Miksi yritätte vaihtaa rahaa kaupan kassalla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Tänään taas joku palstamamma yritti vaihtaa prismassa jotain satasen seteliä kympeiksi ja viitosiksi. Sitten kun myyjä ei suostunut, niin kysyi näreissään että missäs se sitten rahansa vaihtaa.

Öö... miten olisi vaikka siellä pankissa, josta todennäköisesti on sen setelinsä hakenutkin???

ymmärrä mitä varten kaupat on, ja mitä varten pankit ym. Sekin on törkeää vaihtaa rahaa ostamalla jotain pientä, sillä silloin kassoilta loppuu vaihtorahat ja sitten asiakas joka tulee maksamaan ihan normaalisti sopivalla setelillä närkästyy kun kassa sanoo, että ei olisi kolikoita kun nyt loppui nuo vitoset tms. Ja juu isot setelit ovat käypää valuuttaa, mutta niillä voisi sitten ostaa jotakin vähän hintavampaa. Ja jos haluaa vaihtaa rahaa sitten menee sinne pankkiin, sitä varten se on, että siellä hoidetaan niitä raha-asioita.

[QUOTE="Jee";24378500]Björn on nykyään kaupan kassalla töissä :D :D[/QUOTE]

Sitä mä en kyllä kestäisi... ottaa voimille jo asiakkaanakin muiden ajattelemattomuus ja piittaamattomuus |O

Harvoin on isoja seteleitä, mutta koskaan en ole itse pankista hakenut on tulleet lähinnä jos olen itse myynyt jotain vaihtanut takaisin isomman määrän vakuuttaa tms. Työpaikan lähellä ei ole pankkeja, joten pankissa käynti vaatisi erityisen järjestelyjä. Pienet kaupat eivät mua vastaan isoja seteleitä, koska heillä ei ole laitteita varmistaa setelin aitoutta. Jos itsellä ei juuri ole isompaan ostettavaa, niin ei käytänossa ole muuta vaihtoehtoa kuin rikkoa raha tekemällä tavalliset ostokset marketissa. Rahaa se on isokin raha:)

H&M oli hirveät jonot kun muovinpalaset eivät toimineet. Käteinen oli ainoa mikä toimi, ja porukka oli hulluuden partaalla kun kuuli että täytyy käydä tomaatilla jos haluaa rahaa. :O :)

Moon varmaan outo kun käytän vallan käteistä enkä muovilätyskää. Tai korjaan, nostan rahaa muovilätyskällä tomaatista, mutta muuhun en sitä käytä. :)

Kyllä kerran v*tutti minuakin ja herne ampaisi nenään, kun tajusin että PANKISSA ei pysty vaihtamaan seteleitä isompaan. Olisi pitänyt mennä OMAAN pankkiin, jotta saisi palvelua. Omassa pankissa tosin sain palvelua ilman että osoitin asiakkuuteni.

Työpaikkaruokala taas haluaa aina vaihtaa mun pikkurahoja isommaksi, oma-aloitteisesti :D

Niin - mulle kertyy esim kirpparimyynneistä pikkurahaa vaikka enimmäkseen olen muovinvinguttaja.

Jos ostaa jotain, ni eikös silloin ole ihan ok pyytää vaihtorahat esim. kolikkoina takaisin. Kauppahan kuitenkin tilittää rahat pankille ja ymmärtääkseni se ei maksa sen enempää oli käteinen sitten minkäkokoisina rahoina tahansa. Ja ymmärtäisin jos sinua ärsyttäisi 500e rikkominen, koska noin suurelle summalle ei välttämättä löydy vaihtorahaa yhdestä kassasta. En ole koskaan kuullut kenenkään menneen pankkiin pienimään rahojaan....

Yhteistyössä