Minusta masentuneet naiset eivät saisi tehdä lapsia.

• Viestiketjun aloittaja masentuneen lapsi
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hoi Kepsis, minusta ap:n aloitus oli ihan johdonmukainen. Sinun ensimmäinen vastauksesi siihen oli sitten jo astetta typerämpi ja vähemmän rakentava. Vaikutat heti tietysti keskivertopalstaajaa älykkäämmältä kun huutelet muiden logiikan perään.

masentuneen lapsi
[QUOTE="vieras";24434660]No huhhuh, onpa ala-arvoista kommentointia.

Ap kyllä tietää, mitä masennus voi aiheuttaa, onhan hän sen omakohtaisesti kokenut.[/QUOTE]

Kyllä tiedän itse mitä masennus aiheuttaa. Itse jo hyvin pienenä otin ns. äidin roolin itselleni kun äitini ei pystynyt siihen.

"Iines"
Psykiatrisella puolellahan on avo-osasto ja suljettu osasto. Avo-osastolta saa poistua (ilmoitettuaan hoitajille). Itselläni oli keskivaikea synnytyksen jälkeinen masennus ja tollaisella avo-osastolla viikon verran olin. Olisin saanut olla pitempäänkin, mutta halusin kotiin. Sen kuvan mitä sillon siellä sain oli et noita osasto-paikkoja ei todellakaan ole paljoa (pääkaupunkiseudulla), joten kovin moni tuskin sinne pääse. Ja mulle ainakin viel korostettiin miten hyvä tuuri mulle kävi kun sattui olemaan yks vapaa paikka.

Kepsis
[QUOTE="vieras";24434669]Hoi Kepsis, minusta ap:n aloitus oli ihan johdonmukainen. Sinun ensimmäinen vastauksesi siihen oli sitten jo astetta typerämpi ja vähemmän rakentava. Vaikutat heti tietysti keskivertopalstaajaa älykkäämmältä kun huutelet muiden logiikan perään.[/QUOTE]

onnea valitsemallasi ennustajaeukon tiellä.

huuuu
meidän naapurissa asuu suurperhe, jonka äiti tekee 2-3 vuoden välein lapsia siitä huolimatta, että on ollut jo vuosia masentunut eikä juuri poistu talosta. Itse on avautunut masennuksestaan ja huonosta olostaan, silti niitä lapsia pitää saada lisää, vaikka niitä jo 7 on.

"vieras"
Kannattaa vissiin opetella lukemaan, sinun kommenttisi perusteella ei ilmeisesti naiset saa sitten tehdä lapsia jolleivät omaa luotettavia ennustajaeukon lahjoja.
Mitä et nyt ymmärrä?

Ap toivoo, että JO sairastuneet, eli paraikaa sairastavat miettisivät kannattaako lapsia siihen elämäntilanteeseen tehdä. Riittävätkö omat voimavarat vanhemmuuteen, kun on sairaus, jonka kanssa on myös kamppailtava.

Ei kyse ollut siitä, että joku ehkä joskus sairastuu. Vaan siitä, että JOS SAIRASTAT NYT, mieti tarkkaan, kannattaako lapsia hankkia.

meidän naapurissa asuu suurperhe, jonka äiti tekee 2-3 vuoden välein lapsia siitä huolimatta, että on ollut jo vuosia masentunut eikä juuri poistu talosta. Itse on avautunut masennuksestaan ja huonosta olostaan, silti niitä lapsia pitää saada lisää, vaikka niitä jo 7 on.
Tollasta on vaikea käsittää... Onko mieskin niillä sitten niin alhossa, että eivät osaa ehkäisystä huolehtia? Joskus herää kysymys, että onko masennus juurikin yksi syy siihen jatkuvaan raskautumiseen. Että kun on tarpeeksi masis, ei jaksa välittää ehkäisystä.

Kepsis
[QUOTE="vieras";24434704]Mitä et nyt ymmärrä?

Ap toivoo, että JO sairastuneet, eli paraikaa sairastavat miettisivät kannattaako lapsia siihen elämäntilanteeseen tehdä. Riittävätkö omat voimavarat vanhemmuuteen, kun on sairaus, jonka kanssa on myös kamppailtava.

