Mikä välitilan laatta keittiöön, kun taso on laminaatti pähkinä ja ovet ovat valkoiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis lähinnä värisävyä haen, mikä sopii? Lattia on öljytty tammi. Haluaisin keittiöön tunnelmaa ehkä myös vanhanajan tunnelmaa. Mikä sävy/väri ois hyvä? Päätös pitää tehdä tänään.

No se riippuu niin monesta..

Onko valoisa vai ei valoisa keittiö? Jos on riittävästi valoa, laatta voi olla tummempikin, mutta jos on pimeä keittiö jo muutenkin, niin ei kantsi imeä sitä valoa enää tuohon laattaan eli sillon joku vaaleampi.

Niin joo, eli keittiö on ns. putken mallinen tai rinnakkaiskeittiö, mikskä sitä sanois. I kirjaimen muotoinen. Sit aika kaukana on ikkuna ja pöytä. Eli siinä keittiön työskentely alueella siinä I:ssä ei ole mitään ikkunaa vieressä vaan se on toisessa päädyssä. Ikkunan ja I:n välissä on vielä kulku olkkariin

Mä mietin samaa. Ja oikeastaan pohdin, että mitä materiaalia siihen laittais. Laminaatit on rumia, laattaakaan en haluis, siitä tulee mulle niin vessa-fiilis, lasi taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi. Alle jäis nätti paneeli, joka saa kyllä näkyäkin.

Ja jos siihen kaakeliin päätyy, niin millasta sinne muka laittais? Joku kiven näkönen olis hieno, mut karkeeta kiveä ei tietenkään oo sit taas niin kiva putsata ruokaroiskeista.

Tai sit on niitä kaikenmaailman kuviolevyjä, mut ei nekään meidän keittiöön oikeen sovi. Tosi vaikea tilanne :D

Mä laitoin räväkät turkoosit, kun oli tumma taso ja valkoiset korkeakiiltoiset kaapit, oli ihana :D Mutta siis ei ihan teidän tyyliä... Entäs miten olisi sellainen rustiikki kivilaatta :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24389151:
guuglasin, kun en osannu selittää. Tossa on semmonen välitilalaatta, jota tarkotin:

Google Images

joo, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Onko tuo sit tarpeeks vanhanajan näköistä? Tosiaan, ehkä sen laatan pitää olla suht vaaleaa, koska muuten putki voi tuntua pimeältä ja synkältä. Onko mosaiikki muuten "vanhannäköistä" teidän mielestä? Laminaatti ihan budjettisyist, jos ois rahaa, tulis kivitaso. Haluan laatan välitilaan.

Mä mietin samaa. Ja oikeastaan pohdin, että mitä materiaalia siihen laittais. Laminaatit on rumia, laattaakaan en haluis, siitä tulee mulle niin vessa-fiilis, lasi taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi. Alle jäis nätti paneeli, joka saa kyllä näkyäkin.

Ja jos siihen kaakeliin päätyy, niin millasta sinne muka laittais? Joku kiven näkönen olis hieno, mut karkeeta kiveä ei tietenkään oo sit taas niin kiva putsata ruokaroiskeista.

Tai sit on niitä kaikenmaailman kuviolevyjä, mut ei nekään meidän keittiöön oikeen sovi. Tosi vaikea tilanne :D

Onko liian moderni, jos laittaa sen paneelin päälle vain lasilevyn? :)

Mulla oli ed. keittiössä karkeapintainen kivilaatta välitilassa. Onhan siinä sen putsaamisessa haastetta, mut totesin, et aika hyvin se lähti, kun ei ees yrittäny millään räteillä (joista jää vaan nukkaa pintaan), vaan melko märällä tiskiharjalla. :D

meillä on korkeakilltoiset valkoise ovet ja työtaso massiivipähkinää. välitila laitettiin isoa kiil'v'' valkoisaa laataa poikittain tiiliseinämäisesti ladottuna. oon ollu tosi tyytyväinen.
meillä kns tommonen tupla-i-mallinen keittiö ja kun valo tulee vaan yhdestä päädystä niin tosiaan kannattaa laittaa vaaleeta se välitila, mut silleen että sopii ovien tyyliin myös

joo, ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Onko tuo sit tarpeeks vanhanajan näköistä? Tosiaan, ehkä sen laatan pitää olla suht vaaleaa, koska muuten putki voi tuntua pimeältä ja synkältä. Onko mosaiikki muuten "vanhannäköistä" teidän mielestä? Laminaatti ihan budjettisyist, jos ois rahaa, tulis kivitaso. Haluan laatan välitilaan.

