En tajua noita kaikenmaailman kekkereitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Tulee kutsuja kynttiläkutsuille, lastenvaatekutsuille, kippokutsuille... Eikö ihmiset osaa enää tavata itseään muuta kuin rahan, kulutuksen ja ostamisen merkeissä? Ei kukaan voi tarvita niin paljon tavaraa tai ei ainakaan oo järkevää ostaa niitä jostain ylihintasesta verkostomarkkinoinnista.

Ja sit on vielä nuo Sydänpyllyt, jotka myy niitä me&i-vaatteita ainakin nopeesti katsoen liki samaan hintaan kuin uusia. Onko ne nyt niitä onnettomia ihmisiä, jotka ostaa kutsuilta vaatteita voidakseen osallistua tähän sosiaaliseen tapahtumaan ja yrittävät myydä tarpeettomat vaatteet/rahoittaa kalliin harrastuksensa? En ikinä maksais käytetyistä vaatteista tuollasia hintoja, kun en maksa uusistakaan. Kirppikseltä löytyy samoja muutamalla eurolla.

Valottakaa mua, mikä tää idea on, näillä kutsuilla? Miks ei vaikka ompeluseuroja, joissa voi seurustella ja kahvitella sekä tehdä samalla jotain hyödyllistä? Neuloa sukkia keräyksiin tai tehdä lahjakonttiin tai omille lapsille vaatteita?

Mä en ole saanut kutsuja aikoihin. Saattaisin mennäkin, kun ei ole tullut varmaan kymmeneen vuoteen käytyä. Yleensä vaan kutsun kavereita meille kahville ja pullalle. Kai se sitten vaihtelee, että kuka milloinkin on myymässä? En jotenkaan kuulu piireihin, että saisin kutsuja.

mä olen kanssa niin kyllästynyt näihin. ja ne tuotteetkin sitten maksaa ihan sikana, eivätkä kuitenkaan ole sen parempia kuin jotkut kaupastakin ostetut halvemmat vastaavat tuotteet. mä nykyisin teen niin, että jos joku kutsuu, sanon heti että voin tulla, mutta että mä en osta mitään. kutsuja sitten saa päättää miten suhtautuu asiaan.

hyvin harvoin tuollaisia kutsuja tulee. Ex-anoppi on partylite-konsultti ja sen kautta voi tilata kynttilöitä ilman kutsujakin, mutjoskus onkiva pitää itsekin kutsut. Me&I-kutsuilla en ole ikinä käynyt, ei ole mun kaveripiirissä in-juttu. Tuppereilla olen käynyt joskus vuosia sitten enemmäkin, nykyään ei kukaan niitäkään pidä.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24401946:
mä olen kanssa niin kyllästynyt näihin. ja ne tuotteetkin sitten maksaa ihan sikana, eivätkä kuitenkaan ole sen parempia kuin jotkut kaupastakin ostetut halvemmat vastaavat tuotteet. mä nykyisin teen niin, että jos joku kutsuu, sanon heti että voin tulla, mutta että mä en osta mitään. kutsuja sitten saa päättää miten suhtautuu asiaan.

Mä olen töissä nähnyt jotain kynttiläesitteitä ja mietiskelin, että kuka maksaa liki 50 euroa kynttilästä, mutta oishan se jännä nähdä moinen livenä.

Tunnustan :) Käyn Me&I kutsuilla, jopa 150 kilsan päässä! Ja ostanki joka kerta jotain. Minulle nuo kutsut ovat se ainutlaatuinen tilanne nähdä lapselliset ystävät kerralla, samalla tavalla kun kouluaikoina. On muuten yllättävän vaikeaa järjestää tilaisuutta muutoin (syystä tai toisesta), jossa olisi suurin osa näistä ystävistä paikalla. Noilla kutsuilla yleensä on :) Silloin kun kutsut on, tuleekin viivyttyä koko päivä...

Mä olen töissä nähnyt jotain kynttiläesitteitä ja mietiskelin, että kuka maksaa liki 50 euroa kynttilästä, mutta oishan se jännä nähdä moinen livenä.

kyllä ihmiset on kuule niin sokeita, että kun esittelijä kehuu tuotteen maasta taivaaseen ja morkkaa kaupan tuotteet, niin pakkohan se sitten on ostaa. mun ystävä on ostanut kahden vuoden aikana noita partyliten tuotteita 3000 eurolla

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24402098:
kyllä ihmiset on kuule niin sokeita, että kun esittelijä kehuu tuotteen maasta taivaaseen ja morkkaa kaupan tuotteet, niin pakkohan se sitten on ostaa. mun ystävä on ostanut kahden vuoden aikana noita partyliten tuotteita 3000 eurolla

Mitä tuotteita partylitellä on? Neuvos tyhmää.

Nuo lastenvaatekutsut minä kyllä ymmärrän, kun kuitenkin on paljon paikkakuntia joilla lastenvaatteitta ei juurikaan myydä, joten täytyy jokatapauksessa lähteä johonkin kauemmaksi tai tilata netistä. Ylipäätään millään kutsuilla ei ole ollut ostopakkoa, päinvastoin. Eipä noita monia kutsuja vuodessa tule, enkä itse ole järjestänyt vuosiin ainoitakaan, joten en ole kokenut rasitteeksi. Toisaalta me ollaan kyllä järjestetty kavereiden kanssa esim. leivonta- ja ompelukutsuja ja jopa niin hyvällä menestyksellä, että eräs ystäväni, joka aiemmin ei osannut ommella ollenkaan (käynyt ainoastaan sen kolmannen luokan pakollisen tekstiilityöjakson) ompelee nykyään lastenvaatteita ihan itse. Mutta ilmeisesti kuulun siihen vähä-älyisten insinöörien porukkaan, vaikka mulla ei olekaan sairaanhoitajamiestä...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24402098:

Minä voin myöntää, että poltan noita partyliten kynttilöitä, ne ovat minusta parhaita ja vastaavia ei kyllä kaupasta saa, etenkin kun tykkään noista tuoksukynttilöistä. Kaupoista saatavat tuoksut ovat yleensä kaameita ja useinmiten löytyy vain muutamaa tuoksua, partylitellä tuoksuvalikoima on laaja.