Ei kyse ollut siitä, että joku ehkä joskus sairastuu. Vaan siitä, että JOS SAIRASTAT NYT, mieti tarkkaan, kannattaako lapsia hankkia.[/QUOTE]

Kannattaa vissiin lukea aloituksen otsikko ja ensimmäinen rivi uudestaan ja miettiä sitten mitä ap ajattelee.

"vieras"
Kannattaa vissiin opetella lukemaan, sinun kommenttisi perusteella ei ilmeisesti naiset saa sitten tehdä lapsia jolleivät omaa luotettavia ennustajaeukon lahjoja.
No vielä kerran. Koeta sivuuttaa se ajatus, että ap olisi halunnut ettei hänen oma äitinsä olisi tehnyt lapsia koska on masentunut. Ap:n äiti ei ollut masentunut kun lapsen sai. Toisin oli kun lapsi oli 2v ikäinen silloin hän oli masentunut, ja myös lapsella oli kurja olla.

Siksi ap nyt toivoo, että jos jollain äidillä on tällä hetkellä masennus päällä hän ei hankkisi lapsia. Missä kohtaa tässä tarvitsee ennustaa mitään? Ehkä aloitusviesti jätti jotain tulkinnanvaraa ja niinhän sinä sitten tulkitsit sen kaikkein epäloogisimmalla tavalla.

näin pienen lapsen äitinä on noussut mieleen nämä asiat. Lapsemme harrastaa kaikenlaista ja touhutaan kaikkea kivaa ja muistuu mieleen ettei äiti jaksanut tehdä mitään yms.
Mielestäni sun kannattais harkita puhuvas tuosta lapsuudestas jollekin ammatti-ihmiselle, ettei vaikuta sun omiin lapsiis sun asenteesi tai jyrkähkö mielipiteesi lapsuudesta, koska suhun se selkeesti vaikuttaa aikas paljon, kun yleistät asian noin karkeasti.
Ja mä väitän että myös sun lähipiirissä on ihminen joka syö masennuslääkkeitä vaikka et siitä tiedä.
Ja miten olisi, jos hänellä olisi lapsia, kehtaisitko sanoa tuon aloituksesi hänelle suoraan päin naamaa!?

"Iines"
Varmaan ihan turhaa tästä jankata, mutta ei tossa aloituksessa mistään ennustamisesta missään vaiheessa puhuta mitään tai anneta ymmärtää, että pitäisi osata ennustaa. Ap siis kertoo vaan omista kokemuksistaan ja toivoo, ettei masentuneet alkaisi hankkimaan lasta. Taisi vielä itse selventää, että parhaillaan masentuneet. Kyse ei siis ole siitä, etteikö lasta saisi ap:sta hankkia kun on parantunut tai että pitäisi tietää tuleeko joskus ehkä masentumaan.

Mutta hohhotihoi... Onneks ei tarvi nenätysten näistä keskustella.

näin pienen lapsen äitinä on noussut mieleen nämä asiat. Lapsemme harrastaa kaikenlaista ja touhutaan kaikkea kivaa ja muistuu mieleen ettei äiti jaksanut tehdä mitään yms.
Meillä myös lapsi touhuaa kaikkea kivaa ja harrastaa, juuri eilen kuulimme kuinka hyvän perusturvan olemme hänelle aikaan saaneet jne. Askartelen hänen kanssaan ja puuhaan kaikenlaista. Siitäkin huolimatta, että sairastan masennusta ja tulen varmaan lopun elämääni sairastamaan vaihtelevasti.

Kepsis
[QUOTE="Iines";24434793]Varmaan ihan turhaa tästä jankata, mutta ei tossa aloituksessa mistään ennustamisesta missään vaiheessa puhuta mitään tai anneta ymmärtää, että pitäisi osata ennustaa. Ap siis kertoo vaan omista kokemuksistaan ja toivoo, ettei masentuneet alkaisi hankkimaan lasta. Taisi vielä itse selventää, että parhaillaan masentuneet. Kyse ei siis ole siitä, etteikö lasta saisi ap:sta hankkia kun on parantunut tai että pitäisi tietää tuleeko joskus ehkä masentumaan.

