Saippuakuplat puistossa

  • Viestiketjun aloittaja pupla
  • Ensimmäinen viesti
pupla
Jos puistossa puhaltelette lastenne kanssa saippuakuplia, niin saako muut lapset tulla siihen vai ovatko ne kuplat omianne?

Oltiin eilen puistossa. Siellä yks äiti puhalteli saippuakuplia ja lapseni meni mukaan juoksemaan niiden perässä. Tää äiti ärähti, että mene muualle, nämä ovat hänen lapsensa kuplia. Oikeesti ovatko saippuakuplatkin jonkun omaisuutta kuten jotkut hiekkalaatikkolelut eikä niihin saa muut koskea? Jotenkin ymmärtäisin kieltämisen, jos lapseni olisi ryntäillyt ja töninyt, mutta siitä ei ollut kyse.
 
"Kaisa"
jos leikkipuistossa puhaltelee missä on muitakin lapsia ni ei minulla tulis mieleenkään kieltää. Saispahan omaniki samalla kaverin ja puheltelisin vaan entistä innokkaampana
 
tytönjapoikienmamma
Omiani varmaan ohjaisin muualle, jos siihen menisivät, ts. keksisin hyeille muuta puuhaa. Jos me puhallettaisiin kuplia (puhallamme niitä kylläkin kotipihalla), niin enn kyllä kehtaisi ärähtää enkä pyytää menemään muualla. Ehkä kuitenkin toivoisin, että se toinen äiti ohjaiosi omaansa, riippuu tilanteesta, mutta toisaalta jaettu iol, suurempi ilo. Mutta kuten sanottu, riippuu tilanteesta ja siitä miten se vieras lapsi väliin tulee, millä asenteella tmv....
 
"Niin"
Oikeasti riippuu täysin miten se toinen lapsi käyttäytyis. Toki teidän NicoPetteri oli herranenkeli, mutta jos tavallisella kuplapurkilla puhaltelee muutaman kuplan kerrallaan ja joku toinen tenava tulee huutamaan ja hyppimään ja poksauttelemaan ne sillä välin kun oma arempani ihmettelee alimmaisena niin juu, saattaisin pyytää poistumaan.
 
plm
No olen varmaan niuho mutta kyllä mun mielestä on oikeus kieltää tulemasta lähelle jos joku äiti joskus haluaa touhuta ihan vaan omien lastensa kanssa, puhallella saippuakuplia tms.
 
"vieras"
Saavat rikkoa niitä kuplia, kunhan eivät muita töni. Yhtä olen kerran joutunut ojentamaan ja neuvomaan menemään vähän kauemmaksi ottamaan niitä kuplia kiinni. Oli tunkemassa ihan purkille kiinni ja tönimässä toisia. Kun kuplajuttukin oli iso ilmassa vedeltävä rinkula, niin ei siitä olisi tullut mitään yhden olleessa nenä kiinni lautasessa.

Jos meillä on saippuakuplia mukana, niin silloin on aina vähän isompi juttu, mistä tulee kunnolla kuplia, ei mitään pientä puhallettavaa.
 
"vieras"
Terve menoa omalle pihalle. Ei ihme kun lapsista kasvaa niin itsekkkäitä aikuisia jos saippuakuplatkin pitää omistaa :D Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, täällä onneksi kaikki tenavat mahtuvat saippuakuplia metsästämään.
 
"hmmm"
Minä en menisi puistoon puhaltamaan kuplia, jos en olisi valmis siihen, että myös muut lapset tulevat niitä jahtaamaan :).

Jos taas joku toinen puhaltaisi kuplia, todennäköisesti kieltäisin omiani menemästä leikkiin mukaan, jos heitä ei siihen nimenomaisesti pyydettäisi ;).
 
"Niin"
Joo ja jos vieraalla äidillä ois ollu karkkia mukana niin siitäkin ois pitäny tarjota jos puistossa syö? Ei karkkipussi kuplapulloa enempää maksa, ei kai niitäkään saa OMISTAA?
 
ejk
Mun mielestä fiksu äiti sanoo lapselleen, että tulepas pois sieltä. Ja sit se kuplia puhalteleva voi sanoo siihen, että "anna lapsen olla vaan", jos häntä ei haittaa että vieraskin lapsi kuplia rikkoilee.
 

Yhteistyössä