rehellisiä vastauksia.. kuinka usein teidän miehet juo alkoholia? kuinka paljon kerrallaan?

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Saattaa juoda muutaman viskin vapaalla ollessaan, viiniä ruoalla ja saunaoluen, ikinä ei ole havaittavasti humalassa ollut. Välillä taas voi mennä puolikin vuotta ettei ole ruoalla viintä tai halua ottaa sitä paukkuansa. Saunaolut taitaa olla sellanen joka menee lähes joka lauantai saunan päälle.

"toinen"
No jopa on taas raittiita miehiä palstalaisilla. Vai eikö muut uskalla vastata. Ei kuulosta normi suomimiehiltä nuo teidän ukot
Ite en juo ollenkaan ja ukkoni juo harvoin. Jos jois usein, niin yhdessä ei oltais. Yhden suhteen ajan jo katseli päivittäistä ryyppäämistä ja sen jälkeen päätin, että parempi hankkia mies joka juo tosi harvoin tai ei ollenkaan.

[QUOTE="siiri";24425564]Ei ollenkaan ja tämä tuntuu herättävän ihmetystä, kun kyllähän miehelle nyt pitää vähintään olut maistua.[/QUOTE]

Saman ihmetyksen kohteena meilläkin mies ollut.Joulun tienoilla sai usein asiakkailta lahjaksi viinapullon, kunnes nämä oppivat tuntemaan miehen paremmin ja saivat selville ettei juo.Viinapullon tilalle vaihtuneet järkevämmät lahjat.

näin
Ei juo omasta aloitteestaan ikinä. Mä avaan punkkupullon joskus tai ostan meille siideriä/olutta pullot.
Tämä tapahtuu noin 4 kertaa vuodessa. Kännit on juotu molemmat joskus ennen lapsia yli 6 vuotta sitten. Ei vaan enää kiinnosta...

"heh"
.Joulun tienoilla sai usein asiakkailta lahjaksi viinapullon, kunnes nämä oppivat tuntemaan miehen paremmin ja saivat selville ettei juo.Viinapullon tilalle vaihtuneet järkevämmät lahjat.
Meillä on kanssa välillä melkoinen alkoholiongelma kun kirkasta on viinakaappi täynnä ja kukaan ei sitä meillä kotona juo. Konjakit, viskit ja viinit kyllä pikkuhiljaa katoaa ;) Onneksi miehenkin kohdalla on viinat vaihtuneet pääosin muihin muistamisiin, taitaa olla ihan yleinen suuntaus.

"Minttuli"
Ei juo. Korkeintaan viiniä joskus liharuoan kanssa tai flunssassa jotain terävää. Tämä on todella kiva juttu! Meillä ei käytetä alkoholia. Suosittelen, toimii varsinkin lapsiperheessä!

maissihiiri
1-4 kertaa viikossa saunaolut tai tai viinilasillinen ruuan kanssa, ehkä kerran kahdessa kuussa sitten reilummin. Kesällä tais mennä olut melkein jokapäivä grillailun ohessa, mutta nyt ei ole sitten taas ottanut edes saunakaljaa... Ihan sivistynyttä alkoholinkäyttöä siis mielestäni, ei valittamista.

"vieras"
viikolla harvemmin,joskus pari saunan jälkeen,viikonloppuisin sitten enempi,perjantain ja lauantain aikana ehkä n.20annosta.Lomilla menee myös aika reippaasti.
Ja onhan tuo jo jonkin sortin alkoholismia.

"siiri"
Saman ihmetyksen kohteena meilläkin mies ollut.Joulun tienoilla sai usein asiakkailta lahjaksi viinapullon, kunnes nämä oppivat tuntemaan miehen paremmin ja saivat selville ettei juo.Viinapullon tilalle vaihtuneet järkevämmät lahjat.

Meillä ihan sama juttu, paitsi nyt mies ei saa jouluisin mitään, kun nämä asiakkaat eivät kuulema keksi/osaa ostaa mitään muuta :) No parempi näin, ei tartte niitä viinapulloja lahjotella eteenpäin.

mun mies juo noin 4 ykkösolutta viikonloppuna, ennen joi viikollakin pari ja ne oli kolmosta mutta kun pieni tuli niin siirtyi ykköseen ja vain viikonloppuisin. Mielellään varmaan ottais viikollakin, mutta siihen mulla on jyrkkä mielipide :)

mun
mies juo viikonloppuna keskimäärin keskimäärin 2-4 olutta, joskus saatta mennä 5 ja toisinaan ei yhtään.
Kaksi kertaa vuodessa perskännit viettäessään poikien kanssa mökkiviikonloppua. Tätä mun ei onneksi tartte olla näkemässä:D

?!!?
[QUOTE="siiri";24425823]Millaiset vastaukset sun mielestä olis sitten totuuden mukaisia? Sun mielestä kaikki suomalaiset miehet ryyppää aamusta iltaan ja illasta aamuun?[/QUOTE]

Juuri näin, maailmani on juuri noin mustavalkoinen! Suomalaisen päihteidenkäytön tietäen vain ihmettelen miten palstalle ovat päätyneet vaan kaikkien raittiiden miesten vaimot tai miksi vain sellaiset vastailevat näihin ketjuihin.

Mitä nyt lonkun pari viikonloppuna? Edes sitäkään? Ukko on yllättänyt mukavasti näin raskauden aikana, kun ei ole ollut haluja tissutella, saatika tirvaista mitään megakännejä joka perjantai-lauantai-sunnuntai välillä.

no meillä
Jos on töitä seuraavana päivänä,mies ei juo mitään mutta arkivapailla / viikonloppuvapailla ottaa kyllä viiniä / kaljaa. Humalaan asti ei vedä mutta mun mielestä silti liikaa...

Yhteistyössä