Mutta hohhotihoi... Onneks ei tarvi nenätysten näistä keskustella.[/QUOTE]

nii-i, vois alkaa ehkä itseänikin kiinnostaa keskittyä tähän turhaan ketjuun missä vaan lässytetään ja kauhistellaan ja yritetään tulkita toisen kirjoituksia omalla tavallaan.

"vieras"
Kannattaa vissiin lukea aloituksen otsikko ja ensimmäinen rivi uudestaan ja miettiä sitten mitä ap ajattelee.
Olen sen lukenut. Ap:n äiti sairastui, kun ap oli 2-vuotias. Koska ap eli sen takia kurjan lapsuuden, hän toivoo, että jos joku ihminen nyt on masentunut, hän ei niitä lapsia hankkisi. Ei siinä ole mitään epäselvää. Enempää en ratakiskoa sinulle jaksa vääntää.

Itse masentuneen lapsena en sano, että kukaan masennusta sairastava ei saisi lapsia hankkia, sillä masennusta on eri asteista. Mutta kehotan kyllä miettimään tarkkaan, riittävätkö ne omat voimavarat lapsen kasvattamiseen juuri sillä hetkellä.

"Joo"
Sanotte mitä vaan niin kyllä lapset kärsivät. Muistan kun äiti ei ikinä jaksanut tulla joulujuhlaan, ei vanhempainiltaan tms. ja pääsi hyvin nuorena jo reilusti alle 50v eläkkeelle masennuksen takia. Siitä sai sitten koulussa kuulla koska pienellä paikkakunnalla kaikki tiesi asian.
Mä olen keskivaikeasti masentunut ja jaksan osallistua lasteni vanhempainiltoihin ja juhliin ja jopa järjestää itse esim. synttärijuhlia. Eli työkykyinen en ole mutta muuten jaksan osallistua lasteni elämään täysipainoisesti. Eli asioita ei kannata yleistää, masentuneetkin on yksilöitä.

[QUOTE="noo";24434609]Minä tunnen kaksi ihmistä joilla on/ollut masennusta ja molemmat on ollut laitoshoidossa.
100%[/QUOTE]

Ja todellakin ajattelet, että jokainen sun tuttu on kertonut sulle erilaisista masennuksistaan. Ehkä tiedät VAIN niistä, jotka ovat osoittautuneet niin vakavaksi, että sairaalahoito on ollut paras vaihtoehto.

"Sanna"
Missään tapauksessa kukaan vanhempi ei saa sairastua masennukseen, syöpään tai muihin vakaviin ja lapsen tunne-elämään vaikuttaviin sairauksiin. Myöskään ei saa joutua onnettomuuksiin ja vammautua tai kuolla niissä.
Eli ap:n logiikalla: parasta olisi jos jättäisi lapset kokonaan tekemättä koska elämää on niin vaikea ennustaa.

"vieras"
[QUOTE="Sanna";24435009]Missään tapauksessa kukaan vanhempi ei saa sairastua masennukseen, syöpään tai muihin vakaviin ja lapsen tunne-elämään vaikuttaviin sairauksiin. Myöskään ei saa joutua onnettomuuksiin ja vammautua tai kuolla niissä.
Eli ap:n logiikalla: parasta olisi jos jättäisi lapset kokonaan tekemättä koska elämää on niin vaikea ennustaa.[/QUOTE]

Eli, vaan ap:n logiikalla paraikaa sairastavat eivät saisi hankkia lapsia. Ihan eri asia.

En ole ap:n kanssa täysin samaa mieltä, mutta ymmärrän silti, mitä hän tarkoittaa.

"Kata"
[QUOTE="vieras";24434106]Masennus on hyvin itsekeskeinen olotila. Toisille on helpompi rypeä itsesäälissä kuin elää "ihan oikeaa" elämää.[/QUOTE]

Siinä meillä on oikea psykiatrian erikoislääkäri! Parempi vaieta silloin kun ei tiedä asiasta mitään.

• Tykkää
Reactions: Gloria

Yhteistyössä