Eskarin ryhmäjaot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapseni eskarissa on kaksi ryhmää ja jaot ryhmiin mietityttää enemmän kuin kovasti. Kaikki lähti alkujaan jo viime keväältä, kun lapseni lto sanoi, että ryhmän 4 tyttöä siirtyy syksyllä eskarissa samaan ryhmään. Nämä 4 ovat hyviä kavereita keskenään. Nyt kävikin niin, että yksi tytöistä, lapseni, joutuikin toiseen ryhmään Kysyin lto:lta, että miksi näin vaikka keväällä oli puhe aivan muusta. Hän vain pyöritteli silmiään ja tokaisi että mites siinä nyt niin on päässyt käymään. Sanoi vielä perään, että jos siitä iso ongelma tulee, niin voihan ryhmää ehkä vaihtaa. (Tänään taas kuulin, ettei ryhmiä vaihdeta) Olisin ymmärtänyt asian, jos tytöt olisi jaettu kahteen, mutta tämä on mielestäni syrjimistä. Ei ole kiva hakea lasta eskarista, kun kyselee joka päivä: äiti, miksi mä olen eri ryhmässä kun kaverit?? Mitä siihen osaa vastata. Päiväkodin johtajaa olen yrittänyt tavoitella, mutta turhaan. Hoitajat eivät kerro kuka/ketkä on ryhmäjaot tehnyt. Enkä halua lähteä syyttelemään ketää, ihmetyttää vain moinen menettely.
Onko jollain muulla samankaltaisia kokemuksia, ja miten ne on selvitetty??

Luultavasti tyttöjä on haluttu laittaa molempiin ryhmiin, sillä tytöt usein työskentelevät rauhallisemmin kuin pojat.
Miksi sitten sinun tyttösi on laitettu yksin toiseen ryhmään... - siihen en osaa vastata.
Mutta aivan varmasti kyseessä ei ole mikään kiusanteko vaan ryhmäjaolla on tavoiteltu mahdollisimman tasapuolista ryhmäjakoa, sitä että molemmissa ryhmissä olisi sekä rauhallisia että levottomia ym ym

Enpä muuta tuohon osaa sanoa kuin että yritä vielä saada lapsesi ryhmä vaihdettua keinolla millä hyvänsä. Lasten omat kaverit on tosi tärkeitä, niin ainakin minä tekisin oman lapseni puolesta. En usko että ryhmäjako eskarissa voi olla niin vakava juttu etteikö yksi tyttö voi vaihtaa ryhmää.

Uuden näkökulman sain asiaan, mutta vaakakupissa painaa kuitenkin enemmän lapseni viihtyvyys. Vaadin ryhmän vaihdosta, ja haluan tietää miksi alkuperäinen suunnitelma ei pitänyt. Tai miksi sitä ei toteutettu tasapuolisemmin.

Enpä muuta tuohon osaa sanoa kuin että yritä vielä saada lapsesi ryhmä vaihdettua keinolla millä hyvänsä. Lasten omat kaverit on tosi tärkeitä, niin ainakin minä tekisin oman lapseni puolesta. En usko että ryhmäjako eskarissa voi olla niin vakava juttu etteikö yksi tyttö voi vaihtaa ryhmää.

Sanoisin niin päin että lapsen pääseminen samaan ryhmään kavereiden kanssa ei voi olla niin tärkeä asia että siksi pitää pistää eskarin ryhmäjako uusiksi. Näkeväthän lapset toisiaan pihalla ja ip-hoidossa kuitenkin. Meillä pistetään pakka sekaisin uudelleen ekalle luokalle eli se on joka tapauksessa edessä eikä ole takuita että pääsee silloinkaan samalle luokalle kaverin kanssa.

Sanoisin niin päin että lapsen pääseminen samaan ryhmään kavereiden kanssa ei voi olla niin tärkeä asia että siksi pitää pistää eskarin ryhmäjako uusiksi. Näkeväthän lapset toisiaan pihalla ja ip-hoidossa kuitenkin. Meillä pistetään pakka sekaisin uudelleen ekalle luokalle eli se on joka tapauksessa edessä eikä ole takuita että pääsee silloinkaan samalle luokalle kaverin kanssa.

Tässä olikin pointtina se, että yksi erotetaan ryhmästä!! Onko oikeudenmukaista, että kolme muuta ovat samassa ja yksi yksin omassa. Ei voi olla kovin vaikeaa hajottaa neljän ryhmä kahteen, jolloin kaikilla olisi kaveri.

Kutsu lakimies! Niinhän vanhemmat nykyään tekee kun omaa kullannuppua syrjitään eikä kaikkea tehdä vanhempien mieleen. Siellä määrää ne eskariopet eikä vanhemmat.

Kuulostaa kyllä tosi kurjalle, mä ainakin pyytäisin, että tyttö pääsisi samaan kuin muutkin. Meidänkin eskarissa on kaksi ryhmää ja jako meni aika selvästi niin, että ne ketkä olivat päiväkodissakin samassa ryhmässä, olivat nytkin. Tai ainakin ne pikkuryhmät. Mun tyttö kuuluu tyttötrioon, joka on pitänyt yhtä jo kauan. Ja he pääsivät samaan eskariryhmään. Toivottavasti sama homma jatkuu myös vuoden kuluttua.

Yhteistyössä