tyttäreni (20) seurustelee 35-vuotiaan miehen kanssa. Mitä voin tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24397523]Tapansa kullakin. Toiset tykkää vanhemmasta, toiset nuoremmasta ja toiset omanikäisestä.[/QUOTE]

45-v. ja 60-v. kuitenkin varmasti tietavat mita tahtovat. Valitettavasti vaan moni nuori tytto lahtee sen ensimmaisen miehen mukaan joka vahan kiinnostusta osoittaa.
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24397526]Mieshän voi olla työtön vaikka siksi, että on itse ottanut lopputilin työpaikastaan tai on vaihtamassa työpaikkaa. Ja miksi ihmeessä seurustelun pitäisi toivoa loppuvan, jos heillä kerran hyvin menee?[/QUOTE]

Koska 20-v. on aivan eri elamantilanteessa 35-v. verrattuna.
 
"Vieras"
Riippuu kyllä vähän tilanteesta. Välillä tuollainen ikäero tuntuu kyllä liian suurelta, mutta joillain se voi ihan oikeasti toimia. 20-vuotias neitokainen ei kyllä välttämättä vielä itse kykene näkemään, että onko tossa oikeasti mitään järkeä vai ei. Jos sinä äitinä tunnet, että tuossa suhteessa mättää jokin, niin et oikein voi kun vaivihkaa mainita tyttärellesi asioita, jotka hommassa voisi mättää, mutta silti muista kertoa, että hänen onnensa on kuitenkin loppupeleissa sinunkin onnesi. Tarkoitus ei ole loukata ketään 20-vuotiasta sanomalla, että heidän elämänkokemuksensa, ja maailmankatsomuksensa ei ehkä ole riittävää vielä arvioimaan tuollaista tilannetta, sillä usein ei vanhempikaan ihminen kykene tekemään sitä oikeaa päätöstä, mutta kyllä iso osa 30-vuotiasta voi sanoa, että kykenevät tekemään järkevämpiä päätöksiä 30-vuotiaana, kuin olisivat kyenneet 20 vuotiaina... Sitä ei vaan silloin 20 vuotiaana vielä itse useinkaan tajua.
 
"vieras"
[QUOTE="Miia";24397588]Anna olla. Sun likkas on aikuinen jo. Ite tapasin 16 vuotiaana 32 v miehen ja edelleen ollaan yhessä. 10 v kohta takana :) :p[/QUOTE]

Täysi-ikäisyys ja aikuisuus eivät kyllä varsinkaan nykypäivänä kulje läheskään aina käsi kädessä.
 
ulkonainen
[QUOTE="vieras";24397580]Mutta tuossa on kuitenkin molemmat täysi-ikäisiä. Ja täysi-ikäinen on holhouksen alaisia poikkeustapauksia lukuunottamatta myös täysivaltainen, eli saa itse päättää omista asioistaan.[/QUOTE]

Tiedan etta 20-v. on taysi-ikainen, silti uskallan vaittaa etta moni sen ikainen tekee asioita joita tulee katumaan myohemmalla ialla. Omanarvontunto on myos monilla viela hukassa ja valitaan epamaarainenkin mies vain jotta paastaan seurustelemaan.
 
"Miia"
[QUOTE="vieras";24397593]Täysi-ikäisyys ja aikuisuus eivät kyllä varsinkaan nykypäivänä kulje läheskään aina käsi kädessä.[/QUOTE]

No mut tuon likan äiti ei oo velvollinen puuttuu niiden väliin!
 
ulkonainen
[QUOTE="Miia";24397620]No mut tuon likan äiti ei oo velvollinen puuttuu niiden väliin![/QUOTE]

Ei olekaan, mutta huolestunut han saa olla. Ja voi ainakin yrittaa ohjata tytartaan oikeaan suuntaan.
 
"pöö"
Voithan sä yrittää jutella tyttäresi kanssa, että nauttisi nuoruudestaan, seurustelisi enemmän kavereidensa ja ikäistensä miesten kanssa. Kyllä 20- ja 35-vuotias nainen ja mies ovat normaalisti hyvin erilaisissa elämäntilanteissa.

