Tekisitkö lastensuojelu ilmoituksen tälläisistä asioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mietin vain että tekisinkö turhasta asiasta..
Itseä nuo asiat häiritsee todella paljon..
Eli
vanhemilla 3 lasta,äiti tukistelee,antaa luunappia sorimille ja napsii muutenkin käsille jos lapset tekee jotain pahaa(tekee myös vieraiden lapsille tuota luunapin antamista jos hänellä hoidossa)
Lapset 1-5 vuotiata,opetettu kiroilemaan,näyttämään keskisormea yms se aikuisten mielestä hienoa.
Lapset löytävät kaljalaatikon vaikka pihalta niin hokevat tämä on meidän isin ja äitin pitää viedä kaljaa niille.
Tuossa nyt jotain..
Vai jätänkö tekemättä?

En.

Tuskin kukaan "opettaa" lapsille kiroilua ja keskisormen näyttämistä. Monikaan vanhempi ei tarpeeksi kiellä lapsiaan ainakaan toisten edessä.

Ja on minunkin lapsi sanonut kaupassa että "ostatko äiti taas kaljaa paljon"

En.

Tuskin kukaan "opettaa" lapsille kiroilua ja keskisormen näyttämistä. Monikaan vanhempi ei tarpeeksi kiellä lapsiaan ainakaan toisten edessä.

Ja on minunkin lapsi sanonut kaupassa että "ostatko äiti taas kaljaa paljon"

Äiti varta vasten opettanut sitä nuorintakin nyt että näytä isille keskaria näytä,sano isille haista paska.
Tuollaisia siis opettamalla opettavat,jos lapset näyttävät noita niin kauhea nauru hyvä tyttö jne!

Eli lapsia saa tukistella ihan onnettomista syistä jos lautanen tipahtaa latialle yms?
Ok..
Taidan huomenna soittaa joka tapauksessa,käykööt joku tarkistamassa jos heistä asiat ok niin sitten se on ok..

Muista että nimesi jää sinne. Perheellä oikeus tietää ilmoittaja.
Jos juttu onkin vaan "nahka", tuskin kovin hyvällä sinua enää sen jälkeen katsovat...

Mutta kuulostaa hieman epäilyttävältä joo ko. perheen touhu, siis vanhempien käytös...
Mut on munkin poika 3v kysynyt ruokapöydässä vesilasin mun kädessä nähtyään, "äiti juokko tiileriä?" Ja mä oon nyt kesällä juonu siiderii tasan yhden kerrallaan (siis 1/ilta), muutaman kerran.
Lapsethan puhuu mitä sattuu...
Vanhempien suusta tuleva teksti ei sen sijaan ole missään määrin hyväksyttävää. Mä puhun välillä ku merirosvo, mut en mä sitä lapselleni opeta, ja pyydän anteeksi häneltä, jos sattuu kuulemaan...

[QUOTE="...";24383276]Muista että nimesi jää sinne. Perheellä oikeus tietää ilmoittaja.
Jos juttu onkin vaan "nahka", tuskin kovin hyvällä sinua enää sen jälkeen katsovat...[/QUOTE]

Väärin. Yksityishenkilö voi tehdä nimettömänä ilmoituksen.

[QUOTE="...";24383276]Muista että nimesi jää sinne. Perheellä oikeus tietää ilmoittaja.
Jos juttu onkin vaan "nahka", tuskin kovin hyvällä sinua enää sen jälkeen katsovat...

Mutta kuulostaa hieman epäilyttävältä joo ko. perheen touhu, siis vanhempien käytös...
Mut on munkin poika 3v kysynyt ruokapöydässä vesilasin mun kädessä nähtyään, "äiti juokko tiileriä?" Ja mä oon nyt kesällä juonu siiderii tasan yhden kerrallaan (siis 1/ilta), muutaman kerran.
Lapsethan puhuu mitä sattuu...
Vanhempien suusta tuleva teksti ei sen sijaan ole missään määrin hyväksyttävää. Mä puhun välillä ku merirosvo, mut en mä sitä lapselleni opeta, ja pyydän anteeksi häneltä, jos sattuu kuulemaan...[/QUOTE]

Olen perheen "kaveri" ja käyn heillä paljon.
Tiedän siitä että heillä menee noin 1-3 kaljalaatikkoa viikossa,isä juo yleensä ja on sen näköinen turvonnut,äiti lipittelee niitä siidereitään.
Lapset tuovat jääkaapista kaljaa yms vanhemmilleen kun pyytävät,siitä ilmeisesti tullut tuo että pihalla kaljalaatikon,pullon yms nähtyään toteavat sen kuuluvan isille/äitille..
Toivon mukaan äidin siiderin lipitys nyt kuitenkin loppuu taas kun on raskaana miehelle jonka kanssa seurusteli kuukauden kaksi.
On tuosta lapsien kiroamaan opettamisesta yms sanottu heille mutta olemme kateellisia heille..Ei sitten kukaan ole alkanut vääntämään kun eivät itsetajua miltä näyttää lapsi joka menee kouluun hokien haista paska,haista vittu,keskarit ojossa kun nyt leikkipuistossa ne käytössä muille lapsille=(

[QUOTE="nora";24383322]meidänkin poika(7v) on satuillut kuraattorille,että isi heittelee meillä huonekaluja kun juo kaljaa.Ei pidä paikkaansa.[/QUOTE]

nyt ei ole lasten satuilusta kyse,istunut itse vieressä kun näin tapahtuu.
Lapset ovat tosin oppineet sanomaan kun jotain vahinkoa tapahtuu että äkkiä korjata ennenkuin äiti tulee ja vie tukasta.
Sitä en tiedä kuinka moni sen asian ottaa tosissaan kun on lasten kanssa tekemisissä ja joku tavara vaikka tipahtaa lapsilta lattialle.

