa kulkea vapaina? Kuka niin määrää?

Meillä on rivitaloalueella sama ongelma. Kantta ei ole taloyhtiö hiekkalaatikkoihin halukas kustantamaan, asukkaille on moneen otteeseen huomautettu, että kissat eivät saa vapaina kuljeskella alueella, mutta ei mene perille. Meillä on kaksi tosi ihanaa leikkialuetta, ja nyt olen laittanut luonnonmukaista kissankarkoitetta toiselle leikkipaikalle, katsotaan jos nyt auttaisi. Kurjaa, kun ei voi lapset leikkialueita käyttää kissojen vuoksi- tuo toinen leikkipaikka on niin täynnä kakkaa, ettei edes siivoamalla kaikkia voi saada pois, vaan hiekka olisi kokonaan vaihdettava koko leikkialueelta, ei pelkästään hiekkikseltä.

Kotikissathan eivät edes osaa tarpeitaan ulos tehdä, vaan kotona astialleem.

[QUOTE="UteLiAs";24455819]
Meillä on rivitaloalueella sama ongelma. Kantta ei ole taloyhtiö hiekkalaatikkoihin halukas kustantamaan, asukkaille on moneen otteeseen huomautettu, että kissat eivät saa vapaina kuljeskella alueella, mutta ei mene perille. QUOTE]

Miksi kissat ei saa kulkea vapaina? Kuka niin määrää?

Saa kulkea vapaana, mutta eivät saa mennä lasten leikkipaikalle ja kissan omistajan on siitä huolehdittava!

[QUOTE="Hei";24455842]Kotikissathan eivät edes osaa tarpeitaan ulos tehdä, vaan kotona astialleem.[/QUOTE]

Totta*!
Kauhea kiire sisälle vessaan kun on oltu 4 tuntia ulkoa...

pressu hiekkiksen päälle. Ite laitettiin laudat kahteen päähän pressua, niin on kätsy nostaa veke. Pysyy muutenki parempana hiekka, kun ei lehdet ja muu roska siihen putoa ja kesähelteelläkin säilyy kosteana, eikä kuiva liikaa.

Meillä kissa kusi vaunuihin kun vaunut oli ulkona lapsen unien jäljiltä..
Olin niiiin raivona, itselläni 2 kissaa jotka ulkoilevat tarhassa. Sitten tulee jonkun muun katti ja kusee vaunut, uudet kangasosat saa n.400€:lla.. kiva.. Jos olisin voinut todistaa että se on se kissa jota epäilen ni varmasti olisin maksattanut nuo osat heillä enkä olis edes yrittänyt pestä niitä!

Kyllä irtokissan omistajat on niin hiivatin itsekkäitä!
Heidän kissansa saa kusta ja paskoa muiden omaisuutta pilalle eikä omistaja välitä pätkääkään.. :(

Toki olis ihan fiksua suojata vaunuja/hiekkalaatikoita, mutta on paljon muutakin mitä kissat saa pilattua kusemalla, keinujen pehmusteita, kukkapenkkejä, kynnysmattoja, ovia.. Mitään mihin ei saa kusta ni ei ole oikeus ilmeiseti pitää omalla pihallaan koska irtokissaihmiset EI AJATTELE MUITA!

[QUOTE="Hissu";24455776]Kiva tietää, mikä laki näin määrää? kerrotko muillekin?[/QUOTE]

Eikö naapuri ole velvollinen korvaamaan naapurin pilalle menneen omaisuuden jotenkin, kun kerran kissansa on hiekkalaatikon "pilannut"?

Mä nappaisin kissat kiinni ja omistaja saisi hakea löytöeläinkodista, ja kannen laittaisin ihan muidenkin kissojen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvää vauhtia kissavihaaja..;24455905:
Meillä kissa kusi vaunuihin kun vaunut oli ulkona lapsen unien jäljiltä..
Olin niiiin raivona, itselläni 2 kissaa jotka ulkoilevat tarhassa. Sitten tulee jonkun muun katti ja kusee vaunut, uudet kangasosat saa n.400€:lla.. kiva.. Jos olisin voinut todistaa että se on se kissa jota epäilen ni varmasti olisin maksattanut nuo osat heillä enkä olis edes yrittänyt pestä niitä!

