Pohjois-savo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmetteliä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistä päin Pohjois-savoa olette? Onko paikkakunta Rautavaara tuttu? Kävimme kesällä siellä ja oli hyvinkin mielenkiintoisen oloinen paikkana! Mutta, millainen paikka on?

[QUOTE="vieras";24420675]piskuinen kylä keskellä ei mitään. Siinäpä Rautavaarasta tärkeimmät asiat.[/QUOTE]

Oletko itse paikkakuntalainen? Haluaisin tietää kylästä vähän enemmän! Millainen on paikkana asua?

En asu paikkakunnalla ja olen vain ajanut kyseisen keskittymän ohitse kerran tai pari. Muutama tuttavani on kotoisin kyseiseltä paikkakunnalta ja aikuistuttuaan ja perheet perustettuaan he ovat muuttaneet muille (isommille) paikkakunnille.

Valitettavasti en siis osaa vastata kysymykseesi :)

nuoriso joutuu muuttamaan varmasti sieltä pois. ei kai siellä muuta ole kuin lukio?
itse en muuttaisi, vaikka sais töitä. Mieluummin vähän isommalla paikkakunnalla, on lapsillekin kasvaessaan paremmat harrastus/koulutustsänssit :)

Itse käyn töissä siellä. Asun reilun sadan kilometrin päässä.
Oma näkemys on, että todellakin pieni ja melko hiljaisen oloinen kylä. Porukka pääosin senioreita. Varmaan peruskaupat löytyy ja isompiin voip ajella Nilsiään, Kuopioon jne..

Mitä se pikkukylissä nyt on, kaikki tuntee kaikki ja niin ees päin. Ihan mukavia ihmisiä musta siellä asuu. Eihän se oo ku asennekysymys, jos siellä mielii asua. Jos tykkää niin tykkää. That´s it. :)

[QUOTE="ihmetteliä";24421204]miksi et ole muuttanut sinne?[/QUOTE]

Siksi, kun meille tuli muutto työn perässä ihan toisaalle. :(

Vaikka toisaalta just tänne minä halusinkin. Tai ei, halusin Rautavaaralle. Ei kun tänne. Ei kun Rautavaaralle. :D En voi tajuta, miksi näitä paikkoja ei ole laitettu lähemmäs toisiaan... :)

Yhteistyössä