Moniko teidän miehistänne lähti tänään sorsametsälle?

• Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
meillä just appi ja aviomies starttasivat rannasta. Meillä syödään luomu- ja lähiruokaa eikä kaupan tehotuotantolihaa. Nam! Mikäs sen lähempää kuin omista metsistä, järvestä ja pellosta saatu?

[QUOTE="a p";24451197]kysymys oli suunnattu kaikille... sä syöt kuitenkin viattomia luontokappaleita? Vai luuletko että ne tehdään kaupassa... :LOL:[/QUOTE]

No kuule en luule. Viimeksi eilen olen ollut sikateurastamossa työasioissa.

Lisätään nyt vielä: meillä siis mies ei tapa viattomia luontokappaleita, vaan minä. Jos nyt oikein lasken, olen pistänyt n. 400 sikaa hengiltä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: zenn
[QUOTE="vieras";24451209]meillä just appi ja aviomies starttasivat rannasta. Meillä syödään luomu- ja lähiruokaa eikä kaupan tehotuotantolihaa. Nam! Mikäs sen lähempää kuin omista metsistä, järvestä ja pellosta saatu?[/QUOTE]

Ja siinä säästää aika paljon ku metsästää, kalastaa ja kasvattaa.

tuut
Menee iltalennolle - ei päässyt lähteen nyt päivästä kun on puinnit kesken.

Jeps, menee sii kuitenkin ja hirvimetsälle myös. Mä taas olen se meidän perheen kalastaja.

Ihminen on edeleen peto, ja sairaamapaa on kasvattaa eläimiä luonnottomissa olosuhteissa vain ruuaksi kuin se että ampuu luonnossa eläneen eläimen. Sitten kun vielä ainakin tossa meidän hirivporukassa on korkea moraali eläimiä kohtaa. Haavakkoja "ei sallita" - jo toisesta haavakosta kaudessa joutuu reppumieheksi. Eli kun ammutaan, niin pitää olla niin hyvin hollilla että ei ammu haavakkoa, vaan että eläin kuolee. Ja haavakon perässä mennään ainakin 3 päivää, jos ei tavoiteta - riipuen vähän onko verijälkiä, vai oliko vain pintaraapaisu.

Meillä takapellolla hehtaarin riistapelto ja lisäksi omenoita ym syötävää viedään elikoille läpi vuoden jos vaan mahdollista.

kuinniii
[QUOTE="mä";24451353]Ei siinä kyllä säästä, ei rahassa eikä ajassa, mutta puhtaampaa ruokaa siinä kyllä saa.[/QUOTE]

Kyllä muuten säästää. Ostappa hirvenlihaa kaupasta...sen satakuntakiloa mitä meillekin vuodessa tulee. Ei hirven lihaa voi noin vaan rinnastaa toisiin lihoihin. JA kun siitä vielä jalostatn tuotteita, eli makkarat mm. teen itse. Samoin leikkeitä voi itse tehdä...

Puhumattaakaan liikunnasta. Ilmaista tossa hommassa. Kuinka paljon kuukaudessa moni poltaakaan rahaa kuntosalikorteihin ym.

"hih"
[QUOTE="vieras";24451501]Miten jotkut jaksaa tarrautua tuohon otsikkoon, voi huokaus.........

Mutta täältä lähti kans mies.[/QUOTE]

No voi huokaus... Pakkohan se on, ku oli niin hauska :D

"vieras"
Minunkin ainokainen mieheni lähti sorsametsälle. Mies käy myös hirvimetsällä ja kalastaa.

Kalastuksessa mies on hurahtanut vetouisteluun ja se vasta kallista lystiä on. Aseisiinkin on mennyt euro poikineen. Mutta omat ovat harrastuksensa ja itse ne maksaa. Saahan niistä ikäänkuin sivutuotteena taatusti tuoretta kalaa ja luomulihaa.

Hirvistä vielä. Jos näitä viattomia luontokappaleita ei metsästettäisi, hirvikolareiden määrä kasvaisi huikeasti - samoin kolareissa loukkaantuneiden ja kuolleiden ihmisten määrä.

Yhteistyössä