Kyllä irtokissan omistajat on niin hiivatin itsekkäitä!
Heidän kissansa saa kusta ja paskoa muiden omaisuutta pilalle eikä omistaja välitä pätkääkään.. :(

Toki olis ihan fiksua suojata vaunuja/hiekkalaatikoita, mutta on paljon muutakin mitä kissat saa pilattua kusemalla, keinujen pehmusteita, kukkapenkkejä, kynnysmattoja, ovia.. Mitään mihin ei saa kusta ni ei ole oikeus ilmeiseti pitää omalla pihallaan koska irtokissaihmiset EI AJATTELE MUITA!

Totta!
Myös mannet ja somput saa tehdä mitä vaan vapaana, kukaan ei niitä kontrolloit ja mitän ne ei IKINä tule sulle maksamaan.

Öööö... Ja miksiköhän sitä hiekkistä ei oi suojata? :O Esim. kevytpeitteet ei montaa euroa maksa ja kiviä saa painoksi ihan ilmaiseksi... Itselläkin ollut kissoja, mutta en minkään niiden antanut lapsen hiekkikselle tarpeitaan tehdä ja ainut vaihtoehto on suojata se laatikko itse, jos haluaa hiekkansa puhtaana pitää.

edellisessä taloyhtiössä oli tuollainen peite mutta siitä oli enemmän haittaa kuin hyötyä, koska jos peite oli hiekkiksen päällä niin hiekkis oli ihan tupaten täynnä pieniä muurahaisia ja niiden munia (siis hiekkis oli niitä ihan mustanaan jo päivässä eli ei vain muutamaa murkkua), jos taas peitettä ei pitänyt niin kissat kävivät kusemassa/paskomassa sielä.. Valitsee siinä sitten kahdesta pahasta...

[QUOTE="mee";24455818]Meillä oli just sama ongelma. Hiekka vaihdettiin kokonaan ja ostettiin pressu suojaksi hiekkalaatikon päälle. Lain mukaan kissoilla ei ole mitään asiaa lasten leikkipaikalle, enkä ymmärrä ihmisiä, jotka antavat kissojensa juosta vapaana, etenkin jos on todettu niiden käyvän lasten hiekkalaatikolla asioillaan.[/QUOTE]

No lain mukaan koirienkin jätökset on kerättävä pois, mut niin vaan moni jättää keräämättä.

teretulemast ampumaan miun kissat.. tiedät sen tehneesi.. :)
jos sinä tapat mun rakkaat lapset niin osaan sen sulle kyllä tilaisuuteni tullen kostaa.. :)

En tiedä sinusta, mutta me normaalit ihmiset rakastamme lapsiamme niin paljon, ettei tulisi mieleenkään päästää heitä yksin hortoilemaan vieraiden ihmisten pihoille ja liikenteen sekaan. Että mietis vähän sitä rakkautesi laatua ja määrää, sillä taitaa olla sanahelinää tuollainen kissoista "välittäminen".

[QUOTE="palma";24468490]En tiedä sinusta, mutta me normaalit ihmiset rakastamme lapsiamme niin paljon, ettei tulisi mieleenkään päästää heitä yksin hortoilemaan vieraiden ihmisten pihoille ja liikenteen sekaan. Että mietis vähän sitä rakkautesi laatua ja määrää, sillä taitaa olla sanahelinää tuollainen kissoista "välittäminen".[/QUOTE]

xD jopas vitsin murjasit!!!!
et todellakaan tunne mua joten olet aivan väärä tapaus sanomaan mitään rakkaista lapsistani!!! :)
ja toki sitä saa lukea ketjua myös pikkuisen edemmäksikin.. :) se lukutaito ko kannattais uusia kun ei näytä olevan kunnossa.. :)
hih.. hauskaa huomata miten minutKIN "tuomitaan" vain sen takia mitä sanon parilla lauseella.. erittäin hupaisaa ja varsikin kun tunnutaan tietävän mun asiat ja varsinkin kissojeni asiat paljon paremmin mitä itse niistä tiedän.. :)
onneksi rakkaat kissani eli lapseni rakastavat minua ehdoitta ja ovat minun silmäteräni.. :)

ja palma vielä sen verran et kai tajuat kuinka rakkaita mulle kissat ovat.. en voi koskaan saaha lapsia.. joten kissat ovat mulle lapsia sen takia.. ja luuletko oikeesti että antaisin niiden juosta vapaina tuolla vilkkailla autoteillä yms?? pidätkö mua todellakin parin pikku lauseeen takia niin idioottina??
jos pidät niin voi että olet kyllä taitava ihmistuntija.. :) oikein kateeksi käy..

Yhteistyössä