[QUOTE="shihtzu";24402151]Minä voin myöntää, että poltan noita partyliten kynttilöitä, ne ovat minusta parhaita ja vastaavia ei kyllä kaupasta saa, etenkin kun tykkään noista tuoksukynttilöistä. Kaupoista saatavat tuoksut ovat yleensä kaameita ja useinmiten löytyy vain muutamaa tuoksua, partylitellä tuoksuvalikoima on laaja.[/QUOTE]

Ne kynttilät vielä menettelee, vaikka kyllä laadukkaita kynttiöitä saa muualtakin, mutta ne "somisteet". Meinasin tikahtua nauruun viime talvena kutsuilla, kun esittelijä esitteli kynttilänjalkoja jotka olivat "köyhän hopeaa" ja kertoi että tämä on ihan viimeisin tä muotia, eikä vielä saa oikein mistään kaupoistakaan ja kuinka ne hänen myymänsä ovat erityisen huolellisesti tehty käsityönä. Olen ostanut samantyylisiä kynttilänjalkoja jo pari-kolmevuotta sitten (sisustuslehdissä ollut jo monena vuonna) ja ne hänen esittelemänsä käsityönä tehdyt sisälsivät ensinäkin pahvisen pohjan, joka näkyi myös ylhäältä päin katsottuna, sekä pienen tarran jossa luki made in China. Hintaa noilla hirvityksillä oli yli sata euroa.

[QUOTE="shihtzu";24402151]Minä voin myöntää, että poltan noita partyliten kynttilöitä, ne ovat minusta parhaita ja vastaavia ei kyllä kaupasta saa, etenkin kun tykkään noista tuoksukynttilöistä. Kaupoista saatavat tuoksut ovat yleensä kaameita ja useinmiten löytyy vain muutamaa tuoksua, partylitellä tuoksuvalikoima on laaja.[/QUOTE]

En taida olla ihan pro noissa kynttilähommissa, enkä muutenkaan harrasta tuoksukynttilöitä astmaatikko miehen kanssa, mutta on ne niin älyttömän hintasia ne kynttilät että johan ne sais kestää polttaa loppuiän että niitä ois järkee ostaa verrattuna kaupan kynttilöihin. Ja jos edes olisivat esim. jotain kotimaista käsityötä tms. josta ois järkeä maksaa, mutta siis jos ne on käsityönä Kiinassa tehty niin joku pikkulapsi kätevin pikkukätösinhän niitä on varmaan näprännyt, tai jos aikuinen, niin ainakin poljetuin oikeuksin ja huonolla palkalla. Mihinhän taskuun ne kalliista hinnoista jäävät rahat valuu...

Kotihoidontuki ei riitä, joten äidit koittavat tienata lisää rahaa myymällä jotain. Ei mun mielestä yhtään pöllömpi juttu, jos silti tavataan muutenkin kuin noiden myyntikekkereiden merkeissä.

Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että lähipiirissäni ei ole niin pöljää väkeä, että olisivat menneet mukaan johonkin verkostomarkkinointi- tai pyramidihuijaustuubaan. Tai siis ainakaan eivät ole sentään niin pöljiä, että tyrkyttäisivät samaa soosia läheisilleen. Sinänsä se on ihan se ja sama mitä vapaa-ajallaan touhuavat, kunhan eivät sillä muita ala rasittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24403292:
kynttilöitä ja somisteita. noita somisteita et juuri alle 50 euron saa minkään laista
"Somisteet" on varmaan jotakin sellaista, jota yksikään koiraspuolinen ei ikinä edes tajuaisi kaivata?

[QUOTE="vieras";24402189]Ne kynttilät vielä menettelee, vaikka kyllä laadukkaita kynttiöitä saa muualtakin, mutta ne "somisteet". Meinasin tikahtua nauruun viime talvena kutsuilla, kun esittelijä esitteli kynttilänjalkoja jotka olivat "köyhän hopeaa" ja kertoi että tämä on ihan viimeisin tä muotia, eikä vielä saa oikein mistään kaupoistakaan ja kuinka ne hänen myymänsä ovat erityisen huolellisesti tehty käsityönä. Olen ostanut samantyylisiä kynttilänjalkoja jo pari-kolmevuotta sitten (sisustuslehdissä ollut jo monena vuonna) ja ne hänen esittelemänsä käsityönä tehdyt sisälsivät ensinäkin pahvisen pohjan, joka näkyi myös ylhäältä päin katsottuna, sekä pienen tarran jossa luki made in China. Hintaa noilla hirvityksillä oli yli sata euroa.[/QUOTE]

ja sitten se paljon mainostettu takuu, on ihan täyttä huuhaata, kyllä esittelijä aina jonkun porsaan reiän löytää, ettei tuotetta tarvii korvata, jos se ei toimi niin kuin on luvattu

Yhteistyössä