Olen järkyttynyt...

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Aika pieniä punaiset ovat :)
Keittobanaaneja vasemmalla, oikealla tavallisia banaaneja, välissä omenabanaaneja ja punaisia banaaneja.
Omenabanaaneja?

Kluei khai- nimisiä nuo thaiksi ovat. Hyviä, makeita, keltaisia ja ohutkuorisia.

"plop"
Porkkanastakin on olemassa keltainen ja musta (tumma) lajike. Oikeastaan tuo keltainen on porkkanan alkuperäinen väri, jalostuksella siitä on tehty oranssi. Nykyään keltaisia viljellään lähinnä rehuiksi.

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="plop";24432553]Porkkanastakin on olemassa keltainen ja musta (tumma) lajike. Oikeastaan tuo keltainen on porkkanan alkuperäinen väri, jalostuksella siitä on tehty oranssi. Nykyään keltaisia viljellään lähinnä rehuiksi.[/QUOTE]

Paitsi jotta minun tietojeni mukaan se tumma olisi alkuperäinen... sottaavuutensa vuoksi jalostettu oranssiksi. Täytyykin tarkistaa jostain.

Melkein valkoisiakin on.

JONSERED Karhunkantaja

Siis ilmeisimmin violetti/purppura/tumma porkkana on tullut joskus Iranista Alankomaihin ja luonnostaa porkkanaa on esiintynyt kaikissa nykyisissäkin väreissään, tosin oranssi on tullut suosituimmaksi.

Tai jotain sinne päin. :D

JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="Tuikku";24432739]Oletko sinä talvisin Thaimaassa perheesi kanssa vai mistä thai-kielen taito?[/QUOTE]

Aina kun mahdollista... Siis talvet Thaimaassa.

Muutama sana, yleensä ruokaan liittyvää ;), on jäänyt plakkariin.

Yhteistyössä