Minne ihmisillä on nykysin kiire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiire koska pitää elää elämää niinkuin aikakausilehdessä lukee, kiire koska on väsynyt syötyään vääränläistä ravintoa, joka väsyttää ja saa tekemään vääriä asioita ja valintoja, kiire koska ajaa elämää huonoon suuntaan typerillä valinnoilla, kiire koska pitää kuluttaa ja saada koko ajan parempaa, ostaa upeampaa, mennä kauas rentoutumaan, hankkia enemmän ja enemmän, kiire jotta saa suurempaa, kiire näyttää vielä paremmalta toisten silmissä ja kiire häivyttää elämän todellisuus teeskentelyyn, kiire unohtaa välinpitämättömyys, kuolema ja suru.

Mulla on ainakin tällainen arki: aamulla herätys ennen kuutta, jolloin alkaa se kamala kiire. Meidän tyttären herätys ja hoitoon vieminen, sitten ite töihin. Töissä on kamala kiire, töitä olis kahdelle mutta minä sen kaiken yksin hoidan. Töiden jälkeen vauhdilla hakemaan tyttö hoidosta, sitten kotiin tekemään äkkiä ruokaa ja siivoamaan jos on tarvis. Sitten kun mies tulee kotiin, hän jää hoitamaan meidän likkaa ja minä lähden kauppaan. Joskus joutuu suoraan töistä kaahaamaan kaupungille, että ehtii hoitamaan virastoasiat ajoissa. Tuntuu että ei ehdi hetkeäkään rauhassa ajattelemaan mitään omaan elämään kuuluvaa vaan kaikki pitää hoitaa robottimaisen tehokkaasti ja nopeasti. Sitten kun iltatoimet on tehty ja likka nukkumassa, on jo niin väsynyt ettei jaksa kuin istua sohvalla hetken tai mennä suihkun kautta nukkumaan. Ja taas sama alkaa seuraavana aamuna...minusta ainakin tuntuu että olen pelkkä kone, en ehdi edes harrastamaan mitään. Päivä täyttyy kaikista pienistä asioista joita nykyään ihmisiltä vaaditaan. Kaipailen niitä aikoja kun kotonamme oli vain lankapuhelin. Koskaan ei kukaan olettanut että olet aina tavoitettavissa...kolmen viikon loma oli ihanaa, olin vain kotona, istuin tytön kanssa hiekkalaatikolla ja katselin sinistä taivasta. Lomalta paluu oli jotain aivan kamalaa...

Sinulla ei ainakaan ole mikään kiire viesteistäsi päätellen. Oletko pitkäaikaistyötön? Syrjäytynyt?

just joo.. kiire on vain ihmisten tekosyy siihen ettei halua tehdä jotain muuta mitä pitäisi.. ei siihen tarvi olla syrjäytyny tai pitkäaikaistyötön..
ihmiset vain ovat keksineet tuommoisen hienon sanan kuin kiire.. ja sitähän hyödynnetään joka paikassa ja sit ihmetellään kovaan ääneen miks on työpaikkauupumuksia niin paljon ja työpaikoilla huonot ilmapiirit tms..

Samaa ihmettelen minäkin.Nykyään TEKEMÄLLÄ TEHDÄÄN se kiire jollei sitä muuten ole.Varsinkin lasten"kiireistä elämää"on joskus ihan sääli vierestä seurata.Tarvisi osata nauttia,vähintäänkin kiireettömistä viikonlopuista,ettei niitäkin"buukattaisi täyteen jotain ohjelmaa"....

No ainakin helsikiläisillä varmaan on kiire siksi koska aika siellä menee niin nopeaan. Tähän päätelmään tulin siitä kun meillä päivystyksessä oli asiakkaana helsinkiläinen (siis lomailulla meidän paikkakunnalla) joka jo vartin odottelun jälkeen alkoi natisemaan kun joutuu odottamaan ja eikö täällä tosiaan ole kuin YKSI lääkäri. No tunnin odoteltuaan tämä ko henkilö totesi että lähtee pois kun on jo puoli päivää odottanut eikä mitään ole tapahtunut. Eli vissiin helsinkiläisillä 1tunti = ½ päivää joten varmaan kiirettä piisaa jos meinaa kahdessa tunnissa vuorokauden hommat hoitaa. ;)