Pieni kysymys palstan maalaisille

Mulla ei meinannut uni tulla silmään, kun aloin facessa yhen miehen kans (jonka kans joskus oli säätöö) väitteleen, et tuleeko lehmistä aina automaattisesti maitoa vai vain sillon kun ne on synnyttäneet?? Mä väitin, et lehmät kärsii jos niitä ei lypsä...eli kun tarpeeks lypsää niin niistä heruu maitoa....Mut tämä miespä väitti et eka lehmän on saatava pikku lehmä? Kummin päin...
 
"Manttu"
Kysymys sulle. Kenen kanssa sulla ei olisi ollut säätöä ja miten tuo säädön mainitseminen liittyi tähän varsinaiseen kysymykseen?

No sä halusit taas vain provota. :popcorn:
 
[QUOTE="Manttu";24441089]Ai niin mä tiedän vastauksen ap:n kysymykseen, mutta en halua vastata koska mulla on iso satsi poppareita tehtynä![/QUOTE]

Öö...olipas taas logiikkaa :D Ei mut aamul pitää soittaa heti exälle niin se selvii kait :D
 
Veijooo
Lypsykarjaan kuuluva lehmä synnyttää vasikan joka vuosi eli se poikii. Maito on alunperin tarkoitettu vasikan ravinnoksi. Kun lehmiä lypsetään säännöllisesti ja ruokitaan hyvin, ne tuottavat maitoa paljon enemmän kuin vasikka tarvitsee.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
Lypsykarjaan kuuluva lehmä synnyttää vasikan joka vuosi eli se poikii. Maito on alunperin tarkoitettu vasikan ravinnoksi. Kun lehmiä lypsetään säännöllisesti ja ruokitaan hyvin, ne tuottavat maitoa paljon enemmän kuin vasikka tarvitsee.
Kiitti tätä tietoo mä hain.. mut olinpa taas kerran sit väärässä :( Mut onks luonnolista, et lehmä poikii joka vuosi? Myös villi lehmät...kun etin tietoa netistä aiheesta, niin lopetin heti kun tulin keino siementämisen kohdalle. Ällötti ajatus...miksi sellastakin???
 
minä,
http://www.uusisuomi.fi/videot/111006-teinitytto-koulutti-hyppivan-lehman
Saksalainen teinityttö on kouluttanut lehmästä itselleen esteratsun. Idean tyttö sai, kun hänen vanhempansa kieltäytyivät hankkimasta hänelle hevosta.

Kahden vuoden työ on tuottanut tulosta: Luna-lehmä hyppää esteiden yli. Tytön mukaan hän haluaisi yhä hevosen, mutta Luna tulee aina olemaan hänen suosikkinsa.
 
klklkh
keinosiemennys nykyään melkolailla luonnollista kun ei joka tilalla ole mahdollista pitää omaa sonnia joka sitten hoitaisi naintipuuhat luonnossa... ja jos tilallinen aikoo leipänsä tienata kyllä lehmien pitää lypsää kunnolla ja se on mahdollista vain silloin kun lehmät poikii joka vuosi. eihän ihminenkään tuota maitoa kun ei ole vauvaa joka sitä juo, lehmillä melkeinpä sama juttu. vaikka niitä lypsetään joka päiväkaksi kertaa ei maidon tuotanto ole samaa luokkaa kokovuotta. maitoa tulee luonollisesti enemmän heti poikimisen jälkeen joitakin kuukausia ja sitten se vähenee ja luonollisesti ennnen poikimista lehmiä pidetään "ummessa" eli maitoa ei lypsetä ollenkaan.

oikeesti asia on niin luonollinen kuin vain olla eikä yhtään inhottavaa... tosin en mä itekäään ymmärrä miten joku voi työntää kätensä olkapäätä myöten lehmän perseeseen kun sitä siemennetään. KYLLÄ se käsi työnnetään perseeseen ja toiseen reikään työnnetään ohuella putkellä spermaa.... tai siittiöitä...
tosin ihan yhtä ällöttävää se poikiminenki on, tai siis siinä avustaminen.
 
Lehmä kotieläimenä

Pikkuvinkki; kyllä tuo tieto pitäis olla saatu jo peruskoulussa, että nisäkkään maito on tarkoitettu ravinnoksi nisäkkään lapselle ja nisäkäs ei tuota maitoa, jos se ei ensin saa jälkeläistä! Anteeks, mutta en oikeesti voinu olla kommentoimatta piikikkäästi, eihän ihminenkään tuota maitoa, jos ei ensin saa lasta!
 

Yhteistyössä