Minusta tuo on vanhahtavampaa kuin mosaiikki. :) Mutta ehkä mun mielipide vain.

Ehkä pikkasen harmittaa, kun en itselle tuota laittanu, vaan päädyin just siihen mosaiikkiin. :D (osittain tosin pakotettuna, kun se laatta, joka oli alunperin valittu, osoittautui seinäänlaittohetkellä vialliseksi ja jouduin lähteä ostaa puolessa tunnissa meille uudet. Joten ei paljon valittu semmosia, joissa on pitkä toimitusaika..).

jOnko mosaiikki muuten "vanhannäköistä" teidän mielestä? Laminaatti ihan budjettisyist, jos ois rahaa, tulis kivitaso. Haluan laatan välitilaan.
Osa mosaiikeista on vanhan näköistä. Kannattaa kierrellä laattakaupoissa katselemassa poistoeriä. Välitilaan menee tosi vähän niitä laattoja, sopivan pienen jäännöserän voi saada ihan pilkkahintaan. Mosaiikissa on se etu, ettei sitä juurikaan tarvitse leikellä, eikä tarvitse ostaa ylimääräistä varaa juurikaan sen takia.

Mä mietin samaa. Ja oikeastaan pohdin, että mitä materiaalia siihen laittais. Laminaatit on rumia, laattaakaan en haluis, siitä tulee mulle niin vessa-fiilis, lasi taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.

Lasi on kuulemma tosi karsea jos yhtään meinaa kokkailla tai leipoa siinä tasolla. Kaikki roiskeet näkyy tosi hyvin ja on hankala saada siistiksi niin ettei jää viiruja. Omaa kokemusta ei ole mutta parin kaverin olen tuota kuullut manaavan. Toki roiskeet näkyy muistakin materiaaleista mutta esim. laatasta pieni vesitippa kuivuu itsekseen pois jättämättä selkeää jälkeä, lasiin jää tiplu.

[QUOTE="heh";24389215]Lasi on kuulemma tosi karsea jos yhtään meinaa kokkailla tai leipoa siinä tasolla. Kaikki roiskeet näkyy tosi hyvin ja on hankala saada siistiksi niin ettei jää viiruja. Omaa kokemusta ei ole mutta parin kaverin olen tuota kuullut manaavan. Toki roiskeet näkyy muistakin materiaaleista mutta esim. laatasta pieni vesitippa kuivuu itsekseen pois jättämättä selkeää jälkeä, lasiin jää tiplu.[/QUOTE]

Kiitos tästä valistuksesta! Nyt kun ajattelen, niin niinpäs jääkin, joten hyvä, että mainitsit. Ja lasi vois olla muutenkin vähän liian moderni meille.

Noista mosaiikeista ei osaa sanoa onko ne vanhannäkösiä, pitäis nähdä livenä, kuva valehtelee niin paljon. Kaikki mosaiikki ei tosiaankaan ole vanhannäköistä. Ja ne valkoset laatat oli musta hieman sellaset posliiniset vanhahtavat, mut enemmänkin sellaset seitkytluvun laatat, meidän vanhassa asunnossa on melkeen samanlaiset keittiössä ja samaa kylppärissä ja ihan alkuperäset 70 -luvulta ovat.

Suosittelen myös kiertämään kaikki rautakaupat läpi, loppueriä ja muilla tarjouksilla voi saada tosi edullisesti, tosi hienoakin. :)

Kiitos tästä valistuksesta! Nyt kun ajattelen, niin niinpäs jääkin, joten hyvä, että mainitsit. Ja lasi vois olla muutenkin vähän liian moderni meille.

Noista mosaiikeista ei osaa sanoa onko ne vanhannäkösiä, pitäis nähdä livenä, kuva valehtelee niin paljon. Kaikki mosaiikki ei tosiaankaan ole vanhannäköistä. Ja ne valkoset laatat oli musta hieman sellaset posliiniset vanhahtavat, mut enemmänkin sellaset seitkytluvun laatat, meidän vanhassa asunnossa on melkeen samanlaiset keittiössä ja samaa kylppärissä ja ihan alkuperäset 70 -luvulta ovat.

Suosittelen myös kiertämään kaikki rautakaupat läpi, loppueriä ja muilla tarjouksilla voi saada tosi edullisesti, tosi hienoakin. :)

Hercule Poirotilla on keittiössä semmoset laatat. :D

(no juu, eli siis ajottuu myös sisustuksiin ennen seitkylukua :D:D Tosin ei tuo kovin vanhaa vielä oo.)

Yhteistyössä