Musta olisi ihan kauheaa, jos mulla nyt (35-vuotias olen) olisi 50-v mies! :LOL:
 
ulkonainen
[QUOTE="pöö";24397679]Voithan sä yrittää jutella tyttäresi kanssa, että nauttisi nuoruudestaan, seurustelisi enemmän kavereidensa ja ikäistensä miesten kanssa. Kyllä 20- ja 35-vuotias nainen ja mies ovat normaalisti hyvin erilaisissa elämäntilanteissa.

Musta olisi ihan kauheaa, jos mulla nyt (35-vuotias olen) olisi 50-v mies! :LOL:[/QUOTE]

Niinpa. Katselin juuri Suomen lomalla jotain juorulehtea ja siina komeilivat Tauski ja joku Henna (en ole ihan varma nimista). Ikaeroa se 20 vuotta. Olivat kuin eri maailmoista ja kylla hieman ne kuvatkin allotti. Ihan kuin isa ja tytar.
 
"hmm"
[QUOTE="pöö";24397679]
Musta olisi ihan kauheaa, jos mulla nyt (35-vuotias olen) olisi 50-v mies! :LOL:[/QUOTE]

Eikö tossa vaiheessa kyseessä ole jo aikuiset samalla viivalla olevat ihmiset, toisin kuin että toinen ois 20v kakara.
 
Alkuperäinen kirjoittaja asian vierestä;24397753:
Miksi sulla on pedofiilin kuva avatarissa?
Michael EI ollut pedofiili. Hänet on oikeudessa todettu SYYTTÖMÄKSI. Lisäksi Jordy Chandlerin isä teki pian Michaelin kuoleman jälkeen itsemurhan. Taisi olla omantunnon tuskia, kun rahanahneena syytti Michaelia poikansa hyväksikäytöstä ja aiheutti Michaelille valheillaan hirveästi ongelmia ja raskaita vuosia.
 
Ja jatkan vielä, että Jordan Chandler on itse todennut, että ne pedofiliasyytteet olivat VALHEITA. Perheen tarkoituksena oli vain kiristää Michaelilta rahaa. MJ oli hyväntahtoinen ihminen, joka tahtoi vain auttaa muita ja sitten sai kärsiä itse hyväntahtoisuudestaan. :(
 
En ymmärrä näitä äitejä jotka puuttuvat aikuisten lastensa elämään..
Ei yksikään äiti voi valita lapselleen puolisoa oman mielensä mukaan,eikö ole tarkoitus,että lapsi elää sen hyväksi katsomansa ihmisen kanssa eikä hänen äitinsä? :D
 
"vieras"
Meillä on miehen kanssa ikäeroa 16 vuotta. En hakenut isää, en ole naiivi tai vietävissä. Rakastuin ihmiseen jonka ikää en tavatessani tiennyt. Tiesin vain että tuon haluan ja rakkaus on molemminpuolisesti kestänyt 15 vuotta.

Ei ole syytä sekaantua aikuisten ihmisten rakkauselämään.
 
JONSERED Karhunkantaja
Koska 20-v. on aivan eri elamantilanteessa 35-v. verrattuna.
Kuinka niin? Jos vaikka asuvat ja elävät yhdessä, on molempien elämäntilanne aika saman tyyppinen...

Ja miksi kaikkien pitäisi olla aina keskenään ulkoisesti samanlaisia tai samassa elämäntilanteessa tai muuta samanlaista. Homogeenisyyttä vaaditaan jo heterosuhteisiinkin.
 
ulkonainen
Kuinka niin? Jos vaikka asuvat ja elävät yhdessä, on molempien elämäntilanne aika saman tyyppinen...

Ja miksi kaikkien pitäisi olla aina keskenään ulkoisesti samanlaisia tai samassa elämäntilanteessa tai muuta samanlaista. Homogeenisyyttä vaaditaan jo heterosuhteisiinkin.
Tarkoitin etta se 35-v. on jo luultavasti kokenut jos jonkinmoista ja hanella lienee kokemusta ihmissuhteista, kun taas se 20-v. on viela taysi raakile. Tama asettaa alkuunsa heidat taysin eriarvoiseen asemaan.
 

Yhteistyössä