Olen perheen "kaveri" ja käyn heillä paljon.
Tiedän siitä että heillä menee noin 1-3 kaljalaatikkoa viikossa,isä juo yleensä ja on sen näköinen turvonnut,äiti lipittelee niitä siidereitään.
Lapset tuovat jääkaapista kaljaa yms vanhemmilleen kun pyytävät,siitä ilmeisesti tullut tuo että pihalla kaljalaatikon,pullon yms nähtyään toteavat sen kuuluvan isille/äitille..
Toivon mukaan äidin siiderin lipitys nyt kuitenkin loppuu taas kun on raskaana miehelle jonka kanssa seurusteli kuukauden kaksi.
On tuosta lapsien kiroamaan opettamisesta yms sanottu heille mutta olemme kateellisia heille..Ei sitten kukaan ole alkanut vääntämään kun eivät itsetajua miltä näyttää lapsi joka menee kouluun hokien haista paska,haista vittu,keskarit ojossa kun nyt leikkipuistossa ne käytössä muille lapsille=(

Oletko perheen ystävä?
Siinä tapauksessa miksi et tarjoaisi apuasi? Kerro huolesi ja tarjoa apua, voihan olla että vanhemmat ovat väsyneitä. Kerro että ulkopuolisen silmin tilanne alkaa lipua holtittomuuden puolelle.

[QUOTE="ÖÖÖ";24383339]Oletko perheen ystävä?
Siinä tapauksessa miksi et tarjoaisi apuasi? Kerro huolesi ja tarjoa apua, voihan olla että vanhemmat ovat väsyneitä. Kerro että ulkopuolisen silmin tilanne alkaa lipua holtittomuuden puolelle.[/QUOTE]

Olen yhden lapsen kummi ja käyn heillä juuri sen takia että saan edes vähän sille tytölle puhuttua "nättiä" tekstiä.
Ei heillä ole mitään ongelmia,kaikki jotka sanovat heille asioista ovat kateellisia paskoja heidä mukaansa.
Olen monesti itse tuon tukistamisen tapahtuessa mennyt ottamaan kädestä äitiä ja sanonut että annan nyt hemmetti olla vastaus älä puutu meidän asioihin.

Olen yhden lapsen kummi ja käyn heillä juuri sen takia että saan edes vähän sille tytölle puhuttua "nättiä" tekstiä.
Ei heillä ole mitään ongelmia,kaikki jotka sanovat heille asioista ovat kateellisia paskoja heidä mukaansa.
Olen monesti itse tuon tukistamisen tapahtuessa mennyt ottamaan kädestä äitiä ja sanonut että annan nyt hemmetti olla vastaus älä puutu meidän asioihin.

todennäköisesti välisi katkeavat sekä perheeseen ja kummilapseesi tuon ls ilmoituksen jälkeen.

Miltä näyttää, tapahtuuko kotona vielä pahempaa kuin tukistaminen .. kun tukistaminen on heidän mielestään noin arkipäiväistä että tekee jopa vieraan edessä?

Tulee vaan mieleen että mitä tapahtuu sitten kun kukaan ei näe...

Itse tekisin nyt niin että tarkkailisin vielä tilannetta ja aktiivisesti juuri siltä kantilta että onko niillä lapsilla kaikki hyvin. Pelkkä kiroilu ja keskarien heiluttaminen ei ole huolestuttavaa. Se, että lapset olisivat arkoja, sisäänpäinkääntyneitä, säikkyjä .. se olisi. Ja tietenkin fyysiset todisteet ; ruhjeet ja mustelmat.

[QUOTE="vieras";24383352]Tee ls-ilmoitus. Sossut arvioivat siinä, onko tarvetta ls-toimenpiteille. Saat asian pois omaltatunnoltasi.[/QUOTE]

Niin juuri päätin että teen,jos heidän mielestään asiat ok niin sitten ne on..
Toivottavasti juttelevat lasten kanssa.

[QUOTE="Sama";24383366]Miltä näyttää, tapahtuuko kotona vielä pahempaa kuin tukistaminen .. kun tukistaminen on heidän mielestään noin arkipäiväistä että tekee jopa vieraan edessä?

Tulee vaan mieleen että mitä tapahtuu sitten kun kukaan ei näe...

Itse tekisin nyt niin että tarkkailisin vielä tilannetta ja aktiivisesti juuri siltä kantilta että onko niillä lapsilla kaikki hyvin. Pelkkä kiroilu ja keskarien heiluttaminen ei ole huolestuttavaa. Se, että lapset olisivat arkoja, sisäänpäinkääntyneitä, säikkyjä .. se olisi. Ja tietenkin fyysiset todisteet ; ruhjeet ja mustelmat.[/QUOTE]

äiti ei todellakaan häpeile antaa luunappia toisten lapsille jos heillä käymässä vaikka lapsen äiti/isä vieressä.
joten eikö siitä voi päätellä jo jotain?

Aloituksen perusteella en tekisi. Tässäkin jutussa kuitenkin kokoajan tulee lisää ja lisää syitä, joten en osaa sanoa milloin se raja ylittyy, että ilmoituksen tekisin.

Yhteistyössä