Jess! Saatin niin hyvä asumistuki että!!!!

  • Viestiketjun aloittaja lunta tupaan
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";24436536]Oliko tuki laskettu alkujaan väärin? Onhan päätökseen kuitenkin laitettu tulonne ja siitä olisi voinut ilmoittaa.
Vai oliko tulot nousseet ja välitarkastus unohtunut tehdä?[/QUOTE]

Ei vaan muistaakseni tietoihin ei oltu kirjattu viimeisintä tulotodistusta, jonka toimitin paikalle omakätisesti, ja oma moka tehtiin siinä, että riemuittiin vaan tuesta eikä tarkistettu muuten sen kummemmin päätöstä..kuin vasta sitten kun tuli asumistuen vuositarkistus, jolloin tajusimme itsekin, että tulot oli merkattu väärin. Joten tosiaan, kannattaa aina tarkistaa päätös tarkkaan.
 
ap.
[QUOTE="vieras";24437801]Asumistuessa otetaan huomioon myös vesimaksut,mitkä lienee aika isot ton kokoisessa perheessä,nehän ei ole ns.vuokraa.Sillon tuo täsmää hyvinkin,jos ap maksaa vuokran lisäksi sen liki 100e vesimaksua.[/QUOTE]

Juuri näin.
 
"MMJ"
[QUOTE="äiti";24434308]Niin ja suomen sosiaaliturva on liian hyvä. Toimeentulotukea ja asumistukea saisi reilusti pienentää.[/QUOTE]

Aika paljon menee verorahaa myös niihin 60+ tärkeiden herrojen ohitusleikkauksiin. Ja kihtiin. Ja eturauhassyövän hoitoon. Että eikös jonkun pidä niitä nöyriä lähihoitajia tänne synnyttää, että joku vaihtaa teidän työtä niin kovasti tehneiden ja veroa niin penteleesti maksaneiden vaipatkin joskus.

Vitsit mä jaksan inhota näitä "ikinä en ole mitään tukia tarvinnut ja työtä olen tehnyt" -tyyppejä. Olisivat sitten kiitollisia, jos niin hyvin kerran on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24437801]Asumistuessa otetaan huomioon myös vesimaksut,mitkä lienee aika isot ton kokoisessa perheessä,nehän ei ole ns.vuokraa.Sillon tuo täsmää hyvinkin,jos ap maksaa vuokran lisäksi sen liki 100e vesimaksua.[/QUOTE]

Ok, luulin, että vesimaksutkin ovat asumismenoja. Olinpa tyhmä :D
 
..
on se kumma että halveksitaan tukea saavia.. miten esim tilanne että sinulla on ammatti ja lapsia. mutta kyseiselle ammatille ei yksinkertaisesti ole töitä. noo, lähdet sitten opiskelemaan uudestaan, mikä ei muutenkaan ole kaikkein helpointa lasten kanssa. saat kuitenkin tukea asumiseen, ettet joudu lastesi kanssa taivasalle sinä aikana, kun opiskelet itsellesi ammatin ja saat töitä?!!!!! ärsyttää tuommoset katkerat paskat, jotka ei ymmärrä elämästä yhtään mitään. totta on että jotkut ei käy töissä, jotkut on sairaita fyysisesti tai psyykkisesti. niin ei jaksa käydä tienaamassa. olisiko heidän parempi vain kitua ja kuolla pois, kuin että te työssä käyvät itsekkäät paskiaiset pikkuisen auttaisitte heikompia kanssaeläjiänne? mitkä tällaisten ihmisten elämänarvot ovat? kaikki mulle, ja VAIN mulle?!
 
  • Tykkää
Reactions: Evakko
..
[QUOTE="vieras";24438957]Totta sekin, mutta... Kuinka moni tulee siitä ylpeänä palstalle pröystäilemään?[/QUOTE]

no se on tietysti asia erikseen. ehkäpä hän vain oli iloinen kohentuneeseen rahatilanteeseen? ja eihän kaikki ymmärrä mistä tukirahat tulevat.
 
me saadaan asumistukea 430 euroa, ite maksetaan 180e :) jee, mies voi opiskella ja mä olla työtön ja käydä osa-aikatöissä silloin kun mies vahtii vauvaa :) Kiitos vaan kaikille palstamammoille :) :kiss: harmi et kohta vähenee työtunnit, ei jää niin paljon rahaa humputteluun :/ voitteko maksaa enempi veroja että saahan lisää kelalta? Itse maksan myös veroja palkastani joten onko se plus miinus nolla? Vai jos mie maksan naapurin tuet ja se mun?
 
"moikkis"
Minä olen yh. Käyn töissä. käteen jää 1200 egeä, vuokra 712€ asumistukea saan 400€
Siitä sit maksetaan sähkö, puhelin, bussilippu töihin. Niihin menee sellanen lähemmäs 200. ei paljon jää rahaa käteen.......
 
"moikkis"
[QUOTE="moikkis";24439068]Minä olen yh. Käyn töissä. käteen jää 1200 egeä, vuokra 712€ asumistukea saan 400€
Siitä sit maksetaan sähkö, puhelin, bussilippu töihin. Niihin menee sellanen lähemmäs 200. ei paljon jää rahaa käteen.......[/QUOTE]

Niin, ja siis toinen lapsista käy vielä usein polilla lääkärissä. Se onkin sitten 27 egee kerta..
 
"vieras"
Katselin laskurilla muuten vain asumistukea.
Meillä 3 lasta ja jos minä muuttaisin lasten kanssa esim kolmioon, saisin noin 400e asumistukea.
Töissä olen.
 
"vieras"
Mekin saadaan tosi hyvä as.tuki ja mä käyn sentäs töissä, tosin osa-aikasena ja mies odottaa vasta varmistusta työpaikasta.
Aika kauheetahan se on kun tukia joutuu hakemaan kun ei niitä töitä pysty tekemään kokoakaisesti kun on sairas.
Mutta toivotaan että nämä piikittelijät pysyvät terveinä ja voivat painaa duunia.
 
"vieras"
[QUOTE="123";24439038]Sulla jää vuokran jälkeen vielä 900 euroa rahaa. Tuskin jäis työttömänä niin paljon...[/QUOTE]

Kyllä toimeentulotukea aika hyvin saa, joten voisi hyvinkin jäädä kahden lapsen yh:lle 900 euroa vuokran jälkeen jos toimeentulotuella eläisi. Aikuisellehan pitää toimeentuloesta jäädä jotain 400 vuokran ym. jälkeen ja sitten lasten osuudet vielä lisäksi.
 
"jonna"
Mä käyn töissä ja saan asumistukea. So? Aika isoa palkkaa mun pitäisi ansaita, että pärjäisin täysin omillani yksinhuoltajana. Sellaisia rahoja en tule näkemään...
 
hhee
[QUOTE="äiti";24434208]Tuollaset jotka asumistukea saavat saisivat olla sitten asunnottomia jos ei ole varaa maksaa vuokraa.[/QUOTE]

Toivotaan lapsillesi tuollasta tulevaisuutta ; )
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä